Урок розвитку зв'язного мовлення 2 клас

Про матеріал
Тема: Складання розповіді про осінь в Карпатах за малюнком, планом та допоміжними словами. Мета: вчити дітей чітко висловлювати свої думки, підбирати поетичні слова для побудови речень, відновлювати деформовані речення шляхом використання інноваційних методів; розширити знання учнів про природу рідного краю; розвивати спостережливість, увагу, мовленєву творчість дітей, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати у дітей любов до рідної природи, бажання милуватися нею. Обладнання: малюнки осінніх Карпат, презентація, картки для роботи в групах, картки з допоміжними словами. Очікувані результити: Скласти усну розповідь про осінь у Карпатах. Збагатити словниковий запас учнів. Розвинути уміння приглядатися до природи її відтінків кольорів. Тип уроку: урок розвитку компетентностей.
Перегляд файлу

Тема: Складання розповіді про осінь в Карпатах за малюнком, планом та допоміжними словами.

 

Мета: вчити дітей чітко висловлювати свої думки, підбирати поетичні слова для побудови речень, відновлювати деформовані речення шляхом використання інноваційних методів; розширити знання учнів про природу рідного краю;

 розвивати спостережливість, увагу, мовленєву творчість дітей, збагачувати словниковий запас учнів;

 виховувати у дітей любов до рідної природи, бажання милуватися нею.

 

Обладнання: малюнки осінніх Карпат, презентація, картки для роботи в групах, картки з допоміжними словами.

 

Очікувані результити:

 Скласти усну розповідь про осінь у Карпатах.

 Збагатити словниковий запас учнів.

 Розвинути уміння приглядатися до природи її відтінків кольорів.

 

Тип уроку: урок розвитку компетентностей.

 

Хід  уроку

  

I. Організація  класу.

Нам урок уже давно

Час розпочинати.

Будем знову мовлення

Наше розвивати.

 

II. Актуалізація опорних знань.

1. Відгадування загадки.

– Щоб дізнатися хто прийшов сьогодні до нас на урок і стоїть за дверима давайте відгадаємо загадку.

 

Прийшла дівчина до хати,
Узялась хазяйнувати:
Вправно скриню відімкнула,
В жовту свитку ліс вдягнула.
        (Осінь)

– Так. Це осінь. Давайте запросимо її до нашого класу.

 

2. Інсценізація. Дівчина-осінь. 

Дівчина-осінь:

Тихо я ходила гаєм.
Все довкола фарбувала.

А тепер до вас прийшла

Подарунки принесла.

 

Подарунки не прості,

Всі цікаві, золоті.

Із завданнями складними,

І цікавими й простими.

 

3. Гра «Осінні кольори».

– А зараз пограємо в гру «Осінні кольори».

 (Показує листочки з кольорами, а учні їх називають)

– Який це колір? Так, зелений. А це який колір? Це відтінок зеленого – смарагдовий.

 

(жовтий, багряно-жовтий, червоний, помаранчевий, брунатний, та ін.)

 

 4. Гра «Разом швидше, разом веселіше!» Складання пазлів. Робота в парах.

Дівчинка-осінь:

 По Україні походжала

Всю її розфарбувала.

У кожен садок заглянула

В усі парки завітала.

 А ось де недавно побувала

 Пазли вам розкажуть

 І цікаву картинку покажуть.

 

– Працюємо в парах. Складіть пазли.

– Що зображено на ваших малюнках?

– Які гори є в Україні?

– Хто з вас був у Карпатах?

– Хто був улітку в Карпатах? Які кольори там переважали?

– Хто був взимку в Карпатах? Яких кольорів тоді було більше?

– А чи хотіли б ви побувати в осінніх Карпатах?

 

III. Повідомлення  теми і мети уроку.

– Сьогодні ми разом із нашою гостею здійснимо віртуальну подорож до осінніх Карпат. Складемо розповідь про гори за малюнком та планом. Ваше завдання – під час уроку бути уважними та спостережливими, щоб запам’ятати якомога більше слів та виразів про осінні Карпати. Вони допоможуть нам при складанні розповіді.

 

IV. Формування опорних знань.

1. Перегляд відео про осінь. Інтерактивна гра «Мікрофон».

– Перегляньте відео. Чи схожі осінні Карпати на ті, які ви бачили влітку і взимку?

 

(Перегляд відео) (слайд 2,3)

– Чи схожі осінні Карпати на ті, які ви бачили влітку і взимку?

– У які кольори осінь пофарбувала гори?

– Які дерева не змінили свій колір?

– А ще в Карпатах ростуть смереки. Смерека – різновид хвойних дерев. Вона виростає заввишки до 45 метрів, а товщиною –  до 1,5 метри. Живе смерека 250-300 років. Смерека випиває за добу до 100 літрів води! Карпати – це одне із двох місці в Європі де росте смерека.

– Що ви побачили у гірських потічках та річках?

– На що схожі листочки на воді?

 

2. Гра «Назви осінь іншим словом».

– Як по іншому можна назвати осінь?

Осінь – красуня, художниця, чарівниця.

 

3. Гра «Підбери словечко». Вправи для запобігання помилок у словосполученні.

а) Узгодження іменника з прикметниками.

– Для того, щоб розказати нам про осінні Карпати давайте назвемо ознаки осені. Осінь яка?

Осінь – золота, тепла, дощова, пізня, сумовита, лагідна, запізніла.

– А Карпати які?

Карпати (які?) – високі, кольорові, осінні, чарівні, мальовничі, українські, лісисті.

 

б) Узгодження іменника і дієслова

– Осінь що робить у Карпатах?

Ходить, чарує, змінює кольори, перевдягає гори, дощить.

 

4. Фізкультхвилинка. (Слайд 4, 5)

– Людей, які живуть у Карпатах називають гуцулами. І зараз ми відпочинемо з маленькою гуцулочкою.

 

5. Робота з текстом.

– З розповіді про осінь стрімка гірська річка змила слова. Давайте відновимо текст і поставимо слова на їхні місця в реченнях. (Слайд 6, 7)

 

 1.Настала … . 2.На деревах … листочки. 3.Скоро вони почнуть … на землю. 4.В осінньому парку сонячно і … . 5. … вже не співають. 6.Вони готуються … у вирій.

Слова для довідки: осінь, пожовтіли, опадати, тихо, птахи, летіти.

 

V. Складання розповіді за планом та малюнками про осінь у Карпатах.

а) Читання плану розповіді.

– Скласти розповідь про осінь в Карпатах, нам допоможуть план і малюнок.

– Уважно розгляньте малюнок

Осінь у Карпатах

План

  1. Яка пора року завітала у Карпати?
  2. Яке вбрання подарувала вона кленам?
  3. Які стрічки вплела в коси берізкам?
  4. Які стоять дуби?
  5. У яких сукнях красуються смереки?
  6. Як восени у горах?

 

 (Складання речень до пунктів плану. Складання розповіді окремими учнями.)

 

У Карпати завітала осінь

Кленам вона подарувала жовтогаряче вбрання.

В коси берізкам вплела золоті стрічки.

А дуби стоять брунатними.

Смереки красуються у смарагдових сукнях.

Гарно в горах восени!

 

1. Вправа для запобігання помилок на рівні речення. Робота в групах.

а) З’єднай частини речень.

– А ще у Карпатах іноді лютує вітер. Цей осінній пустун роздмухав речення. Давайте з’єднаємо їх. Працюємо в групах.

 

1. Змахнула осінь своєю чарівною паличкою,   золотий дощ.

2. Листя берізок перетворилося на    в осінньому вальсі листопаду .

3. І полетів на землю    і почали відбуватися у горах справжні дива.

4. Чарівниця осінь змусила листочки танцювати золоті монети.

5. Тільки смереки залишилися    у своєму смарагдовому вбранні.

 

– Прочитайте речення, які ви склали. (Слайди 8, 9, 10, 11)

 

VI.  Рефлексія.

  1. Інсценізація

– Осене, ти побувала у нас на уроці. Чи сподобалося тобі?

– Я вражена і зворушена, що ви помітили всю мою красу і працю Карпатах. Але ще більше я вражена вашою кмітливістю, уважністю і спостережливістю. Мені вже час, бо роботи вдосталь, а ви продовжуйте вивчати рідну мову і спостерігати за красою рідного краю.

 

  1. Гра «Поети».

– Пограємо гру «Поети». Послухайте уважно вірш. Я не буду дочитувати до кінця строфи. Ваше завдання придумати риму.

 

Чисті небеса… Краса первісна…
Листопад, жовтневий листопад!
Золота, сліпуча, промениста –
Осінь завітала до Карпат!

У святкові шати вбрала гори,
Оповила чарами ліси,
А поміж дерев і зворів
Б’ють джерела дивної краси.

Коломийку осінь заспівала.
Пісню вітер легко підхопив,
А потоки дзвінко, мов цимбали,
Радісно заграли цей мотив.

Веселково сяють водограї,
Лине світло радості до хат,
В полум’ї аркану лист кружляє –
Осінь завітала до Карпат!

 

  1. Підсумок під музику.

– Кажуть, що осінь сумна пора року, що вона сльотава, непогідна, безнадійна. Але я тримаю у своїй руці подарунок для вас. Він допоможе вам побачити осінь з іншої сторини. Осінь ошатну, лагідну, різнокольорову, бурштинову, яснолисту. А тримаю у руці я посмішку, тримайте її і несіть її всім крізь осінній дощ, туман і негоду.

 

https://ic.pics.livejournal.com/scryp/14761862/8033/8033_original.jpg

 

https://pngicon.ru/file/uploads/Osenniy-list-klena-199x256.png

 

https://veils.ru/wa-data/public/shop/products/02/72/7202/images/13702/13702.970.jpg

 

 

 

https://creazilla-store.fra1.digitaloceanspaces.com/cliparts/4591/maple-leaf-clipart-xl.png

https://i.dlpng.com/static/png/1743564-red-maple-leaf-autumn-red-maple-leaf-png-image-and-clipart-red-maple-leaf-png-650_649_preview.png

 

 

https://images.freeimages.com/images/large-previews/2ef/scanner-art-maple-leaves-4-1190805.jpg

 

ЖОВТИЙ

 

 

 

БАГРЯНИЙ

 

 

 

ЖОВТОГАРЯЧИЙ

 

 

 

 

СМАРАГДОВИЙ

 

 

ЧЕРВОНИЙ

 

 

 

БРУНАТНИЙ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.             Змахнула осінь своєю чарівною паличкою,   

 

золотий дощ.

 

  1.             Листя берізок перетворилося на    

 

в осінньому вальсі листопаду.

 

  1.             І полетів на землю    

 

і почали відбуватися у горах справжні дива.

 

  1.             Чарівниця осінь змусила листочки танцювати 

 

золоті монети.

 

  1.             Тільки смереки залишилися    

 

у своєму смарагдовому вбранні.

 

  1. Змахнула осінь своєю чарівною паличкою,   

 

золотий дощ.

 

  1.             Листя берізок перетворилося на    

 

в осінньому вальсі листопаду.

 

  1.             І полетів на землю    

 

і почали відбуватися у горах справжні дива.

 

  1.             Чарівниця осінь змусила листочки танцювати 

 

золоті монети.

 

  1.             Тільки смереки залишилися    

у своєму смарагдовому вбранні.

https://shop.mueller-muenchehof.de/images/product_images/original_images/GemeineFichte_0.jpg

https://c1.staticflickr.com/9/8407/30060473036_c4e5bfa71c_o.jpg

https://24tv.ua/resources/photos/news/620_DIR/201911/1228650_9969999.jpg?201911182441

https://v.if.ua/wp-content/uploads/2019/10/1444932506_12074523_1692190377663952_5030979077553622769_n.jpg

https://etnosvit.com/wp-content/uploads/bukovina-karpaty-1-768x512.jpg

https://sion-tour.com/wp-content/uploads/2018/09/kudi-poihaty-v-karpaty-voseny-001-870x480.jpg

https://i.pinimg.com/originals/23/48/a4/2348a434bf3d22d3f55352b1654a489b.jpg

https://s1.tchkcdn.com/g-RnXAqBwsRkROHI6tiGpHdg/17/268546/660x480/f/0/b6e_38.jpg

https://www.mukachevo.net/Content/img/news/271/p_271615_2_slidertop2.jpg

https://inspired.com.ua/wp-content/uploads/2014/10/41-640x359.jpg

https://etnosvit.com/wp-content/uploads/2019/04/karpaty_Vorokhta_viaduk.jpg

https://static6.depositphotos.com/1006799/663/i/450/depositphotos_6634737-stock-photo-falling-autumn-leaves.jpg 

C:\Users\User\Desktop\листок в косу лінійку.jpgC:\Users\User\Desktop\листок в косу лінійку.jpg 

1. Настала                       . 2. На деревах                   

C:\Users\User\Desktop\листок в косу лінійку.jpg 

листочки. 3. Скоро вони почнуть                                  на землю.

C:\Users\User\Desktop\листок в косу лінійку.jpgC:\Users\User\Desktop\листок в косу лінійку.jpg 

4. В осінньому парку сонячно і                        . 5.                      

C:\Users\User\Desktop\листок в косу лінійку.jpg 

вже не співають. 6. Вони готуються                              у вирій.

 

 

Слова для довідки:  осінь, пожовтіли, опадати, тихо,

птахи, летіти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://static6.depositphotos.com/1006799/663/i/450/depositphotos_6634737-stock-photo-falling-autumn-leaves.jpg 

 

C:\Users\User\Desktop\листок в косу лінійку.jpgC:\Users\User\Desktop\листок в косу лінійку.jpg 

1. Настала                       . 2. На деревах                   

C:\Users\User\Desktop\листок в косу лінійку.jpg 

листочки. 3. Скоро вони почнуть                                  на землю.

C:\Users\User\Desktop\листок в косу лінійку.jpgC:\Users\User\Desktop\листок в косу лінійку.jpg 

4. В осінньому парку сонячно і                        . 5.                      

C:\Users\User\Desktop\листок в косу лінійку.jpg 

вже не співають. 6. Вони готуються                              у вирій.

 

 

Слова для довідки:  осінь, пожовтіли, опадати, тихо,

птахи, летіти.

 

 

 

 

docx
Додано
30 січня 2023
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку