Урок розвитку зв'язного мовлення 2 клас

Про матеріал

Тема. Складання і запис казки за опорними словами.

Мета. Навчати дітей складати казку за опорними словами;

удосконалювати навички грамотного письма;

розширювати уявлення про лексичне значення слова;

збагачувати словниковий запас учнів;

розвивати вміння вправно декламувати вірші напам'ять, розуміти живопис та музику;

створювати у дітей піднесений настрій від захоплення красою осінньої погоди; плекати любов до рідного слова.

Обладнання. Репродукції картин С. Шишко «Осінь», К. Білокур «Натюрморт», фотоетюди, грамзапис «Пори року» П.І. Чайковського, кленові листочки з написаними літерами, мультимедійна презентація.

Перегляд файлу

Дубенський НВК «ЗНЗ – ДНЗ»

Методичний кабінет

 

 

Урок розвитку зв’язного мовлення

 

 

«На павутинці приліта осінь люба, золота»

(складання казки за опорними словами)

 

                                                                                            Підготувала

                                                                                            вчитель

                                                                                            Чистякова Г.О.

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Складання і запис казки за опорними словами.

Мета. Навчати дітей складати казку за опорними словами;

           удосконалювати навички грамотного письма;

           розширювати уявлення про лексичне значення слова;

           збагачувати словниковий запас учнів;

          розвивати вміння вправно декламувати вірші напам’ять, розуміти живопис та музику;

            створювати у дітей піднесений настрій від захоплення красою осінньої погоди; плекати любов до рідного слова.

 

Обладнання. Репродукції картин С. Шишко «Осінь», К. Білокур «Натюрморт», фотоетюди, грамзапис «Пори року» П.І. Чайковського, кленові листочки з написаними літерами, мультимедійна презентація.

 

Зміст уроку

(Урок проводиться після екскурсії до шкільного саду в погожу днину жовтня. Слід звернути увагу учнів на сумну урочистість осіннього вбрання дерев, яскравість осінніх квітів, вчити дітей відчувати звуки і запахи осені.)

І. Організація класу

(Слайд 1)

Пролунав дзвінок.

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім  другім класі

Діти просто молодці.

ІІ. Актуалізація опорних знань (Формування задуму висловлювань)

Послухайте вірш.

 

 

(Слайд 2)

Лісом, садом і городом походжає

Подарунки роздає.

Жовту фарбу розливає на дерева і кущі,

Лист зриває.

Холодком повіває,

Все сумним навкруг стає.

Про кого розповідається?

Чому думаєте, що це осінь?

А які дарунки роздає?

Як розумієте вислів «Жовту фарбу розливає …»?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці будемо говорити про осінь. Тема уроку «На павутинці приліта осінь люба, золота». Ми будемо навчатись складати казку про осінь.

ІV. Створення мовленнєвої ситуації  (Робота над матеріалом теми)

Отже, нам треба підібрати такі слова, щоб той хто ніколи не бачив осені, читаючи вашу роботу уявили її кольори і звуки.

Осінь… . Така пора року, яку люблять багато людей. А особливо поети і художники.

Читання поезій

Ось ми і прослухаємо вірші поетів, які прочитають наші діти.

О. Пчілка «Як швидко літо проминуло»    (Слайд 3)

Я. Щоголів «Осінь»                (Слайд 4)

М. Познанська «Осінь»          (Слайд 5)

Я. Купала «Осінь»                  (Слайд 6)

Розгляд репродукцій картин              (Слайд 7)

А ось як показували свою любов до осені художники. Погляньте на полотно. Чи таку осінь бачили ви, гуляючи у парку?           

Який колір переважає?

Яке небо?

Як ви гадаєте, як назвав свою картину художник?

Чи сподобались вам осінні кольори? Чим?

Пригадайте, як шурхотіло листя у вас під ногами, коли ви ходили у парку.

V . Складання осіннього вінка із слів   (Робота над словом)

У вас на парті лежать листочки. А в мене чудовий вінок з калини. Давайте на кожному листочку напишемо дії, які виконує осінь.

(Дарує, милує, чарує, фарбує, одягає, сіє, малює, зриває, походжає, вплітає.)

Всі ваші листочки я вплету в «осінній вінок».

А кому б ви хотіли його подарувати?

Про кого я так кажу: чудова, красива, різнокольорова?

VІ. Інсценізація (Прихід осені)              (Слайд 8)

Добрий день, мої друзі!

Я до вас так довго йшла

Подарунки принесла.

А вони то не прості,

З завданнями всі вони.

А ми тобі теж подарунок приготували. Ось цей вінок осінній.

(Одягають вінок, запрошують присісти.)

Фізкультхвилинка                 (Слайд 9)

Ходить, ходить осінь гаєм –

Берізкам коси розплітає.

Подарунки роздає.

Дуже гарна вона є.

Спостереження за знанням слова на основі самостійних спостережень.

(Завдання осені)

1. Знайти слова-антоніми.               (Слайд 10)


тепла

рання 

ласкава

мокра


2. Знайти порівняння.              (Слайд 11)

Листочки клена, мов … (метелики)

Туман, немов … (молоко)

Листочки верби, як … (рибки)

Хмарка, наче … (пух, вовна, сніг)

3. Влучне слово.                   (Слайд 12)

  Осінь тихо … (йде, ступає, крокує, крадеться) між дерев.

VІІ. Запис казки (на картках)

Зараз ви будете писати. А щоб враження від осені не зникли я приготувала осінні музичні звуки. Їх створив геніальний композитор П.І. Чайковський. Вслухайтесь в них і ви знову відчуєте дотик лагідних промінців, шепіт опалого листя. То ж нехай елегійно-замріяна музика допоможе вам відтворити звуки і кольори осені.

(Учні пишуть, слухаючи «Пори року» П.І. Чайковського.)     (Слайд 13)

Зразок картки

На … павутинці прилетіла … осінь. Туманом, наче біле … вкрила землю. Завітала до лісу. І давай його листя у … колір фарбувати. Клена листочки, мов …, розкидала у різні боки. Заплела … берізці … коси. А листочки верби, наче … розкидала по воді. Калині і горобині … кетяги намиста одягла. Провела у вирій … птахів. Присіла і послухала їх … пісню. Сама зачарувалася такою красою.

VІІІ. Зачитування написаного

Чи сподобалось тобі,  Осине, казка про тебе?

Чи все написали діти

ІХ. Підсумок уроку

 

 

docx
Додано
3 січня 2019
Переглядів
1068
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку