Цікаві вправи при вивченні теми "Речення" у 2 класі на уроках української мови

Про матеріал

матеріал містить цікаві вправи на розвиток мислення при вивченні теми "Речення" у 2 класі на урокаукраїнської мови, який стане у нагоді вчителям початкових класів.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Стратегія «Біном фантазій»

Гра «Будівельники»

Подані слова поєднати в одне речення. Запишіть.

Батьківщина, любов, дуже

 

Стратегія «Гронування»

Гра «Ланцюжок»

Доповнити схему-гронування»

Речення         повідомлення         .

Речення         запитання          ?

Речення        

 

Вправа  «Збери речення»

Складіть речення із поданих слів.

1-група. Дощ, іде, весняний, гаєм, над.

2-га група. Лелеки, гнізд, до стомлені, повертаються.

3-тя група. Гуси, летять, над, білі, лугами.

- Які речення отримали за метою висловлювання? Прочитайте.

- Складіть питальні речення до записаних.

1-група. Речення починайте із питання Де?

2-га група. Речення – із запитання Куди?

 3-тя група. Речення – із запитання Хто?

  •           Що вже вміємо робити? Які речення розпізнаємо?

 

«Продовж речення»

Завдання. Аргументуй свою думку дописавши подане речення.

Я люблю спілкуватись з учнями класу, бо…

Коли я отримаю погану оцінку, я…

Якщо я не вивчив уроку без поважної причини, то…

У лісі не можна галасувати, тому що…

Не можна близько підходити до пташиного гнізда, тому що…

На уроці треба бути уважним, бо…

 

Вправа «Розумнички»

  •                   Спробуйте скласти таке речення про сонечко, щоб в інтонації чулося :
  •                 прохання  (Сонечку, будь ласка, світи для нас щодня);
  •                 наказ (Сонечку, дай нам світла і тепла!);
  •                 застереження (Не перегрійтеся на пляжі під жарким сонцем);
  •                 вимога (терміново сховайтеся від сонця у тінь!).
  •                   Який розділовий знак може стояти у кінці речення, у якому є спонукання? Запишіть прохання.

 

Вправа «Продовж прислів’я»

  •                   Із часин складіть прислів’я. визначте, у якому з них звучить порада, у якому – наказ і в якому – застереження. Запам’ятайте їх!

На чужий коровай                                      а свій розум май.

Не копай ями іншому,                                рота не роззявляй.

 Людей питай,                                             бо сам в неї упадеш.

 

Гра «Здогадайся сам»

  •                   Прочитайте. Поставте розділові знаки в кінці речення.

Ми живемо на планеті Земля

Хто бачив Землю із космосу

Бережіть нашу прекрасну планету

  •                   Які це речення за метою висловлювання? Прочитайте їх із відповідною інтонацією.

1-й ряд записує речення, у якому є повідомлення;

2-й ряд – речення, у якому є спонукання;

3-йряд – речення, у якому є питання.

 

«Дерево рішень»

  •           Що було б, якби з мови зникли речення?

 

 

 

 

 

 

 

Метод «Прес»

  •                 Я вважаю…
  •                 Тому що…
  •                 Наприклад…
  •                 Отже…

 

Вправа «Сенкан»

  •           Складіть сенкан, який узагальнить наші знання про речення.
  1.                   Речення.
  2.                   Цікаве, розумне.
  3.                   Повідомляє, спонукає, запитує.
  4.                   Я вмію складати речення.
  5.                   Думка.

 

 

Вправа «Біном фантазій»

  •           Уявіть себе реченням. Дайте відповідь на запитання: «Як тобі живеться, речення?»

 

Вправа «Закінчи речення»

(розвиток понятійного мислення)

Діти сідають у коло. Ведучий кидає м’яч та говорить початок речення. Дитина, яка зловила м’яч, має закінчити речення й повернути м’яч ведучому. І так далі. Варіанти речень:


Лимон кислий, а цукор…                      Собака гавкає, а кіт…         

   Уночі темно, а вдень…                      Трава зелена, а небо… 

  Узимку холодно, а влітку…               Усі їдять ротом, а слухають…

Уранці ми снідаємо, а вдень…                Пташка літає, а змія…  

   Човен плаває, а машина…               Ти дивишся очима, а дихаєш…  

 У людини дві ноги, а у собаки…            Узимку йде сніг, а літом… 

Ти читаєш очима, а пишеш…              

В Україні говорять українською, а в Англії…  Балерина танцює, а піаніст…

Дрова пиляють, а цвяхи…                 Співак співає, а будівельник…

Композитор пише музику, а музикант…

Вправа «Кластер»

  •           Складіть  «Кластер» до слова горобина.

Запишіть речення із словом горобин


 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гавриленко Ірина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 січня 2019
Переглядів
11419
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку