Урок розвитку зв'язного мовлення, 4 клас, презентація "Краса осіннього парку"

Про матеріал

Дана розробка містить матеріали до уроку розвитку зв'язного мовлення до теми "Текст".

Перед проведенням уроку учні були екскурсію до парку, де фіксували результати осінніх спостережень у таблиці., в колонці "Науковий текст". Вдома було завдання заповнити колонку "Художній текст", шляхом опитування респондентів і збору мовного матеріалу.

На уроці музичного мистецтва діти слухали твори композиторів на осінню тематику.

На уроках образотворчого мистецтва знайомилися з картинами запорізьких художників.

Зміст архіву
Перегляд файлу

                                         Українська мова

4 клас

Розділ:  Текст . 

Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення.

            Складання  твору на  основі вражень від екскурсії «Краса осіннього парку»

Мета: :  -узагальнити знання про  текст- опис;

              -удосконалювати вміння зв’язно і послідовно висловлювати свої думки,

              добирати художні засоби для передачі побаченого,розгортати думку

              твору;

              -поглиблювати знання учнів про зміни в природі з приходом осені;

  Формувати  компетентністі:

        -  комунікативну   (уміти формулювати власні думки , чути і розуміти

            інших);

     - пізнавальну компетентність (уміти орієнтуватися у власній системі знань:

        робити висновки з вивченого раніше, знаходити відповіді на питання;)

       - предметну компетентність  ( удосконалювати вміння писати грамотно  ,

        з дотриманням трьох частин тексту та зв’язно висловлювати свої думки. ) 

  .

Обладнання:картини осінньої природи, малюнки дітей із зображенням осені,     музичний запис звуків осінньої природи , опале листя, картки   із завданням,     музичні записи композиторів  на осінню тематику  ,пісня «Вміє осінь малювати 

                                                             Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Вступне слово вчителя.

До гостей всі повернулись,

Привітались, посміхнулись,

А тепер команда за руки взялася,

Сконцентрувалася, на роботу налаштувалася:

Будем плідно працювати,

Перешкоди всі долати!

 

 Ми починаємо урок, а на уроці ми…

У –уважні  й умілі

Р- розумні  й рішучі

О- організовані й оптимістичні

К –кмітливі й комунікабельні

- Значення яких слів ви не розумієте? ( Зверніться до рубрики «Словничок»)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів, оголошення теми і мети уроку.

  1.Оголошення теми уроку.  

- Про що ми будемо сьогодні говорити на уроці?

 -Який продукт нашого уроку ?

- Що нам допоможе якісно справитися з роботою?

   2. Яке дослідження ми провели? ( збирали мовний матеріал про осінь шляхом опитування  дорослих)

  -Як називають людей, які беруть участь в опитуванні? ( Зверніться до рубрики «Словничок»)

   - За допомогою  яких видів мистецтва можна  передавати красу

природи ? (Колективне складання схеми )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Люди яких професій займаються   цими видами мистецтва?

-Хто такі прозаїки? ( Зверніться до рубрики «Словничок»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Твори яких композиторів ви слухали?

 -Картини яких художників ви бачили?

- Вірші яких поетів збагатили вас новими словами, які ви занесли до своєї таблички? (робота  з табличками, які  були заповненими на уроці природознавства, читання , вдома під час опитування  )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-  У якій професії ми зможемо себе спробувати ?

    - Що нам допоможе справитися з роботою?

- Роль  кого із професій на уроці  української мови  ми можемо сьогодні виконати ?

Доведіть свою думку .

ІІІ. Розвиток мовних умінь.

 

  -  Ми були на екскурсії у парку. 

 Робота з  опорною схемою .

-Які види текстів нам довелося складати ?

-Які вимоги до наукового стилю мовлення ?

 - Які вимоги до художнього стилю  ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Підготовка до  складання твору

1.Бесіда з метою упорядкування та аналізу  зібраного дітьми   необхідного матеріалу

    - Куди ми ходили на екскурсію?

    - Яка була погода?

    - Які дерева там бачили?

   -  Якого кольору вязи?

      - Чому вони ще зелені?

      - Якою ми бачили акацію?

     - Чому зелена ще трава?

      - Хто був самим святковим  з дерев у парку ?

       - Як ви про нього написали ?

       - Які образи вам подарували ваші респонденти (вчителі, батьки, друзі )?

  2. Складання плану

  • Який вид тексту ми будемо складати ?
  • Яка його мета ?

- Пригадайте, з яких частин складається текст?

- Про що буде мова  у зачині ? (Спочатку буде мова про те, куди, коли та з ким ходили діти на екскурсію).

  • -              Що розкриємо в основній частині? (розгортання думки, приклади краси у парку , за чим  спостерігали, що цікавого помітили для себе).

- Про що напишемо в кінцівці? (В кінцівці висловимо свої враження від побаченого).

 Що потрібно зробити, щоб написати цікавий твір? (Правильно скласти план, вдало підібрати заголовок).

           План

1. Прихід осені.

2. Краса парку

3. Мої враження

 3. Фізкультхвилинка.

 Пісня «Вміє осінь малювати » https://www.youtube.com/watch?v=t6r3c_b-ukM

(діти  виконують пісню та  виконують рухи з осінніми листочками)

4.Добір мовних  засобів 

 -Доберіть до поданих слів близькі за значенням:

Осінь - чарівниця, щедра тітонька, художниця, господиня, красуня;

Прийшла – прилинула, завітала, настала ;

Одягла – вбрала, причепурила ,пофарбувала, подарувала  ;

  Гарний -чарівний, чудовий;

шелестіло – шурхотіло.

  Доберіть порівняння:

Осінь,  наче   (чарівниця, художниця )

листочки клена, мов … (зірочки, метелики);

дерева , наче (велетні, вартові)

вітерець , мов …… (пустун,бешкетник)

 гілки, мов …..(руки)

 - Давайте заглянемо в чарівну табличку - скриньку ,прочитаємо вислови, які   використаєте при написанні свого твору. Які вам сподобалися, можна записати . (робота з табличкою)

 

5.Складання усної  зв’язної розповіді

 

V. Самостійна робота над складанням  твору під музичний супровід

 

VІ. Перевірка написаного. Колективне редагування.

«Крісло автора». 

- Прошу прозаїків  зачитати свої твори.

 - Які поради можна дати авторові?

- Як допомогти виправити речення ?

 

VІ. Підсумок.

Метод «Незакінчене речення».

- На сьогоднішньому уроці для мене найбільш цікавим  було…

- Сьогоднішній урок навчив мене…

-   Я  зробив  висновок, що…

Замініть одним словом 

 

 

 

 

 

 

 

VII Домашнє завдання

-Спробуйте вдома  скласти опис  дерева у вашому саду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
zip
Додано
16 січня
Переглядів
545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку