Урок розвитку зв'язного мовлення

Про матеріал

Тема. Жовте листячко летить, під ногами шелестить. Поширення речень образними словосполученнями.

Мета: вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати їх активний словник, творчі здібності, спостережливість; виховувати любов до природи.


Перегляд файлу

Урок розвитку зв язного мовлення

Тема.    Жовте листячко летить, під ногами шелестить.

  Поширення речень образними словосполученнями.

Мета:   вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності; розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати їх активний словник, творчі здібності, спостережливість; виховувати любов до природи.

Обладнання: таблиці.

Хід уроку

1. Організація класу

2. Психологічний настрій учнів на урок

3. Актуалізація опорних знань

3.1. Звучить  музика Чайковського “Пори року”

  • Уважно послухайте вірш і скажіть, про яку пору року говориться в ньому.

Листочки – парашутики,

Як стомлені пташки,

Летять і опускаються

На трави і стежки.

Листочків – парашутиків

У лісі не злічити –

То осінь опускається

Бо хоче відпочити.

3.2. Розповідь учителя

 Осінь хазяйнує скрізь, куди не глянь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте, багряне листя. Дивишся і милуєшся: чарівниця пофарбувала усе навколо в червоні й жовті, багряні й мідні кольори.

  1. Повідомлення теми і мети уроку
    1.        Входить до класу дівчинка-Осінь:
  • Про мене Т.Г. Шевченко сказав так:

Минає літо, шелестить

Пожовкле листя по діброві,

Гуляють хмари, сонце спить.

-    Про які ознаки осені ви дізналися?

  1. Читання віршів про осінь учнями

           - А які вірші про осінь  ви знаєте?

  1.        Змагання

         - Не тільки вірші прославляють осінь. Зараз позмагаємось, хто найбільше знає народних приказок про осінні місяці.

Хто цілий рік байдикує, той навіть у вересні голодує.

Як вересніє, то й дощик сіє.

Вересень пахне яблуками, а жовтень капустою.

Жовтень ходить по краю, та й виганяє пташок з гаю.

  1. Робота з репродукцією картини І. Левітана “Золота осінь”
  • Як ви гадаєте, до якого місяця осені цей пейзаж найбільше підходить?
  • Яку назву цій картині ви б дали?
    1.        Поетична хвилинка
  • Послухайте вірш Л. Талалай “Осіннє листя” і дайте відповідь на питання: як називається таке явище, коли опадає листя?

Настала осінь. Холодом

Повіяло навкруг.

Все більш береться золотом

Зелений ліс та луг.

Від вітру коливаються

Пожовклі дерева.

А листя з них зривається

І пісеньку співа:

  • Веселі танцюристи ми

Кружляєм в висоті, -

Листки, листочки, листики

Червоні й золоті.

Зриваємось ми зграями

З топольок та беріз,

Злітаємо, кружляємо

І падаємо вниз.

   (Листопад, падолист)

  1.        Поширення речень образними словосполученнями:
    1. Гра «Полікуй слова»

Стурбовані д__рева, ніжна бері__ка, с__рдитий вітер, осін__є вбран__я, л__стопадовий дощ.

  1. Творча робота. (Текст надрукований на аркушах і знаходиться на кожній парті).                      Зашуміли... (стурбовані) дерева, бо... (безжальний) вітер зриває з них... (осіннє вбрання). Не сумуйте, дерева, це ж справжній... (листопадовий) дощ. Ось міцно взялись за руки листочок... (ніжної берізки) та ... (зажуреного клена). Ніби у весільному танку закружляло... (осіннє вбрання). Ніжним, м’яким, різнобарвним килимом встелилось листя на землю.

5.3.  Робота в групах

Для вас, “Чомучки”.

  • Чому так в народі кажуть: “Сидить осінь на горбочку, вишиває лісові сорочку”.
  • А чому восени листочки змінюють колір?

5.4.  Слово “Інформаційному центру”

Зелений колір листю надає хлорофіл. Влітку хлорофілових зерен утворюється багато, а восени тепла і світла менше, тому і хлорофілу утворюється менше. Крім хлорофілу в листях є речовини жовті, червоні, жовто-гарячі.

  1. Підсумок. Інтерактивна вправа. Рефлексія.
  • Що стимулювало вашу творчість?
  • Що ви можете сказати про робочу обстановку на сьогоднішньому уроці?
  • Що ви б хотіли робити індивідуально, а що групою?

 

docx
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
1559
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку