Тема. Жовте листячко летить, під ногами шелестить. Поширення речень образними словосполученнями.
Мета: вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати їх активний словник, творчі здібності, спостережливість; виховувати любов до природи.
Урок розвитку зв язного мовлення
Тема. Жовте листячко летить, під ногами шелестить.
Поширення речень образними словосполученнями.
Мета: вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності; розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати їх активний словник, творчі здібності, спостережливість; виховувати любов до природи.
Обладнання: таблиці.
Хід уроку
1. Організація класу
2. Психологічний настрій учнів на урок
3. Актуалізація опорних знань
3.1. Звучить музика Чайковського “Пори року”
Листочки – парашутики,
Як стомлені пташки,
Летять і опускаються
На трави і стежки.
Листочків – парашутиків
У лісі не злічити –
То осінь опускається
Бо хоче відпочити.
3.2. Розповідь учителя
Осінь хазяйнує скрізь, куди не глянь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте, багряне листя. Дивишся і милуєшся: чарівниця пофарбувала усе навколо в червоні й жовті, багряні й мідні кольори.
Минає літо, шелестить
Пожовкле листя по діброві,
Гуляють хмари, сонце спить.
- Про які ознаки осені ви дізналися?
- А які вірші про осінь ви знаєте?
- Не тільки вірші прославляють осінь. Зараз позмагаємось, хто найбільше знає народних приказок про осінні місяці.
Хто цілий рік байдикує, той навіть у вересні голодує.
Як вересніє, то й дощик сіє.
Вересень пахне яблуками, а жовтень капустою.
Жовтень ходить по краю, та й виганяє пташок з гаю.
Настала осінь. Холодом
Повіяло навкруг.
Все більш береться золотом
Зелений ліс та луг.
Від вітру коливаються
Пожовклі дерева.
А листя з них зривається
І пісеньку співа:
Кружляєм в висоті, -
Листки, листочки, листики
Червоні й золоті.
Зриваємось ми зграями
З топольок та беріз,
Злітаємо, кружляємо
І падаємо вниз.
(Листопад, падолист)
Стурбовані д__рева, ніжна бері__ка, с__рдитий вітер, осін__є вбран__я, л__стопадовий дощ.
5.3. Робота в групах
Для вас, “Чомучки”.
5.4. Слово “Інформаційному центру”
Зелений колір листю надає хлорофіл. Влітку хлорофілових зерен утворюється багато, а восени тепла і світла менше, тому і хлорофілу утворюється менше. Крім хлорофілу в листях є речовини жовті, червоні, жовто-гарячі.