Урок розвитку зв’язного мовлення на тему: «Німецька народна казка «Пані Метелиця». Порівняльна характеристика пасербиці та удовиної доньки» 5 клас

Про матеріал

Мета:скласти цілісне уявлення учнів про героїнь німецької народної казки; виробляти вміння систематизувати матеріал про персонажів, аналізувати їхні вчинки; розвивати навички логічного мислення, зв'язного мовлення; виховувати милосердя, працелюбність.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Урок розвитку зв’язного мовлення

на тему:

«Німецька народна казка

«Пані Метелиця».

Порівняльна характеристика

 пасербиці та удовиної доньки»

5 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Порівняльна характеристика пасербиці та удовиної дочки

(за німецькою народною казкою «Пані Метелиця»)

 

Хто добре працює, тому і щастить

Українське народне прислів’я

 

Мета:скласти цілісне уявлення учнів про героїнь німецької народної казки; виробляти вміння систематизувати матеріал про персонажів, аналізувати їхні вчинки; розвивати навички логічного мислення, зв’язного мовлення; виховувати милосердя, працелюбність.

Обладнання: учнівські малюнки до казки «Пані Метелиця», казки «Дідова дочка і бабина дочка», «Морозко»; конверти з роздатковим матеріалом.

Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення

Хід уроку

І. Оголошення теми і мети уроку

Слово вчителя

У ранньому дитинстві кожен з нас поринає у чарівний світ казки, де розкриває для себе суть понять: «добро» і «зло», відкриває чесноти і вади людської вдачі. Ми перегорнули останню сторінку казки «Пані Метелиця», у якій носієм людських чеснот є пасербиця, а втіленням негативних рис – удовина дочка. І сьогодні перед нами стоїть завдання: систематизувати матеріал про героїнь казки. Скласти цілісне уявлення про пасербицю та удовину дочку. А допоможе нам у цьому сама казка, ваше знання її змісту.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Гра «Казковий аукціон».

  • Чим займалася пасербиця ? (Пряла)
  • Що сталося з її пальцями ? (Порізала)
  • Що впустили дівчата у колодязь ? (Починок)
  • Де опинилися дочки, стрибнувши у криницю ? (На луках)
  • Хто перший попросив допомоги у дівчат ? (Хліб)
  • Яке дерево просило допомоги у казці ? (Яблуня)
  • Чого злякалася пасербиця, побачивши пані Метелицю ? (Зубів)
  • Яку винагороду отримала пасербиця ? (Золото)
  • Хто перший сповіщав про повернення дівчат додому ? (Півень)
  • Що залишилося на згадку удовиній дочці про пані Метелицю ? (Смола)

 

ІІІ. Складання порівняльної характеристики героїнь

І. Підготовчий етап

1. Літературна вправа «Художні перлинки» (художній переказ заздалегідь підготовлених учнями епізодів казки, у яких розповідається про вчинки головних героїнь, які розкривають провідні риси характеру).

2. Робота в групах

І група

Виписати риси характеру пасербиці, які розкриваються через її вчинки.

ІІ група

Виписати, як діє удовина дочка, коли стикається з перешкодами

 

Вчинки

Пасербиця

Удовина дочка

Відношення до хатньої роботи

 

 

Потрапляння у чарівний світ пані Метелиці

 

 

Ставлення до печі

 

 

Ставлення до яблуні

 

 

Відношення до роботи, яку загадала пані Метелиця

 

 

 

 

 

3. Робота в парах

Завдання: скласти асоціативні кущі

 

4. Робота в групах з роздавальним матеріалом.

Завдання «Лото»: скласти прислів’я з окремих частин, доповнити порівняльну характеристику пасербиці та удовиної дочки.

І група

Конверт 1

Добро, зроблене потай, винагороджується явно.

Хто добре працює, тому і щастить.

Вперта праця все переможе.

Добра душа людину прикрашає.

Рідний край кожного до себе вабить.

ІІ група

Конверт 2

Без труда нема плода.

І за холодну воду не береться.

Заробив на сіль до оселедця.

Хто зле робить, то все собі шкодить.

Хто дрімає, той щастя не має.

5. Робота в групах

З опрацьованих прислів’їв виберіть ті, які можуть стати епіграфом до творчої роботи.

 

ІІ. Застосування з набутих знань, умінь і навичок.

Словесні малювання

Учням двох груп пропонується творче завдання: розказати про пасербицю і удовину дочку, виклавши її у 6-8 речень. Лідери груп пропонують складені варіанти розповіді. Експерти аналізують та коригують відповіді.

ІV. Підсумок уроку

Оцінювання роботи учнів.

Самооцінка роботи учнів на уроці

Учні самі вибирають предмет, оцінюючи роботу.

Сонце – я добре працював на уроці, досяг бажаного результату (9-10 балів)

Ялинка – я гідно почувався на уроці (8 балів)

Грибочок – я заглибився ( 6-7 балів)

Хмаринка – я працював більш-менш (4-5 балів)

Домашнє завдання:

І група: Скласти запитання, які б ви хотіли поставити героям казки.

ІІ група: Доповнити  розмову пані Метелиці й пасербиці влучними прислів’ями та приказками.

1

 

doc
Додано
7 травня 2018
Переглядів
5073
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку