Матеріали уроку можуть використовуватися вчителями зарубіжної літератури на уроках 5-их класів у темі "Світ дитинства" при вивченні творчості Марка Твена. Урок інтегрований та містить завдання, що пов'зані з опрацюванням текстів твору мовою оригіналу (англійською).
План уроку
із зарубіжної літератури для учнів 5-их класів
на тему:
ПЕЙЗАЖ В РОМАНІ МАРКА ТВЕНА
«ПРИГОДИ ТОМА СОЙЄРА»
МЕТА: - закріпити знання учнів про життя і творчість М. Твена;
- продовжувати поглиблювати навички аналізу прозового твору;
- вдосконалювати навички виразного читання прозового твору;
- поглиблювати навички монологічного мовлення іноземною мовою;
- узагальнити та систематизувати елементи теорії літератури;
- розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення;
- розвивати навички аналізу опису пейзажу в творі;
- виховувати життєрадісність, оптимізм, дбайливе ставлення до природи.
ОБЛАДНАННЯ: текст твору «Пригоди Тома Сойера» англійською мовою (адаптований для учнів 5 класів) та україномовний переклад, комп’ютер, мультимедійний пристрій, портрети М. Твена, ілюстрації до твору, підручник зарубіжної літератури Є. В. Волощук або О. М. Ніколенко для 5 класу.
ТИП УРОКУ: Інтегрований
ПЛАН УРОКУ:
Природа — вічний зразок мистецтва, а найвизначніший
та найблагородніший предмет у природі — людина.
В. Бєлінський
ХІД УРОКУ:
Our lesson is devoted to Mark Twain, a famous American writer. But today we have an unusual lesson. We have Literature and English together. As you know, we have read an interesting and funny book “The Adventures of Tom Sawyer”.
Answer the questions:
А тепер давайте згадаємо деякі літературні визначення, що були пройдені на попередніх уроках:
Складання асоціативного куща (Слайд 1)
Чесний порядний правдивий талановитий
МАРК ТВЕН
Веселий любить дітей фантазер
(по ходу аналізу тексту складаємо mind map або картку пам’яті)
Робота з текстом ІІ розділу (Слайд 3)
(Слайд 4)
(Слайд 5)
Завдання із текстом на англійській та українській мовах:
Уважно прочитайте декілька описів пейзажу на обох мовах. Спробуйте установити відповідність між текстом на українській мові та оригінальним відповідником.
(Слайд 6)
Завдання із текстом на англійській та українській мовах:
Прочитайте та перекладіть уривок із розділу 8 роману «Пригоди Тома Сойєра». Словникова робота із невідомими словами (Слайд 7)
Як ви зрозуміли уривок з тексту? (Слайд 8)
«There was not even a light wind; the dead noonday heat had even stopped the songs of the birds; nature lay in a trance that was broken by no sound but the occasional distant knocking of a wood-pecker, and this seemed to render the pervading silence and sense of loneliness fuller».
Учням, які виконали завдання раніше за інших, можна запропонувати дидактичну картку з додатковою вправою на оцінку (див. Додаток А).
(Слайд 9) Розглянемо карту пам’яті образів повісті
Підсумкова бесіда
Додаток А
Індивідуальна картка
«Пригоди Тома Сойєра»
Розгадайте кросворд присвячений подіям роману «Пригоди Тома Сойєра», ключове слово в ньому – те що описують в пейзажах твору.
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
1. Назва річки біля якої відбуваються події роману.
2. Штат в якому народився Марк Твен.
3. Перший кому Том запропонував свою роботу.
4. Що фарбував Том?
5. Ім’я Томової тітки.
6. Скільки жовтих квитків необхідно Тому щоб отримати біблію у школі?
7. Якою речовиною фарбували паркан в романі?