Урок розвитку зв'язного мовлення "Подорож у Карпати"

Про матеріал

На даному уроці діти знайомляться з горами Карпатами, з характерними особливостями Карпатських гір, географічним положенням, кліматом, рослинним і тваринним світом.

Перегляд файлу

 

Урок розвитку звязного мовлення

Тема: скласти розповідь «Подорож у гори Карпати» за малюнками та опорними словами.

Мета: навчати учнів складати розповідь, користуючись   малюнком у підручнику та опорними словами; розвивати зв’язне мовлення; вчити грамотно і послідовно формувати думки та поєднувати їх у зв’язну розповідь.

Також збагачувати словниковий запас; формувати емоційний настрій від сприймання красивої  природи рідного краю; виховувати бажання берегти цю неповторну красу та примножувати її.

        Обладнання до уроку:

- демонстраційний матеріал: відеоролик  «Гуцульські Альпи», фотографії птахів, рослин та звірів Карпат; підручник; презентація  до уроку; музика С.Чекаліна «Облака»;

- дидактичний матеріал: картки для творчої роботи; картки для складання асоціативного куща; картки з деформованим текстом; 

- допоміжний матеріал: смайлики; мікрофон; 

Тип уроку: формування нових знань

Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку

Створення емоційного настрою. Запитання до учнів.

-Який у вас настрій? (пропоную дітям усміхнутися один одному і поділититися хорошим  настроєм з товаришами)                                                      (2 слайд)

    II. Актуалізація опорних знань

  1. Мозковий штурм.                                                          

  • Робота над кросвордом. Відгадати загадки, заповнити кросворд, прочитати ключове слово.Записати назву тварини.                                                        

                                                             (3 слайд)

 

 

Доповнити речення і записати слово в кросворд.

Ми бачили у парку руду маленьку ………

Вона до нас стрибала з гілочки на гілку.

 

Загадка.                                                                                            (4 слайд)

  • Понад хмарами літає, пильно здобич виглядає.

Як побачить її – вмить камінцем униз летить.

 

 

 

 

Запитання.

- Як називається рівнина в горах, де випасають овець? 

 

                       

                                                                                                               (5 слайд)

 

 

 

                                                                                                          (6 слайд)

 

      Загадка.

Які ноги заввишки,такий ніс завдовжки.

 Хату на хаті має, жабам        рахунок знає.

 

 

 

 

  Запитання.                                                                                             (7 слайд)

  • Кого називають лікарем  дерев?    

 

 

 

 

                                                                                                              (8 слайд)

Вірш.   Невеличка і хитренька, курей вміє з сідел брати,

щоб обід хороший мати.                                                                    (9слайд)   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                               (10слайд)

 2. Бесіда.

       - Прочитати слова, які записали в кросворді.

        - На які запитання вони відповідають?

        - До якої частини мови вони належати?

        - У яку групу можна обєднати їх?

        - Яке слово тут зайве? -  (полонина)

        -  Як називаються гори в яких є полонини?

        - У якій частині України знаходяться Карпати?             (карта України)                  

    3. Розповідь легенди.

 

                                      «Як виникли Карпати»

          Колись на нашій планеті була величезна рівнина, яка зеленіла шовковими травами, вічнозеленими смереками і ялинами, долиною текли потічки та річки багаті на рибу. Володарем долини був скупий велетень на ймення Силун , який добре розумівся на ґаздівстві, мав безліч усякої худоби. Жив він у прекрасному вибудуваному розкішному палаці а його робітники мусили жити і вмирати кріпаками.

          Тут служив бідняк Карпо. Одного разу він вирішив піти від Силуна і повернутись додому. Але хазяїн відмовився платити за роботу і тоді Карпо почав битись з Силуном. Не витримала матінка-землиця тих ударів і розкололася, а Силун опинився в підземній печері і почав звідти вибиратись вигинаючи землю. Від його ударів на рівній землі гора за горою робилася, і чим дужче кидав собою Силун-велетень, тим вищі гори піднімались навколо.        Уранці як прокинулись наймити побачили, що навколо утворились гори, а там, де був палац, нічого не лишилося, усе провалилося у прірву. З-під землі вдарила вода, заповнюючи ту прірву і утворилось озеро Синевир, бо було синє-синє, як небо. А горам на честь Карпа дали ймення Карпати. Люди в цьому краї зажили по-новому: орали, сіяли,хліб вирощували, худобу доглядали. Навчилися ліси рубати хати будувати. Кажуть, що Силун ще й тепер не стих під землю, пробує вирватися. Але вже не викидає гори, бо постарів і сили такої не має. То вже не вирватись йому на поверхню ніколи.

 

 

  1. Повідомлення теми і завдання уроку                         (11 слайд)

Завдання уроку: використовуючи іменники, прикметники, дієслова, прийменники та ілюстрацію в підручнику, скласти розповідь «Подорож у Карпати».

     IV. Сприймання та усвідомлення матеріалу

  1. Перегляд презентації «Природа Карпат».                           (12 - 13слайди)      
  2. Творча робота.

Підібрати слова – ознаки предметів до слова Карпати.

  • Карпати (які?) – старі, молоді, низькі, високі, чарівні, зелені,осінні, чудові, українські, ……
  • До якої частини мови належать ці слова?               

      V. Колективна робота

1. Скласти  «Асоціативний кущ».

                                                    (14слайд)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Запитання:
  • До якої частини мови належать ці слова?
  • Яке слово тут зайве?                                                   підручник  
  •  

      VI. Фізкультхвилина

       VII. Робота за підручником

  1. Робота в парах.

Завдання:

а) розглянути  ілюстрацію в підручнику с.146;

б) прочитати слова з довідки;

     2. Розповідь з елементами бесіди.  «Мікрофон».

     - Які дерева ростуть біля підніжжя гір?                                 

     - Які дерева видніються на схилах гір?

     - Які звірі бігають в горах?

     - Які птахи гніздяться на деревах?

     - Куда пастухи виганяють овець навесні?

     - До якої частини мови належать слова  ростуть, видніються, бігають, гніздяться, виганяють?

   VIII. Перегляд відеоролика «Гуцульські Альпи»

    IX.   Робота над текстом «Подорож у Карпати»

  1. Робота в парах.
  • Учні  складають  текст за опорними словами та ілюстрацією в підручнику с.146  (Карпати, могутні, високі, білокорі, пасуться, орли, беркути, глухарі, полонини, України).                                                                      (15 слайд)

Гори ............. невисокі. У них ростуть ………..  дуби,  ……….  ялини і сосни, …………  берези. У  горах ………..  козулі, олені.  На деревах  гніздяться

…………,  ………… . На галявинах літають …………. .  Навесні пастухи  виганяють отари  овець на …………. . Чудова природа  Карпатських гір! Це – мальовничий куточок України!                                                 

     (під час роботи учнів над текстом, звучить музика С.Чекаліна «Облака»)

  1. Завдання.   Прийом «Диктор».

 Прочитати складений текст «Подорож у Карпати»                               (16 слайд)

 

Гори Карпати невисокі. У них ростуть могутні  дуби,  високі  ялини і сосни, білокорі берези. У  горах пасуться  козулі, олені.  На деревах  гніздяться орли, беркути.

 На галявинах літають глухарі.  Навесні пастухи  виганяють отари  овець на полонини.  Чудова природа  Карпатських гір! Це – мальовничий куточок України!                

    X. Підсумок уроку

      Рефлексія.   – Чи сподобалась вам подорож у Карпати?

              - Що нового дізналися, побачили та почули?

              - Що розкажете батькам про гори Карпати?

              - Що їм запропонуєте, порадите?

              - Який настрій маєте після подорожі? 

(діти  демонструють свій емоційний стан  відповідними смайликами)     (17 слайд )  

 

http://otvet.imgsmail.ru/download/f1902dc7473341ecd8895ec7f402f4ea_i-398.jpghttp://www.velomarket-cska.ru/resources/images/30511466578.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Лиса Любов
Додано
28 липня 2018
Переглядів
2472
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку