18 червня о 18:00Вебінар: Ігрові методики та вправи в роботі вчителя початкових класів

Урок розвитку зв"язного мовлення. « Складання есе»

Про матеріал
Урок з розвитку зв"язного мовлення у 4 класі "Складення есе". На уроці формуємо в учнів ключові та предметні компетентності: закріплюємо навички правильно будувати есе, вчимо розкривати абстрактно-загальні поняття, розвиваємо увагу, пам'ять, мислення; формуємо мовленнєву компетентність, а саме уміння логічно і послідовно викладати свої думки, словесно передавати свої почуття, переживання, захоплення; формувати соціальну компетентність: виховувати працелюбство, любов до рідної мови, народу.
Перегляд файлу

Сквирська ЗОШ І-ІІІ ст. №3

ім. П.Тисьменецького

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок

з української мови,

проведений у 4-А класі

за темою: « Складання есе»

 

 

 

 

Вчитель: Федченко О. М.

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Складання есе «Маленька праця краща за велике безділля»

Мета: формувати в учнів ключові та предметні компетентності:

закріплювати навички правильно будувати есе, вчити розкривати абстрактно-загальні поняття, розвивати увагу, пам'ять, мислення;

формувати мовленнєву компетентність:

уміння логічно і послідовно викладати свої думки, словесно передавати свої почуття, переживання, захоплення;

 формувати соціальну компетентність:

виховувати працелюбство, любов до рідної мови, народу.

Обладнання: предметні малюнки, картки, зошит з розвитку зв’язного мовлення.

Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення.

Хід уроку

І. Організація уроку

- Всі почули вже дзвінок?

Починаємо урок.

Кожен з вас приготувався,

Якнайкраще постарався.

І завдання в нас цікаві.

Успіхів у вашій справі!

Для досягнення успіхів потрібна старанність, увага, творчість, фантазія, мислення,працелюбство.

Урок наш пройде під гаслом:

Не дрімати, не лежати,

Лише думати і міркувати.

Твори гарно писати.

ІІ. Повідомлення теми уроку.

     - Сьогодні ми з вами  на уроці розвитку зв’язного мовлення будемо журналістами. У шкільну газету «Весела перерва» будемо складати та писати есе.

-А хто такі журналісти? (Це люди, які займаються збором, створенням інформації про різне в нашому житті.)

-Що роблять журналісти? (Пишуть статті, нариси, створюють репортажі в засобах масової інформації.)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 - Починаємо засідання редколегії.

1. Хвилина каліграфії.

Пп пр. ац  ця праця

 -Доберіть до слова праця спільнокореневі слова і запишіть каліграфічно.

Праця, працівник, працювати, працьовитий.

Усно доберіть синоніми : праця, робота, труд.

 Запишіть прислів’я .

Маленька праця краща за велике безділля.

 - Поясніть як ви розумієте це прислів’я?

 - Яке значення має праця для людини?

Прислів’я буде заголовком есе, яке ви, юні журналісти , будете складати.

2. Що таке твір-есе?

 - Наші інформатори нагадають що таке есе і як його писати.

Учні-інформатори:

Есе – невеликий за обсягом твір, що має довільну будову.

У ньому автор висловлює власні думки і враження.

Есе не вимагає вичерпної відповіді чи суворої позиції щодо предмета висловлювання.

При написанні есе ти можеш висловлювати свою думку про те, що тебе вразило, здивувало, зацікавило.

Ми можемо, як у розмові, торкатися якихось питань, висловлювати свої власні міркування, показувати своє ставлення до того, про що пишемо.

Не потрібно чітко дотримуватися обов’язкових частин тексту: зачин, основна частина, кінцівка.

Але не забувайте, що есе – це текст. А кожен текст має бути добре продуманим і логічно побудованим.

ІV. Робота над твором.

  1.               Робота в парах. Гра «Наповни скарбницю».

Виконайте завдання 1 в зошиті (с. 54). Сполучіть частини речень і прочитайте прислів’я.

2. Робота над написаним есе.

 1) Прочитайте есе у зошиті. Визначте тему і мету.

 2) Доберіть заголовок. (Результати праці. Радість від роботи.)

 3) Бесіда.

- Яка людина може бути щасливою?

- Які відчуття повинна приносити праця?

- Чому так важливо бачити результат своєї праці?

- Яку роботу ви любите виконувати і чому?

- Пригадайте і розкажіть про свої відчуття після завершення важкої, але цікавої справи.

 4) Доберіть прикметники до слова праця.                                                     

Праця – завзята, натхненна, приємна, важка, нелегка, дружна, творча, тривала, старанна, напружена.

3. Складання та запис власного есе «Маленька праця краща за велике безділля.»

- Опираючись на попередній твір-есе, складіть власний .

4. Робота  над пам’яткою .

- У кожного з вас на парті лежить пам’ятка . Прочитайте її мовчки. Вона допоможе вам у написанні твору.

                                Пам’ятка.

  1. Речення будуй невеликі.
  2. Послідовно викладай свої думки.
  3. Наводь приклади, докази.
  4. Стеж за мовою.
  5. Уникай повторів слів.
  6. Виділяй абзаци до логічно завершених частин.

5. Словникова робота. На дошці записано словосполучення, які діти можуть застосувати при написанні твору.

Досягати своєї мети,                                 відіграє важливу роль,

відчувати цінність,                                    приносить задоволення,

скрашує життя,                                          спонукає ставити цілі,

відчувати потребу,                                    цінність життя,

задовольняє тебе,                                       облагороджує людину.

  1.               Фізкультхвилинка.

7.Самостійна робота учнів.

8. Самоперевірка.

9. Зачитування дитячих творів.

V. Підсумок уроку.

 - Юні журналісти справилися із завданням. Твір-есе написаний і готовий до друку. Дякую, діти, вам за роботу.

Гра «Мікрофон».

 - Чи сподобався вам урок?

 - Чим сподобався урок?

 - Чи задоволені ви собою?

 - Що ви навчилися?

 - Що таке есе?

VІІ. Домашнє завдання.

Написати есе «Приємно творити добро».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                Пам’ятка.

1. Речення будуй невеликі.

2. Послідовно викладай свої думки.

3. Наводь приклади, докази.

4. Стеж за мовою.

5. Уникай повторів слів.

6. Виділяй абзаци до логічно завершених частин.

     

                          Пам’ятка.

1. Речення будуй невеликі.

2. Послідовно викладай свої думки.

3. Наводь приклади, докази.

4. Стеж за мовою.

5. Уникай повторів слів.

6. Виділяй абзаци до логічно завершених частин.

   

                            Пам’ятка.

1. Речення будуй невеликі.

2. Послідовно викладай свої думки.

3. Наводь приклади, докази.

4. Стеж за мовою.

5. Уникай повторів слів.

6. Виділяй абзаци до логічно завершених частин.

 

                              Пам’ятка.

1. Речення будуй невеликі.

2. Послідовно викладай свої думки.

3. Наводь приклади, докази.

4. Стеж за мовою.

5. Уникай повторів слів.

6. Виділяй абзаци до логічно завершених частин.

   

                            Пам’ятка.

1. Речення будуй невеликі.

2. Послідовно викладай свої думки.

3. Наводь приклади, докази.

4. Стеж за мовою.

5. Уникай повторів слів.

6. Виділяй абзаци до логічно завершених частин.

    

                           Пам’ятка.

1. Речення будуй невеликі.

2. Послідовно викладай свої думки.

3. Наводь приклади, докази.

4. Стеж за мовою.

5. Уникай повторів слів.

6. Виділяй абзаци до логічно завершених частин.

              

                 Пам’ятка.

1. Речення будуй невеликі.

2. Послідовно викладай свої думки.

3. Наводь приклади, докази.

4. Стеж за мовою.

5. Уникай повторів слів.

6. Виділяй абзаци до логічно завершених частин.

              

                 Пам’ятка.

1. Речення будуй невеликі.

2. Послідовно викладай свої думки.

3. Наводь приклади, докази.

4. Стеж за мовою.

5. Уникай повторів слів.

6. Виділяй абзаци до логічно завершених частин.

    

                           Пам’ятка.

1. Речення будуй невеликі.

2. Послідовно викладай свої думки.

3. Наводь приклади, докази.

4. Стеж за мовою.

5. Уникай повторів слів.

6. Виділяй абзаци до логічно завершених частин.

 

                              Пам’ятка.

1. Речення будуй невеликі.

2. Послідовно викладай свої думки.

3. Наводь приклади, докази.

4. Стеж за мовою.

5. Уникай повторів слів.

6. Виділяй абзаци до логічно завершених частин.

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Криган С. Г.)
Додано
15 лютого
Переглядів
172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку