12 квітня о 18:00Вебінар: Навчаємо дітей мистецтва розповідати історії за допомогою PowerPoint

Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання казки. "Танок осіннього листя"

Про матеріал
Вчити дітей складати оповідання (казку) від першої особи; формувати практичні вміння застосовувати слова з вивченими орфограмами під час написання тексту; збагачувати словниковий запас; розвивати творчу уяву, спостережливість учнів; виховувати доброту, чуйність.
Перегляд файлу

Урок розвитку зв’язного мовлення. Написання казки.

«Танок осіннього листя»

Мета: вчити дітей складати оповідання (казку)  від першої особи; формувати практичні вміння застосовувати слова з вивченими орфограмами під час написання тексту; збагачувати словниковий запас; розвивати творчу уяву, спостережливість учнів; виховувати доброту, чуйність.

Обладнання: малюнки із зображенням пізньої осені, гілка з останнім листочком, альбомні аркуші, різнокольорове осіннє листя, клей, обкладинка дитячої книжки (виготовляє вчитель), таблиця «Структура тексту», запис із класичною музикою.

Хід екскурсії

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми й завдань. Мотивація навчальної діяльності.

-Сьогодні ми вчитимемося писати твір-казку. Робота складна, але цікава. Наприкінці вас чекає приємний сюрприз, що стане підсумком нашої роботи. Відгадайте, про що ми будемо писати твір.

Листопад, листопад…

Золотий метелик

Залетів в моє вікно,

Всівся на портфелик    (Листочок)

-Правильно. Останній осінній листочок. Що саме ми будемо писати? Ви уявите себе останнім осіннім листочком, який залишився один на дереві, складете розповідь-казку від імені першої особи, тобто листочка.

Подивіться у вікно. Барвистою, пухкою ковдрою встелена земля. На голих, мокрих гілках бринять прозорі сльозинки. Дерева майже голі, і де-не-де залишаються останні листочки на вітах, які ледь тримаються. Я принесла гілочку з листочком для того, щоб ви уявили образ героя казки.

Учитель звертає увагу школярів на гілочку, яка стоїть у вазі.

-Подумайте, про що може розповісти останній листочок? (Про історію, яка відбулася колись або зараз, про свої спостереження, літні спогади, чудові сни тощо)

ІІІ. Підготовча робота

  1. Робота з ілюстраціями «Пізня осінь».
  • Який настрій викликають пейзажі пізньої осені? Якою буде ваша розповідь-казка за інтонацією: веселою, ліричною, сумною?
  1. Робота над структурою тексту.

Учитель демонструє дітям таблицю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нагадайте, з яких частин складається текст.

У написанні казки є свій секрет. Пам’ятеєте прислів’я: «Казка вчить, як на світі жить»? Чого вчитиме наша казка? (Добра, розумінні, любові)

-Подумайте, з чого ви почнете свою казку, про що піде мова в основній частині і які повчальні слова стануть основою вашої казки. Придумайте її назву.

Учні пропонують різні варіанти початку казки.

Метод «Мікрофон»

Одного разу; жив собі; я - останній листочок; трапилася історія; з того часу тощо…

  1. Словникова робота.

Опрацювання слів і словосполучень, які можна використати під час написання твору: одного разу, зненацька, осінь чудова, замріяна; чарівність осінніх барв; листя – дарунки жовтня; мокре, заплакане; сумна краса осіннього листя; листя спадає помалу, як метелик; тріпоче поодинокий листочок; барвиста пухка ковдра на землі тощо.

  1. Фізкультхвилинка (відео)
  2. Поетична хвилинка

-Послухайте, як описують осіннє листя, настрій цієї пори року класики української літератури.

Учитель зачитує уривки для створення відповідної атмосфери.

ОСІНЬ

Небеса прозорі, мов глибінь ріки.

Падають, як зорі, з явора листки.

Д. Павличко

Осінь клени одягає у багрянцеві плащі.

І калині, й горобині принесла дари осінні.

Н. Забіла

Тихо осінь ходить гаєм.

Ліс довкола аж горить.

Ясен листя осипає.

Дуб нахмурений стоїть.

Н. Приходько

… Шелестить

Пожовкле листя по діброві;

Гуляють хмари; сонце спить…

Т. Шевченко

ІV. Складання твору й оформлення книжки

  1. Написання твору

Учні  записують казку на альбомних аркушах під музичний супровід: «Пори року» А. Вівальді.

Під час прослуховування казок проводиться їх аналіз за запитаннями:

-Чи вдалося написати казку від імені листочка?

-Чого вчить казка?

-Яка вона за характером?

2. Виконання аплікації

Оформлення робіт за допомогою осінніх листочків, підготовлених учнями на уроках  трудового навчання (робота проводиться в парах).

Учні виходять до дошки, демонструють роботи (альбомні аркуші) і здають учителю.

  1. Створення книжки.

-Зібрані разом роботи мені щось нагадують. Що в нас вийшло? (Книжка)

-Це і є сюрприз, який стане підсумком нашої роботи. Ви – автори чудових казок, а я – помічник, який допоможе створити книжку. Але чого не вистачає нашій книжці? (Обкладинки)

-Як би ви назвали цю збірку казок? («Осінні казки»)

Учитель дістає обкладинку, складає книгу, зверху на обкладинці пише назву: «Осінні казки».

V. Підсумок уроку.

-Що вам найбільше запам’яталось? Чого вчить ваша казка? Наступного уроку ви дізнаєтесь остаточні результати своїх робіт, і ми проведемо їх аналіз.

Читайте, міркуйте, спостерігайте – і тоді ваш духовний світ буде багатшим!

docx
Додано
22 січня
Переглядів
99
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку