Паламарчук С.В.
Конспект уроку української мови 2 клас
Урок 86
Тема. Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання сенкана «Котики». (с.90)
Мета: Формування предметних компетенцій:
Навчальна: вчити складати сенкан на запропоновану тему; удосконалити знання учнів про частини мови, залучити дітей до процесу навчання.
Виховна: виховувати толерантність, повагу до однокласників.
формування ключових компетентностей:
вільне володіння державною мовою/ здатність спілкуватися рідною:
усного висловлювання своїх вражень від спостережень;
навчання впродовж життя (уміння вчитися): сприймати мету, яку ставить вчитель, відповідно до неї планувати, моделювати, прогнозувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати; самоорганізовуватися до навчальної діяльності;
комунікативна: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);
соціальна і громадянська: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, в групі;
інформаційно-комунікаційна компетентність: розвивати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника та медіа; вчити орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією; уміння аргументувати й відстоювати свою думку;
здоров’язберігаюча: формувати навички дбайливого ставлення до здоров’я свого та оточуючих.
Очікувані результати:
Знаннєвий компонент: впізнає слова-назви дій, ставить до них питання;
добирає влучно дієслова для висловлення власних думок; складає сенкан на запропоновану тему.
Діяльнісний компонент: утворює словосполучення іменників здієсловами;
пише розбірливо, охайно з однаковим нахилом; дотримується свідомо гігієнічних правил письма; дотримується культури оформлення письмових робіт:
розташовує самостійно заголовок у рядку, дотримується поля, правого і лівого краю сторінки, абзаців, робить акуратні виправлення.
Ціннісний компонент: розрізняє слова, що називають предмети, ознаки, дії,
ставить до них питання; добирає самостійно 4-6 слів, які відповідають на питання
хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? розподіляє слова на групи за значенням та питаннями (за частинами мови).
Обладнання: ноутбук, телевізор, презентація, таблиця, Тлумачний і Орфографічний словники, конструктор LEGO «Шість цеглинок», картки, клей, вата.
Тип уроку: комбінований урок.
Освітні галузі: мовно-літературна, громадянська та історична, соціальна і здоров'язбережувальна, інформатична.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП
1.Створення позитивного психологічного клімату класу.
Слайди 1-2. Організаційний момент
Дзвонить дзвоник, не стихає,
Школярів усіх скликає:
«Гей, до класу поспішайте,
На місця свої сідайте!»
2.Перевірка домашніх тренувальних вправ
С.89, вправа 325
3. Актуалізація опорних знань.
Слайди 3- 4. Відгадайте загадки.
Весни котиків приносять,
сизих їх багато.
Саму люди в церкву просять
у велике свято. (Верба)
Дмитро Вітюк
4.Мотивація навчання
Слайд 5. Ребус Котики
Слайд 6. Проблема Вправа «Мікрофон»
- Що може бути спільного між вербою і котиком?
5.Робота в зошиті
Слайд 7. Каліграфічна хвилинка.
Ко ит ти ки котики
Складіть та запишіть речення зі словом котики
6.Зорова гімнастика
Слайд 8.
Оченята роблять вправи:
Вліво, вправо, вліво, вправо
Потім вгору, потім вниз
Оченятами дивись.
ІІ. ЕТАП ЦІЛЕВИЗНАЧЕННЯ І ПЛАНУВАННЯ (ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ)
Слайд 9. Повідомлення теми уроку.
2. Формулювання цілей планування роботи (малюнковий план уроку)
3. Передбачення очікуваних результатів
Вправа «Очікування»
- Що саме вам було б цікаво дізнатись на сьогоднішньому уроці?
ІІІ. ЕТАП ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЯ)
Слайди 10- 11. Вправа 326
2.Робота в парах
Слайд 12.
- Дописати слова.
Котики (які?) пухнасті, …
Котики (що роблять?) ростуть, …
Котики (які?) пухнасті, …
Котики (що роблять?) муркочуть, …
Слайд 13. Вправа 326
ПЛАН СКЛАДАННЯ СЕНКАНА
Довідка: пухнастий, ліг, гладенький, виріс, муркотик, з’явився, муркоче, дивиться, пухнастик, запитує, м’якенький, крадеться.
Слайди 14-16. Вправа 326 Приклад сенканів.
Слайд 17. Вправа 326 Взаємоперевірка
2.Фізкультхвилинка.
Слайд 18. КОТИКИ
Задивились котики
На вербові котики.
Раз, два, три, чотири, п’ять!
Час прийшов їм спочивать:
Відпочине і наш клас.
Всі піднесли руки — раз!
Два — присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз — і вгору,
Два — і вниз,
На сусіда не дивись!
Ще присіли, піднялись,
Головою похитали
Й працювати знов почали.
3.Закріплення вивченого
Слайди 19-20. Щоденні 5.
Слайди 21-25. Робота в групах Цікаві факти про котів.
а коти – лівою.
Зачитування цікавих фактів.
Виготовлення ЛИСТІВКИ «Котики»
Слайди 26-27.
IV. РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП
Слайд 28. Пояснення домашнього завдання.
Слайди 29-30. Рефлексія з ЛЕГО.
• На уроці мені дуже сподобалось.
• На уроці мені сподобалось.
• На уроці мені не сподобалось.
- Створимо пірамідку нашого настрою.