Вчитель початкових класів Дунська Т.В.
Маріупольський навчально-виховний
комплекс «гімназія-школа» № 1
2 клас
УРОК РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ
Тема. Слухаємо, говоримо, описуємо. Опис предмета за малюнком
і планом. Тема опису «Підсніжник»
Мета уроку. Навчати учнів описувати предмет за малюнком і планом;
Розвивати вміння влучно підбирати слова; збагачувати
словниковий запас учнів; розвивати уяву, фантазію,
спостережливість; виховувати дбайливе ставлення до
природи; любов до рідного краю; розвивати відчуття краси
природи.
Обладнання. Малюнок із зображенням підсніжника, запис П.І.Чайковського
«Весна» , «Підсніжник» із циклу «Пори року».
Попередня підготовча робота.
Збирання віршів, загадок, оповідань про весняні квіти, підготовка проектів групою учнів.
Хід уроку
Літературна міні-композиція «Підскажи словечко»
Слова співзвучні – рими добирайте!
Я зупинюсь – ви слово називайте!
Прекрасно! Просто клас! Все получилося у вас!
1. .Різнобарвні , запашні
Розцвітають на весні.
Люблять їх дорослі й діти
Здогадались, що це?....(Квіти)
(https://www.youtube.com/watch?v=OPqlNLCrUuQ )
1.учень Тільки вчора теплий вітер
Вість приніс нам від весни,
А сьогодні дивні квіти
Крізь замети проросли.
2 учень Вони, як усмішка привітна,
Як дотик сонечка, як казка,
Червона , жовта, біла чи блакитна
І в кожній з них тепло і ласка.
3 учень. Любов і ніжність струменіє,
Чарівність, неповторне диво.
І кожна квітка серце гріє.
Щоб на землі жилось щасливо.
4 учень. У квітках щире сонце квітне.
І чистота душі дитинна.
І небо зоряне, привітне,
І матері любов первинна.
3.Проблемне питання. Дискусійна шкала.
- Чи хотіли б ви мати великий гарний букет весняних квітів?
НІ ТАК
0__1__2__3__4__5__6__7__8__9__10
.-Ми з вами – частина живої природи, але так часто не помічаємо навколишньої краси. Сьогодні на уроці ми спробуємо доторкнутися до краси природи, описати її словами.
1..Відіопрезентація «Підсніжник» П.Чайковський із циклу «Пори року»
( https://www.youtube.com/watch?v=3Bf0RfHA9Yg )
Йшла Снігурка й тужила
І сльозинку в сніг пролила
Шкода було їй зими-
Йшла від неї назавжди.
Раптом сніг тут розтопився
І підсніжник появився.
Білий цвіт, неначе сніг,
Замість сліз – дав радість,сміх.
-Але для того, щоб написати твір про підсніжник треба підібрати такі слова, які допоможуть нам розповісти про цю чарівну квіточку.
2.. Технологія «Мозкова атака»
ніжний
маленький ПІДСНІЖНИК біленький
ранній тендітний
беззахисний волелюбний чарівний
3. «Довідкове бюро»
- Виступ природознавців.
. Підсніжник – весняна цибулинна рослина. Його можна зустріти в лісі на
початку весни. У нього тоненьке невисоке ніжне стебельце, довгі вузькі зелені листочки і Ця маленька рослина може витримати навіть десятиградусний мороз. А наукова назва квітки – «галантус», що означає молочна краса. Підсніжник внесено до Червоної книги.
Легенда про підсніжник.
1. Старовинна легенда розповідає, що одного разу стара Зима зі своїми супутниками Морозом і Вітром вирішила не пускати на землю красуню Весну. Але сміливий Підсніжник виструнчився, розправив пелюстки і попросив захисту у Сонця. Сонце помітило Підсніжник, зігріло землю і відкрило дорогу Весні.
2.Підсніжник — символ надії. За однією старовинною легендою, коли перші люди були вигнані з раю, на землі йшов сніг і було холодно. Єва дуже змерзла. Щоб її утішити, надати надії на кращі часи, кілька сніжинок перетворилися у ніжні квіти підсніжника — провісника весни.
- Виступ мовознавців.
-Чому підсніжник так назвали? Підсніжник отримав таку назву, тому що він росте з-під снігу – «під-сніж-ник. Яка це частина мови?
5. Повторення основних ознак тексту-опису:
6.Фізкультхвилинка «Підсніжник»
(https://www.youtube.com/watch?v=dAjTvRVZc9c )
- Який текст називається описом?
- Яка його будова?
2. Усна робота над описом підсніжника за планом:
- Відношення до квітки.
3.Письмова робота. За запитаннями і словником опиши підсніжник.
Запитання |
Словник |
Де росте підсніжник? |
у лісі, |
Яке в нього стебло? |
невисоке,тоненьке, ніжне |
Які в нього листочки? |
довгі, вузькі, зелені |
Які в нього квіточки? |
білі і дуже тендітні |
Чому треба оберігати підсніжники? |
Їх занесено до Червоної книги |
4 .Авторське крісло.
Читання творів учнями.
Тоненькі,тендітні, ласкаві, привітні
Послухай, як сріблом дзвенить голосок:
«Не треба, не треба зривати квіток.
Бо нас залишилося дуже мало,
Для нас справжнє лихо у світі настало»
В Україні підсніжники під охороною, тому їх занесено до Червоної книги. Пам’ятайте про це, не знищуйте первоцвіти.
2.Повернення до дискусійної шкали.
- Чи хотіли б ви зараз мати великий букет весняних квітів?
- Чому? Хто змінив свою думку?
/
66485d77e5b9b661089b2dd4aeb08a16