Урок розвитку зв’язного мовлення. Тема уроку: Розповідь з обґрунтуванням власної думки. Мій улюблений дитячий журнал

Про матеріал
удосконалювати навички учнів складати план тексту, вчити будувати за ним переказ; розвивати усне писемне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати спостережливість, уміння бачити і відчувати красу природи.
Перегляд файлу

Тема уроку: Розповідь з обґрунтуванням власної думки.

Мій улюблений дитячий журнал

 

Мета: вчити складати розповідь з обґрунтуванням власної думки, будувати діалог; розвивати в дітей уміння розповідати, висловлювати й доводити власну думку в письмовій формі; виховувати інтерес до пізнання нового, до читання дитячої преси.

Обладнання: виставка дитячих журналів.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Наш девіз:

Діяти активно,

Думати оперативно,

Сперечатись завзято

Усім хлопчикам й дівчатам.

-          Яким ви хочете бачити наш урок?

(Цікавим, веселим, пізнавальним, науковим, творчим, пошуковим тощо).

ІІ. Актуалізація знань учнів

Читання анаграм

лранжу игкна азгеат

Бесіда

-          Розкажіть Чомучці, які значення може мати слово «журнал». (Класний журнал, журнал обліку відвідування та успішності, книга чи зошит для систематичного записування про що-небудь, періодичне видання).

-          Чим він відрізняється від газети, книжки? (Видається періодично, систематично з року в рік, щомісяця друкуються нові твори, а не перевидається з тим самим змістом, як книги).

-          Які дитячі журнали ви знаєте?

(«Барвінок», «Соняшник», «Пізнайко», «Веселочка», «Дивосвіт», «Словознайко», «Яблунька», «Малятко», «Журавлик» і т.д.).

-          Назвіть журнали, які представлені на нашій виставці.

-          Які дитячі журнали передплачує ваша родина?

-          А які ви брали у бібліотеці?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ви розповісте про свої улюблені журнали, спробуєте довести, чому ви їх любите, а також напишете про це твір.

 

ІV. Робота над складанням розповіді

1. Словникова робота

-          Як ви розумієте значення слів «журнал», «рубрика», «редакція», «дописувач»?

-          Прочитайте, яке тлумачення цих слів підготував вам Знайко.

Журнал - друковане видання у вигляді книжки, яке виходить через певний проміжок часу.

Рубрика – розділ у журналі.

Редакція – колектив людей, що готує журнал до друку.

Дописувач – людина, яка пише статті, повідомлення в газету чи журнал.

-          Утворіть словосполучення.

Ілюстрації (які?) … (яскраві, різнокольорові);

матеріали (які?) … (цікаві, різноманітні);

журнал (який?) … (дитячий, новий);

новини (які?) … (повчальні, шкільні);

рубрика (яка?) … (найцікавіша, улюблена);

історії (які?) … (смішні, захоплюючі, жартівливі).

2. Бесіда з метою упорядкування матеріалу

-          Який журнал є вашим улюбленим?

-          Які його рубрики тобі найбільше подобаються?

-          Які з них ви любити читати найбільше?

-          Що нового ви дізнаєтесь з журналів?

(У журналах діти знаходять те, чого немає в шкільних підручниках. Вони радують їх чудовими казками, оповіданнями, легендами, переказами, знайомлять з прикметами, прислів’ями, приказками, загадками, іграми).

-          Чи листуєтесь ви з редакцією журналів? З якою метою? Хто вам допомагає?

-          До журналу можна посилати свої казки, вірші, розповіді про себе, адресуючи їх у відповідну рубрику. Можна передавати вітання друзям з днем народження, знайомитись і листуватися з дітьми з інших куточків нашої Батьківщини, а також брати участь у різних конкурсах.

2.     Складання діалогу «Який журнал тобі подобається?»

Діалог

-          Який дитячий журнал ти найбільше любиш читати?

-          Мені дуже подобається журнал «Барвінок». Його назвали ім’ям ніжної весняної квітки.

-          А чим він тебе захоплює?

-          На сторінках цього журналу є багато різних цікавих рубрик. Він розвеселяє мене у сумні хвилини, підтримує, коли спіткає невдача.  А ще розповідає, як виготовити різні іграшки, саморобки, веде у подорож у далекі країни, частує веселими оповіданнями та жартами.

-          Чому вчить тебе «Барвінок»?

-          Він вчить пізнавати світ, його минуле й майбутнє, любити й шанувати батьків і родину, дбати про власне здоров’я, уникати небезпеки.

-          Чи доводилось тобі бути дописувачем цього журналу?

-          Так, я написав казку про свою улюблену іграшку і надіслав її на конкурс.

-          Ти так цікаво розповів про свій улюблений журнал, що мені захотілось його прочитати.

-          Прочитай обов’язково, ти не пошкодуєш. Я вірю, що він стане твоїм найкращим другом.

4. Складання усної розповіді за планом (окремих речень, частин тексту)

Мій улюблений журнал

Я завжди з нетерпінням чекаю нового номера журналу «Барвінок».

Мені він дуже подобається. В цьому журналі є багато не лише кольорових ілюстрацій, а й цікавих різноманітних матеріалів. Це казки, вірші, загадки, ігри, конкурси з подарунками, легенди і перекази. які зацікавлять і фантазерів, і маленьких істориків, і любителів казок.

Журнал «Барвінок» має чимало рубрик. Матеріали рубрики «Наш скарб – рідна мова» вчать нас любити і знати рідну мову, боротися за її чистоту. Багато цікавинок можна дізнатись з рубрики «Хто? Де? Коли? Чому? Як? Навіщо? Скільки?». Про смішні історії та повчальні шкільні новини я завжди прочитаю у «Веселому колі». У «Клубі Форвард» можна знайти для себе багато цікавого про футбол.

Найбільше мені подобається рубрика «З торбинки дядечка Запитальника». В ній розміщено багато цікавого: крутоголовки, загадки, кросворди, шифрограми. Відповіді на них можна послати в редакцію журналу і отримати приз.

Цей журнал відкриває нам двері у цікавий світ знань, умінь, доброти.

«Яблунька» – мій улюблений журнал

Мені дуже подобається журнал «Яблунька».

Коли я відкриваю його, то з захопленням читаю різні казки, вірші, оповідання. Завжди з цікавістю роздивляюсь малюнки. Вони надзвичайно яскраві і гарні. У журналі подається багато ігрового матеріалу, загадок, кросвордів. А найбільше мені подобається виготовляти різні іграшки із саморобок, розміщених на його сторінках. А ще, завдячуючи рубриці «Я шукаю друзів», я познайомилася з багатьма однолітками. Тепер ми листуємося.

Моєю улюбленою є рубрика «Вікно в природу». З неї я дізнаюсь багато нового і цікавого про життя рослин і тварин. Цими знаннями я можу із задоволенням поділитися зі своїми друзями на уроках природознавства.

Я дуже люблю цей журнал. Всім своїм знайомим і друзям я раджу передплатити і обов’язково читати його.

5. Орфографічна підготовка

-          Зверніть увагу, як пишуться такі слова і вислови:

журнал «Барвінок», редакція, рубрика, кросворд.

V. Фізкультхвилинка

VІ. Самостійне написання твору учнями

-          Як записуємо кожну частину тексту?

-          Доберіть і запишіть назву твору?

-          Самостійно запишіть розповідь про свій улюблений журнал, обґрунтуйте свою думку?

VІІ. Перевірка виконаної роботи

VІІІ. Зачитування одного-двох кращих творів

ІХ. Підсумок уроку

-          Чи сподобався вам урок? Чим?

-          Який журнал ви б хотіли прочитати після сьогоднішнього уроку?

-          Чим він вас зацікавив?

Рекомендації юним читачам:

·        Передплатіть цікавий вам дитячий журнал або газету.

·        Придбайте новий номер у газетному кіоску.

·        Цікавтесь дитячою періодикою в бібліотеці.

·        Систематично читайте дитячі журнали та газети.

 

Додаткові матеріали

  Чи читаєш ти «Барвінок»?

Друже мій, читай «Барвінок»?

Передплачуй без вагань,

Двадцять вісім лиш сторінок,

А цікавинок, а знань!

 

В ньому вічно молодому,

Все для нас – краси зразок.

Скільки віршиків у ньому!

А малюнків, а казок!

 

Що краса це барвінкова –

Знають юні і малі,

А духмяна рідна мова,

Рідні пахощі землі!

 

А мандрівки, а пригоди

Серед буднів, серед свят!

Ще й з любов’ю до природи,

До звірят і пташенят.

 

Знайдеш ти й веселі жарти,

Разом ми посміємось.

(Прочитать пильніше варто –

І впізнаєш ти когось!)

 

А ще хочу я, щоб знав ти,

Що між друзів твоїх

Барвінчата-космонавти –

Прочитаєш і про них.

 

Двадцять вісім лиш сторінок,

А цікавинок, а знань!

Друже мій, читай «Барвінок»,

Передплачуй без вагань.

                       Дмитро Білоус

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
24 січня 2019
Переглядів
10014
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку