Урок " Узагальнення і систематизація знань та вмінь з розділу " Прикметник" "

Про матеріал
Конспект уроку з української мови з використанням елементів критичного мислення.Методи та прийоми: "Мозковий штурм", робота в парах, групах, "Сенкан".
Перегляд файлу

Тема: Узагальнення і систематизація знань та вмінь з теми  «Прикметник»

Мета:формувати предметну  компетентність: узагальнити знання учнів з теми «Прикметник»; удосконалювати вміння відносити до прикметників слова, що означають різні ознаки предметів; добирати до поданих прикметників антоніми, синоніми;змінювати їх за числами і в однині за родами; формувати ключові компетентності: розвивати вміння працювати зосереджено, оцінювати досягнення та роботу товаришів; формувати комунікативну компетентність: організувати навички продуктивного спілкування під час виконання групових завдань; розвивати цікавість до читання казок.

Тип уроку: інтегрований 

 Обладнання: картки

Методи та прийоми: «Мозковий штурм», робота в парах, групах, «Сенкан»

Хід уроку

І. Оргмомент

Сіли діти всі рівно,

Працювати будем плідно.

Знання свої застосуєм,

Прикметник опануєм.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання.

Ця дивна країна

Довкола – чудесна,

І все там чарівне,

Скрізь диво – краса.

Подумайте, друзі,

Промовте, будь ласка,

Яка це країна?

Згадали? Це ж … (казка)

Сьогодні на уроці узагальнимо знання  про прикметник, пригадаємо казки та зробимо дослідження: «Якою буває казка?»

Метод «Мозковий штурм»

  • Що таке казка?
  • Яка буває казка ?

Я вважаю, казки бувають…(учні пишуть на листках свої відповіді, озвучують і прикріплюють на дошці»)

ІІІ. Осмислення, пошук відповідей

Складіть усну розповідь за таким планом:

  • Яку частину мови називають прикметником? На які питання він відповідає?
  • З якою частиною мови прикметник найчастіше пов'язаний у реченні?
  • Як змінюється прикметник? Чи так само як іменник?
  • Які закінчення мають прикметники чоловічого, жіночого та середнього роду у називному відмінку однини?
  • Про що можна довідатись із закінчень прикметників?

Робота в парах

Завдання на картках

Картка № 1

Прочитати текст, підкреслити прикметники.

Казка – це диво! Прекрасний світ, знайомий з дитинства, де добро завжди перемагає зло. На сторінках казкових книг  живуть, розмовляють  звірі і дракони, сміливі богатирі і прекрасні принцеси, добрі феї і злі чаклуни. Казки закликають не тільки вірити в чудеса, але і вчать добру, чуйності,слухати батьків і не судити інших по зовнішності.

Вчитель

Виконавши це завдання, скажіть: «Якою буває казка?». У своїй відповіді використовуйте прикметник.(Дивовижна, прекрасна)

Картка № 2

Прочитати назви казок, визначити число, рід. У підкресленому  слові  вставити орфограму,  пояснити правопис.

«Летючий корабель», «Дикі лебеді», «Спляча красуня», «Чарівна шухлядка», «Маленький мук», «Дерев…яний орел», «Заяче сало», «Синя борода».

Картка № 3

Утворити прикметники

Казки, які написав український народ  -

Казки, які написав французький народ  -

Казки, які написав німецький народ -

Казки, які написав білоруський народ  -

Казки, які написав автор –

Казки, які написав  вірменський народ  -

Казки, які написав китайський  народ  -

Казки, які написав японський народ  -

Казки, які написав афганський  народ –

Виконавши два завдання, скажіть: «Якою буває казка?». У своїй відповіді використовуйте прикметник.( білоруською, українською…)

№ 4

До словосполучення прикметника з іменником підібрати антоніми

Надоїдливі  казки -

Народні  казки –

Веселі  казки –

Віршовані казки -

№ 5

До  словосполучення прикметника з іменником  підібрати синоніми

Цікаві казки – 

Чарівні казки – 

Фантастичні казки -

Дивовижні казки -

Виконавши два завдання, скажіть: «Якою буває казка?». У своїй відповіді використовуйте прикметник.(фантастичною,дивовижною, чарівною, цікавою,віршованою, прозовою,веселою, ….)

Фізкультхвилинка

Робота в групах

Картка № 6 Прочитайте початок казки.  Доповніть  її  3 – 4 реченнями, використовуючи прикметники.  Яку пору року описано в тексті? Придумайте заголовок – прикметник

І група

   У синьому  небі  летіла малесенька сніжинка. Вона така тендітна, така беззахисна. Вітерець підносить її то в один, то в інший бік. Вона танцює у повітрі, а перед самою землею вона зривається з новою силою, ніби знає, що це в останнє. І знов вітер закружляв її, і вона, безсила, спустилася мені на долоню…

 

 

ІІ група

    Давно це було, у краї щасливім та квітучім. Ніколи не було там холодно, ніхто не сумував і не журився. Правив цим краєм цар, що мав одну доньку – царівну Осінь. Росла вона стрункою та гарною: мала коси, мов золото, очі – як синє небо. Коли виповнилося їй десять років, вирішила вона…

ІІІ група

   Ось і літо прийшло. Тепле, веселе. Дружно гудуть бджоли, ніжно колишуться трави, колосяться на полях хліба. Саме в цю пору ліс жив небаченим життям. Велика лісова галявина квітувала. Яких тільки рослин на ній не було: ромашка, м’ята, дзвіночки, материнка. Великий килим нагадувала вона. Зайчик любив цю галявину…

 ІV група

  Цю казку розповідає кожної весни веселий мандрівний казкар Вітер. Прислухайтесь уважно, як він шелестить торішніми листочками, жебонить у струмках талих вод, і почуєте історію про королівство доброго чарівника  Вирія та про його доньку,красуню Весну. Одного разу вона…

(відповіді учнів)

  • Яка пора року зображена у текстах? Утворіть  прикметники від поданих іменників. (Зима – зимова,весна – весняна…)
  • Яка буває казка? (Зимова, осіння, літня, весняна)

VІ.  Рефлексія

Складання «Сенкану»

КАЗКА                                                                ПРИКМЕТНИК

Мудра, фантастична                                Чарівний, влучний

Навчає, допомагає,  захоплює                 Удосконалює,  збагачує, дивує

Дитинство – це казка                               Розмальовує кольоровими фарбами слова

Оповідь                                                      Художник

Вчитель

    Казка – це неймовірна, фантастична пригода, яка завжди нас повертає у дитинство. Я вважаю, що без казки неможливо стати  доброю, чесною,відважною людиною. Читайте казки і, коли станете дорослими, обов’язково розповідайте їх своїм дітям.

Домашнє завдання. Скласти 3 - 4 речення про казки, використовуючи прикметники.

doc
Додано
25 січня
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку