Тема: Узагальнення і систематизація знань та вмінь з теми «Прикметник»
Мета:формувати предметну компетентність: узагальнити знання учнів з теми «Прикметник»; удосконалювати вміння відносити до прикметників слова, що означають різні ознаки предметів; добирати до поданих прикметників антоніми, синоніми;змінювати їх за числами і в однині за родами; формувати ключові компетентності: розвивати вміння працювати зосереджено, оцінювати досягнення та роботу товаришів; формувати комунікативну компетентність: організувати навички продуктивного спілкування під час виконання групових завдань; розвивати цікавість до читання казок.
Тип уроку: інтегрований
Обладнання: картки
Методи та прийоми: «Мозковий штурм», робота в парах, групах, «Сенкан»
Хід уроку
І. Оргмомент
Сіли діти всі рівно,
Працювати будем плідно.
Знання свої застосуєм,
Прикметник опануєм.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання.
Ця дивна країна
Довкола – чудесна,
І все там чарівне,
Скрізь диво – краса.
Подумайте, друзі,
Промовте, будь ласка,
Яка це країна?
Згадали? Це ж … (казка)
Сьогодні на уроці узагальнимо знання про прикметник, пригадаємо казки та зробимо дослідження: «Якою буває казка?»
Метод «Мозковий штурм»
Я вважаю, казки бувають…(учні пишуть на листках свої відповіді, озвучують і прикріплюють на дошці»)
ІІІ. Осмислення, пошук відповідей
Складіть усну розповідь за таким планом:
Робота в парах
Завдання на картках
Картка № 1
Прочитати текст, підкреслити прикметники.
Казка – це диво! Прекрасний світ, знайомий з дитинства, де добро завжди перемагає зло. На сторінках казкових книг живуть, розмовляють звірі і дракони, сміливі богатирі і прекрасні принцеси, добрі феї і злі чаклуни. Казки закликають не тільки вірити в чудеса, але і вчать добру, чуйності,слухати батьків і не судити інших по зовнішності.
Вчитель
Виконавши це завдання, скажіть: «Якою буває казка?». У своїй відповіді використовуйте прикметник.(Дивовижна, прекрасна)
Картка № 2
Прочитати назви казок, визначити число, рід. У підкресленому слові вставити орфограму, пояснити правопис.
«Летючий корабель», «Дикі лебеді», «Спляча красуня», «Чарівна шухлядка», «Маленький мук», «Дерев…яний орел», «Заяче сало», «Синя борода».
Картка № 3
Утворити прикметники
Казки, які написав український народ -
Казки, які написав французький народ -
Казки, які написав німецький народ -
Казки, які написав білоруський народ -
Казки, які написав автор –
Казки, які написав вірменський народ -
Казки, які написав китайський народ -
Казки, які написав японський народ -
Казки, які написав афганський народ –
Виконавши два завдання, скажіть: «Якою буває казка?». У своїй відповіді використовуйте прикметник.( білоруською, українською…)
№ 4
До словосполучення прикметника з іменником підібрати антоніми
Надоїдливі казки -
Народні казки –
Веселі казки –
Віршовані казки -
№ 5
До словосполучення прикметника з іменником підібрати синоніми
Цікаві казки –
Чарівні казки –
Фантастичні казки -
Дивовижні казки -
Виконавши два завдання, скажіть: «Якою буває казка?». У своїй відповіді використовуйте прикметник.(фантастичною,дивовижною, чарівною, цікавою,віршованою, прозовою,веселою, ….)
Фізкультхвилинка
Робота в групах
Картка № 6 Прочитайте початок казки. Доповніть її 3 – 4 реченнями, використовуючи прикметники. Яку пору року описано в тексті? Придумайте заголовок – прикметник
І група
У синьому небі летіла малесенька сніжинка. Вона така тендітна, така беззахисна. Вітерець підносить її то в один, то в інший бік. Вона танцює у повітрі, а перед самою землею вона зривається з новою силою, ніби знає, що це в останнє. І знов вітер закружляв її, і вона, безсила, спустилася мені на долоню…
ІІ група
Давно це було, у краї щасливім та квітучім. Ніколи не було там холодно, ніхто не сумував і не журився. Правив цим краєм цар, що мав одну доньку – царівну Осінь. Росла вона стрункою та гарною: мала коси, мов золото, очі – як синє небо. Коли виповнилося їй десять років, вирішила вона…
ІІІ група
Ось і літо прийшло. Тепле, веселе. Дружно гудуть бджоли, ніжно колишуться трави, колосяться на полях хліба. Саме в цю пору ліс жив небаченим життям. Велика лісова галявина квітувала. Яких тільки рослин на ній не було: ромашка, м’ята, дзвіночки, материнка. Великий килим нагадувала вона. Зайчик любив цю галявину…
ІV група
Цю казку розповідає кожної весни веселий мандрівний казкар Вітер. Прислухайтесь уважно, як він шелестить торішніми листочками, жебонить у струмках талих вод, і почуєте історію про королівство доброго чарівника Вирія та про його доньку,красуню Весну. Одного разу вона…
(відповіді учнів)
VІ. Рефлексія
Складання «Сенкану»
КАЗКА ПРИКМЕТНИК
Мудра, фантастична Чарівний, влучний
Навчає, допомагає, захоплює Удосконалює, збагачує, дивує
Дитинство – це казка Розмальовує кольоровими фарбами слова
Оповідь Художник
Вчитель
Казка – це неймовірна, фантастична пригода, яка завжди нас повертає у дитинство. Я вважаю, що без казки неможливо стати доброю, чесною,відважною людиною. Читайте казки і, коли станете дорослими, обов’язково розповідайте їх своїм дітям.
Домашнє завдання. Скласти 3 - 4 речення про казки, використовуючи прикметники.