20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-опис людини з використанням порівнянь

Про матеріал
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-опис людини з використанням порівнянь Мета: вдосконалювати вміння учнів складати текст-опис, стисло й послідовно висловлювати думку; розвивати зв’язне мовлення учнів, спостережливість.
Перегляд файлу

Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-опис людини з використанням порівнянь

Мета: вдосконалювати вміння учнів складати текст-опис, стисло й послідовно висловлювати думку; розвивати зв’язне мовлення учнів, спостережливість; виховувати любов до найріднішої людини — матері.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Подивилися на мене. Усміхнулися усі.

Чи готові до роботи?

 Молодці!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Очікування.

Давайте дамо рекламу уроку.

Урок буде:                                                       Ми будемо:

  цікавим, добрим, дисципліновані, продуктивним, повчальним,              творчі, уважні,  творчим.              активні, зібрані          

 

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

— Відгадайте загадку.

 Знаю я слово, у цілому світі

 Краще й тепліше від сонця і квітів.

Слово це пестить, голубить і гріє,

В душу дитячу вселяє надії.

Помандрувало від роду й до роду

 І освятило людину й природу. (Мама)

— Мама — порадниця і рятівниця, її сердечність, ніжність,душевна теплота — особливі. Таких немає ні в кого. Материнська любов не знає зради. Вона довічна, непідкупна, істинна. Сьогодніми з вами будемо писати твір про маму.

Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
- Якщо я кажу слово «мама» то що ви уявляєте?
На дошці намальоване сонечко, на якому — напис: «Моя мама… ». Діти пропонують слова, які заповнюють промені: сонечко, квіточка, перлиночка

  1. Робота над прислів’я.
  • Нема того краму, щоб купити маму.
  • Матері ні купити, ні заслужити.
  • Нема у світі цвіту цвітнішого над маківочки, нема ж і ріднішого над матіночки.
  • Материн гнів — як весняний сніг: рясно випаде, та скоро розтане.
  • Мати однією рукою б’є, а другою гладить.
  • На сонці тепло, а біля матері добре.
  • Дитина плаче, а матері боляче.
  • У дитини заболить пальчик, а у матері — серце.
  • У кого є ненька, в того й голівонька гладенька.

Вправа «Мікрофон»

— Як ви розумієте ці прислів’я? Поясніть.

— Які прислів’я про маму знаєте ви?

Фізкультхвилинка

  1. Повторення вивченого про текст

— Що таке текст?

— Які є типи текстів?

— Які питання можна поставити до тексту-опису?

— Які частини має текст-опис?

 

1) Частина, у якій передано загальне враження про предмет. (Зачин)      

 2) Частина, у якій розкрито ознаки предмета.(Основна частина)

3) Висновок. (Кінцівка)

 

  1. Підготовка до написання тексту

— Для того щоб легше було описувати маму, пригадайте як вона виглядає.

— Які порівняння доберете ви, описуючи свою маму?

— Із чим можна порівняти мамині очі, усмішку, волосся, обличчя?

— Послухайте вірш.

Моя матуся — це струнка тополя,

Троянда пишна,

Світла, як весна.

Щоранку проводжа мене до школи,

Благословля на навчання вона.

— Із чим порівняно у вірші маму?

— А які порівняння для своєї матусі оберете ви?

— Прочитайте опорні слова й прикметники, які допоможуть вам яскравіше написати текст-опис.

Опорні слова

Очі: добрі, ласкаві, люблячі, мудрі, ніжні, розумні, блакитні,мов небо, як два бездонні озерця, …

Обличчя: кругле, світле, смагляве, …

Волосся: довге, коротке, блискуче, кучеряве, як стигле колосся,.

Усмішка: радісна, щаслива, весела, незрівнянна, …

Руки: працьовиті, лагідні, ніжні, теплі, …

  1. Усне складання опису мами (2–3 учні)

Наприклад: Мою матуся звати Галина. Вона дуже вродлива. У мами смагляве, завжди усміхнене обличчя. Золотаве, мов стиглий колос,волосся опускається до плечей. Усмішка у матусі ніжна, мрійлива.
            Я люблю дивитися в її блакитні, схожі на бездонні озерця, очі. Її невтомні ласкаві руки пестять і голублять мене. Моя рідненька матусю, ти найкраща у світі. Я дуже люблю тебе!

  1. Самостійне написання тексту-опису учнями
  2. Перевірка написаного

Гра «Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

VІ. Підсумок уроку

— Кому було присвячено сьогоднішній урок?

— Який твір писали?

— Які труднощі виникли під час написання твору-опису?

— Як вдалося подолати труднощі?

Пам’ятаймо, милі діти,

Пам’ятаймо завжди з вами,

Що для нас в усьому світі

Наймиліші наші мами.

docx
Додано
5 лютого
Переглядів
196
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку