Урок розвитку зв'язного мовлення у 2 класі

Про матеріал
Урок розвитку мовлення в 2 класі. Тема: Колективний твір за ілюстрацією і планом у формі питальних речень,,Зимові розваги,,.
Перегляд файлу

Урок розвитку мовлення в 2 класі.

Тема:  Колективний твір за ілюстрацією і планом у формі питальних речень,,Зимові розваги,,.

Мета: - вчити учнів будувати колективно-послідовну розповідь за малюнком з орієнтацією на план;

      - розвивати усне і писемне мовлення;

      - виховувати культурну поведінку, інтерес до зимових розваг.

Обладнання: ілюстрації із зображенням розваг дітей у зимову пору, картки для роботи в групах, словник для роботи за темою уроку, мікрофон.

 

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент.

Вже дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ви часу не гайте –

Працювати починайте!

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  • Подумайте і скажіть, який має бути урок?

(Навчальним, цікавим, веселим, загадковим.)

  • А ви на уроці якими повинні бути?

(Уважними, активними, наполегливими.)

 

  1.        Актуалізація опорних знань.

Передбачення.

  1. Відгадування загадок: (Слайд 2-3)

а) Чудо-сани прилетіли,

    Скакуни в тих санях білі.

    В санях тих сидить цариця:

    Білокоса, білолиця,

    Рукавом махає,

    Сріблом все вкриває. (Зима).

б) На дворі горою, а в хаті водою. (Сніг).

в) Влітку відпочивають,

    Взимку дітей катають. (Санчата).

г) Ой, немає їм ціни!

    По льоду біжать вони –

    Швидконогі … (Ковзани).

д) Дві дощечки, дві сестри несуть мене із гори. (Лижі).

  1. Складання асоціативного куща (Слайд 4).

санчата          мороз                  сніг

  лижі           ЗИМА          снігова баба

сніжки         ковзани                іній

  1. Бесіда за ілюстраціями на дошці «Зимові розваги» (Слайд 5):
  • Яка пора року зображена?
  • Як розважаються діти?
  • Які розваги ви найбільше полюбляєте?
  • Як краще розважатися: самому чи з друзями?

 

  1.         Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати твір за ілюстрацією і планом у формі питальних речень на тему «Зимові розваги».

  1.  Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з малюнком у  (Слайд 6):
  • Розгляньте малюнок.
  • Розкажіть докладно, що на ньому зображено?
  • Доберіть підпис до малюнка.

 

(Зимові розваги. На сніговій гірці.)

 

  1. Фізхвилинка (Слайд 7):

Морозець, морозець,

Не щипай нам щічки!

Теплі валянки у нас,

Шубки й рукавички.

Морозець, морозець,

Плещемо в долоні.

У дівчаток і хлоп’ят

Носики червоні!

 

  1. Відгадування загадки:

Стало біло навкруги –

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди.

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я - … (Зима).

  1. Виконання завдання 2. Дати відповіді на запитання тесту до малюнку  (Слайд 8):
  1. Яку пору року зображено?

А зиму

Б весну

В осінь

  1. Куди прийшли діти на прогулянку?

А на лід

Б на гірку

В на річку

  1. Що роблять хлопчики?

А катаються на лижах

Б граються у сніжки

В катаються на санчатах

  1. Що робить дівчинка?

А ліпить снігову бабу

Б катається на лижах

В катається на ковзанах

Правильні відповіді: А, Б, В, Б.

  1. Добери імена дітям та запиши їх.

Андрійко, Петрик, Мар’янка тощо.

 

    4. Гра «Мікрофон» (Слайд 9).

Пояснити, які особливості має текст-розповідь, розказати правила запису тексту у зошит.

 

    5. Читання запитань плану розповіді та складання усних відповідей:

  • Яку пору року зображено? (Зима).
  • Куди прийшли діти на прогулянку? (На гірку).
  • Що роблять хлопчики? (Спускаються на санках із гірки).
  • Що робить дівчинка? (Вчиться кататися на лижах).

    6. Добір кінцівки твору:

Катання з гірки дітям дуже сподобалось. До дому діти повернулись у гарному настрої.

    7. Робота зі словничком (Слайд 10-11):

зима

гарний

кататися

гірка

веселий

сміятися

лижі

бадьорий

спускатися

санки

засніжені

прийшли

діти

зимові

вчитися

хлопчики

радісні

настала

дівчинка

щасливі

сподобалось

     8. Запис твору в зошит (Слайд 12).

Зимові розваги.

Нарешті настала зима. Діти прийшли на засніжені горби для зимових розваг. Хлопчики радісно спускаються з гірки на санчатах. Дівчинка обережно вчиться кататися на лижах. Додому діти повернулися в гарному настрої.

 

   9. Склади прислів’я. Робота у парах (Слайд 13).

Кожуха, завірюхи, треба, до. – До завірюхи треба кожуха.

Лід, мороз, кріпне, – , товстіє. – Мороз кріпне – лід товстіє.

Мороз, блищить, а, сонце, тріщить. – Сонце блищить, а мороз тріщить.

 

  1.         Рефлексія.

Сенкан:

  1. Мова.
  2. Багата, милозвучна.
  3. Вчить, допомагає, об’єднує.
  4. Бережіть рідну мову!
  5. Безцінний скарб.
  1.     Підсумок уроку (Слайд 14).
  • Якими є ваші враження від уроку?
  • Чи виправдалися ваші очікування?
  • Що нового дізнались?
  • Подякуйте один одному за цікавий урок, взаєморозуміння, взаємодопомогу.
doc
Додано
15 грудня 2021
Переглядів
1045
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку