Урок розвитку зв'язного мовлення у 3 класі на тему: "Опис хризантеми "Осіння красуня"

Про матеріал

Урок розвитку зв'язного мовлення у 3 класі на тему "Опис хризантеми "Осіння красуня"має на темі вчити учнів спостерігати природу пізньої осені, будувати тексти-описи, викладати думки в логічній послідовності, збагачувати мовлення учнів образними висловами.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Опис хризантеми

«Осіння красуня»

 

(конспект уроку

розвитку зв’язного мовлення

в 3 класі)

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: вчити учнів спостерігати природу пізньої осені, будувати тексти-описи, викладати думки в логічній послідовності. Збагачувати мовлення учнів образними висловами.

 Розвивати усне та писемне мовлення учнів, увагу.

Виховувати любов і бережливе ставлення до природи, естетичні почуття.

 

Обладнання: платівка із записом музики П.І.Чайковського “Пори року”, загадки про квіти, записані на пелюстках квітки, кросворд, вірші, ілюстрації на тему “Осінь”, “Квіти”, живі квіти хризантеми.

 

 

 

Хід уроку

 І. Організація класу.

      На фоні музики П.І.Чайковського “Пори року” звучить вірш:

 

  У чеканні холодів

 Бліднуть осені півтони,

 Ранком паморозь іскрить.

 На каштані лист червоний

 Заржавіло шелестить.

 

 І скрипить крило ворони,

 І темніє дно гнізда,

 І застояна в затонах

 Почорнішала вода.

 

 Ненароком крикне птиця,

 І по стежці в чагарник

 Черконе хвостом лисиця,

 Мов запалюють сірник.

 

 Низько трави уляглися

 У чеканні холодів.

 І світлішає у лісі,

 Що неначе порідів.

    Л. Талалай

 

- Діти, які картини постають у вашій уяві, слухаючи музику та вірш?

- А чи такий настрій був у вас влітку? Чим чарувало вас літо?                                                 (розмаїттям кольорів, квітами)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 

- Коли ж з’являються перші квіти? Які вони?

- Що ви взагалі знаєте про квіти?

 

(Вони бувають польові, лісові, садові, декоративні, ними прикрашають площі, сквери.

Цвітуть у різні пори року – весною, літом, восени.

Кожна квітка має свою назву, свою історію, свій колір, форму, запах.)

 

- Зараз ми дізнаємось, чи добре ви знаєте квіти і чи зможете впізнати їх у загадках.

 

(Загадки записані на пелюстках квітки. Діти відгадують загадки, заповнюючи кросворд, перевіряють себе.)

 

        5

 

 

      3

    1 2  4

        

   6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку.   (Пролісок)

 

  1. Хто з вас, діти, нас не знає?

Ми у лісі проживаєм,

Дзвоном сонце зустрічаєм,

Маєм гарні сині очка,

Називаємось …       (дзвіночки).

 

  1. Дзвіночки-перлинки на ніжці тонкій,

Такі запашні і тендітні такі.

В широкому листі, немов у гіллі,

Ховають від сонця голівки малі.

            (Конвалії)

  1. Ту дівчину синьооку

Завжди стрінеш край потоку.

В неї ніжки вмиті в росах,

В неї небо сяє в косах.     (Незабудка)

 

    5. Я гордо голову тримаю

І перед вітром не схиляю.

Я жовтий, білий, полум’яний

І, наче яблучко, рум’яний.

В саду я квітну навесні.

Скажи, яке ім’я мені?      (Тюльпан)

 

  1. Я квітка ніжна, як весна,

Я різні сукні маю.

Буваю кольору зорі,

Лимонну барву маю.

І снігу зимньої пори,

І вишнею палаю.       (Хризантема)

 

 

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

 

- На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про чудову осінню квітку – хризантему та складемо її опис.

 

 

  ІV. Каліграфічні вправи.

 

Хх   хр   хв   ха   хл   хе   хі   хризантема

 

      Хризантема тайну знає,

 аж під осінь зацвітає.

 Щоб її красою ми

 милувались до зими.

 

  • Визначення граматичної основи першого речення.
  • Звуко-буквений  аналіз слова.

 

Зацвітає   [- - = - = ]   8 б., 9 зв., 4 скл.

     V. Хвилинка поезії.

 

Пізня осінь. Квіти всі зів’яли.

На подвір’ї непривітно й сумно стало.

Та залишилися ще кущики зелені,

то милують око пізні хризантеми.

 

Хризантема – це осіння квітка сонця,

що священною вважається в японців.

Кольори у неї білі та червоні,

голубі, темно-коричневі, лимонні.

 

 

VІ. Довідкове бюро. (Розповіді учнів.)

 

1 учень. За походженням слово “хризантема” – грецьке, означає “золота квітка”. Перші загадки про хризантему знайшли в китайській та японській літературах ІІІ - ІІ століття до нашої ери.

 

2 учень. В Китаї хризантема була символом мудрості й вирощувалась як священна рослина. На честь хризантем названо один з осінніх місяців китайського року.

 

3 учень. Найбільші урочистості на честь хризантем влаштовують японці. Адже вони вважають себе нащадками сонця. А золотава квітка так і називається – КІКУ, що означає “сонце”. Тут хризантема є національним символом.

 

4 учень. З 8 сторіччя хризантема прикрашала герб, печатку, вищий орден Японії, її прапори, монети і марки. Навіть зображення квітки мали за священне: тільки імператор та члени його сім’ї мали право носити одяг, прикрашений хризантемами.

 

5 учень. На початку ХІХ століття у багатьох країнах з’явилися Товариства любителів хризантем, почали виходити в світ спеціальні журнали, присвячені цим квітам, почали влаштовувати виставки-конкурси.

 

6 учень. 9 вересня в Японії – одне з найулюбленіших свят. Здавна в цей день хризантемами прибирали храми, житла, люди слухали виступи поетів і музикантів, а головне – милувалися квітами.

 

 

VІІ. Складання опису хризантеми.

 

  • Давайте і ми з вами помилуємося цими чудовими осінніми квітами.
  1. Розгляд квітів.
  • Якого кольору квіти?
  • Чи можна полічити пелюстки?
  • Які стебла, листочки?
  • А чи знаєте ви, коли починають цвісти хризантеми? (в червні-серпні)
  • Якщо викопати їх до настання морозів, вони будуть цвісти всю зиму у кімнатах.
  • Як ви думаєте, весело цим квітам зараз чи сумно?
  • Чому весело? (Тому що вони задоволені, що приносять людям радість своїм цвітінням, коли все навкруги заснуло, зів’яло.)
  • Чому сумно? (Тому що перецвіли усі їхні подруги.)
  • Чим приваблюють нас хризантеми? (Вони ніжні, тендітні, мають приємний запах.)
  • На що вони схожі?

 

  1. Повторення про типи текстів та їх будову.
  2. Добір заголовка до тексту:

 

Квітка сонця

Осіння красуня

Чарівна квітка

 

4. Складання усного опису за планом:

  1. Чекання холодів.
  2. Чарівна красуня.

 - Які пелюстки?

  • Стебло?
  • Листочки?

3. Хризантема – посмішка осені.

 

5. Орфографічна підготовка:

листочки

стебло

тендітні

чарівні

осіння

 

6. Запис опису у зошитах.

7. Зачитування кількох робіт.

 

VІІІ. Підсумок уроку.

 

- Бути стійкими серед незгод життя, з усмішкою, з гідністю долати труднощі – такий урок дають нам квіти сонця, квіти довголіття.

doc
Додано
5 липня 2018
Переглядів
4132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку