Урок має на меті формувати в учнів вміння писати префікси й прийменники, ознайомити з літературною вимовою та написання слів з префіксами -роз,- без, розвивати орфографічну пильність, увагу до літературного слова, розвивати орфографічну пильність, увагу до літературного слова,формувати уміння взаємодіяти в парах,виховувати доброзичливість, любов до рідної мови.
Тема уроку: Урок-казка «Правопис префіксів роз-, без-.»
Мета уроку:
Формувати предметні ( мовну і мовленнєву)компетентності
Формувати ключові компетентності: комунікативну
Формувати ключові компетентності: уміння вчитися
Формувати ключові компетентності: соціокультурні
Обладнання уроку:мовний матеріал (диктанти, картки), підручник, презентація , мовний тренажер « Префікси роз, без», наочні посібники (Сніговик, Снігова королева,палац) ТЗН.
Тип уроку:урок засвоєння нових знань
Методи:фронтальна бесіда, усне опитування, робота зі схемами, рисунками, метод прогнозування, робота з текстом підручника, самоперевірка за зразком .
Прийоми: інтерактивний прийом «Інтерв’ю», інтерактивний метод « Асоціативний кущ», інтерактивний метод « Кубування», метод « Пресс», вправа дослідження « Сніговичок», гра « Виправ помилки», «Незакінчені речення », вправа «Конструктор»
Форми навчання:індивідуальні , парні, фронтальні
ХІД УРОКУ
Мета |
Включення учнів до діяльності на особисто значущому рівні: «Хочу,тому що зможу»
|
Результат |
В учнів має з’явитись позитивна емоційна спрямованість |
Прийоми і методи роботи |
|
Багато гостей. Тож вітаємо їх.
(Ласкаво просимо).
(Дівчаткам).
Установо-мотиваційний метод. Вправа « Посмішка»
- Усміхніться – і до вас прийде радісний настрій. Хочу щоб ви були впевнені в собі й задоволені собою. А людина може бути задоволеною, коли досягає певних успіхів. Тож бажаю вам успіхів на уроці.
Метод « Очікування»
- Урок розпочався.
- Що ви очікуєте від уроку?
- Подумайте і закінчіть речення. ( Слайд 2)
Перевірка домашнього завдання. Інтерактивна вправа «Інтерв’ю»
Мета |
|
Результат |
Виявити утруднення з попередньої теми уроку в знаннях учнів |
Прийоми і методи роботи |
|
Відео із казки «Снігова королева».
«Шановні учні , щоб звільнити Кая , вам потрібно скласти Крижану книгу порад, якими ви користуєтеся вивчаючи рідну мову»
З повагою Снігова Королева.
2.1Каліграфічна хвилинка. Слайд 4
Запишіть каліграфічно з’єднання букв дотримуючись правил писемного мовлення
з, зи, зз, зу, оз, із
Зима
У вікно постукала з...ма.
2.2 Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ». Слайд 5
- А що ви уявляєте, коли чуєте слово ЗИМА?
- Які асоціації воно викликає у вас?
2.3. Інтерактивна вправа «Сніжне кубування»
Мета |
|
Результат |
Методи постановки навчальної задачі,спонукальний від проблемної ситуації діалог,діалог, що підводить до теми уроку |
Прийоми і методи роботи |
|
На дошці малюнок сніговика.
• Якщо у нього не має очей, то він…(безокий)
• Якщо у нього не має носа, то він…(безносий)
• Якщо у нього не має рук, то він…(безрукий)
• Якщо у нього не має ніг, то він…(безногий)
3.2 Інтерактивна вправа метод «Пресс».
3.3.Повідомлення теми і мети уроку
Мета |
|
Результат |
Пояснити нову тему року,вивчити та закріпити правило |
Прийоми і методи роботи |
|
Слайд 9
У префіксах – роз, і без –
Не буває букви – «с»
Букву «з» завжди пиши
Безкоштовний, розкажи.
Слайд 10.
Прикріпляю очі, ніс, руки, ноги.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА. Морозець.
Морозець дав нам наступну пораду.
Мета |
|
Результат |
Закріпити нову тему року на практиці |
Прийоми і методи роботи |
|
5.1 Спостереження за створенням нових слів за допомогою префіксів роз-, без-. Робота з картками.
Картку 1 виконує 1 варіант. Картку 2 виконує 2 варіант.
1 завдання. Оцінюється 3 балами.
( 1 варіант)
(2 варіант)
(Відкрити частину картини)
5.2 Словниковий диктант 13 слайд
Перевірка за слайдом . Перевірте якщо всі слова записані правильно то поставте на сніжинці під номером 2 – 5 балів, якщо 2 помилки 4 бали, 4 помилки – 3 бали, якщо більше 4 помилок то 2 бали.
(Відкрити частину картини)
5.3 Гра «Знайди правильне слово». 14 слайд
Випиши тільки ті слова, що написані без помилок.
Перевір ці слова. На сніжинці 3 постав відповідну кількість балів за роботу. Якщо всі слова виписали правильно то поставте 2 бали, якщо 3 і менше то 1 бал.
Підсумуйте яку кількість балів ви отримали за роботу. На останній сніжинці напишіть свій бал.
( Відкрити частину картини)
6.Самостійна робота.
Мета |
|
Результат |
Закріпити нову тему року у самостійній роботі |
Прийоми і методи роботи |
|
6.1 Вправи для самостійної роботи
Щоб закріпити свої знання виконаємо самостійну роботу. Час виконання - 5 хвилин. Оцінку за роботу ви отримаєте після уроку.
1 ) До поданих слів допишіть спільнокореневі з протилежним значенням за допомогою префіксів роз-, без-. Префікси позначте.
Взутися –
Крилатий –
Осідлати –
Сильний –
2) Вставте пропущені букви. Позначте префікси.
На городі молода пишні коси ро…плела, у зеленії хустини золоті хова зернини. Буйно ро…_рослися трави та кущі, потемніло листя на деревах. Це все мій рідний край з бе…межними полями, земля моїх батьків.
6.2 Творча робота «Вправа – конструктор». Робота в парах. (вправа 223).
- Утворіть слова з частин інших слів (безлісий,розмах,розсада)
- Складіть з цими словами речення.
Останню пораду отримали «ЩОБ НАМ ГРАМОТНО ПИСАТИ, ТРЕБА РОЗУМ ТРЕНУВАТИ.
7.Підсумок уроку. Рефлексія діяльності.
Мета |
|
Результат |
Підвести підсумки уроку |
Прийоми і методи роботи |
|
Слайд 15.
Я знаю…. Я вмію…. Мені треба докласти зусиль…
Оцінка роботи учнів.
Оцінка уроку.
Закінчується урок. І на згадку про нього я хочу подарувати листівки - побажання.
Працюйте завжди залюбки,
Діліться радощами з другом.
Ходіть до школи дітлахи
І хай вона вам домом буде.
Якщо вам урок сподобався то підніміть сніжинки вгору, якщо ні то нехай залишаться на партах.
Ми потрапили до палацу Снігової королеви. Домашнє завдання скласти розповідь «Снігове містечко»