На цьому уроці діти вчаться помічати ознаки зимового ранку,будувати художні описи,нестандартно мислити.висловлювати свої думки.На розвиток творчих здібностей учнів,а також виховується любов до навколишнього середовища (природи).
Українська мова.Урок розвитку зв’язного мовлення.
4 клас
Вчитель початкових класів Діанівської ЗОШ I-III cтупенів
Коломоєць Світлана Олексіївна
Тема.Урок розвитку зв’язного мовлення «Зимовий ранок».
Мета: вчити учнів помічати ознаки зимової ранкової природи,будувати художні описи,нестандартно мислити,висловлювати свої думки,розвивати творчі здібності,мову,збагачувати словниковий запас,виховувати любов до природи.
Обладнання:малюнки на тему «Зима»,репродукції картин,кольорові олівці,прислів’я
I.Оргмомент
II. Актуалізація опорних знань
-1)слово вчителя
-Сьогодні у нас урок розвитку зв’язного мовлення.На них ми вчимося правильно говорити,висловлювати свої думки усно та письмово.
2)читання вірша про зимовий ранок
3)бесіда з учнями
-Які почуття у вас від почутого вірша?
4)бесіда про природу взимку, про зимовий ранок
5)читання учнями віршів про зиму(підготовлені)
6)розгляд малюнків
III .Робота над матеріалом уроку
1)Оголошення теми уроку
-Сьогодні ми будемо описувати зимовий ранок. Які слова нам потрібні?
(складання асоціативного куща)
2)словникова робота
-Зараз ми будемо шукати слова, які б влучно описали зимовий ранок.
-Який сьогодні ранок?(морозний,холодний,похмурий).
-А яке небо?(сіре,білувате).
-Яка земля?Який сніг?(сіруватий)
-Який сніг?(блискучий,яскравий).
-А які ж дерева?(сумні,безлисті,сонні)
-А тепер спробуємо описати зимовий ранок. В якій послідовності ми будемо це робити?(Зачин,основна частина,кінцівка).
-Який зачин можна дібрати?(Зазирнув зимовий ранок у моє віконечко.Тихо постукав і привітався.Але я помітила,що він похмурий.)
-Як записати основну частину?
(Виходжу на подвір’я.Небо сіре,засмучене.По ньому пливуть важкі,темні хмаринки.Повітря холодне.Змерзла земля вкрита білою ковдрою.Дерева дрімають у зимовому сні.)
-А яка буде кінцівка?(Покличу сонечко.Засміється,засяє зимовий ранок).
4)робота у зошитах
На дошці:
Ранок-сірий,похмурий.
Небо-сіре
Хмари-важкі,темні.
Сонце-темне,закрите хмарами.
Повітя-холодне.
Земля-змерзла,темна.
Сніг-сірий.
Дерева- сумні,безлисті.
5)зачитування робіт
IV Підсумок уроку