СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА № 76 ІМ. ОЛЕСЯ ГОНЧАРА
Усний твір на тему :
«Майбутнє починається сьогодні»
|
Розробка уроку зарубіжної літератури в 7 класі Журавльової С.М. |
КИЇВ, 2017
Тема уроку: «Усний твір на тему: «Майбутнє починається сьогодні»
Мета: повторити відомості про структуру монологічного висловлювання;
формувати навички створення творів-роздумів за поданим початком;
удосконалювати навички створення власного висловлювання;
повторити правила безпеки життєдіяльності й охорони праці.
Обладнання: мультимедійна презентація
Не існує завтрашнього
дня. Майбутнє укладене
в сьогоденні. Тільки
сьогодні може стати
днем порятунку людини.
Дейл Карнегі
Хід уроку
І. Оргмомент.
Привітання.
Станьте, діти, всі рівненько,
Посміхніться веселенько.
Поверніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день!»
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Учитель. Сьогодні на уроці ми будемо працювати над створенням усного твору на тему: «Майбутнє починається сьогодні». Скажіть, а чому саме така тема твору?
Відповіді учнів. (Тема обрана через те, що ми вивчили повість Айзека Азімова «Фах».)
Учитель. Сьогодні на уроці ви
Учитель. Епіграфом нашого уроку стали слова відомого американського педагога Дейла Карнегі «Не існує завтрашнього дня. Майбутнє укладене
в сьогоденні. Тільки сьогодні може стати днем порятунку людини».
Як ви розумієте ці слова?
Відповіді учнів.
ІІІ. Підготовка до твору.
Учитель. Так, кожного дня людина може потрапити в надзвичайні ситуації. Їх можуть спричинити інші люди, природні умови, технічні винаходи людства тощо.
Айзек Азімов написав повість «Фах». Визначте жанр цієї повісті.
Відповіді учнів.(Науково-фантастична повість)
Учитель.
Доберіть 5 прикметників.
Відповіді учнів.
Учитель. Айзек Азімов показував свого героя Джорджа Плейтена в різних незвичайних ситуаціях як для сучасної людини, так і для людини майбутнього. Які ситуації з життя героя здалися вам надзвичайними?
Відповіді учнів.(«мозковий штурм»)
Учитель. Хто з вас був правий, нам допоможуть збагнути уривки з тексту. Але ми також маємо зробити висновки, які знання повинна мати сьогоднішня людина, щоб мати майбутнє.
Слайд 5.
Учитель.
Робота за слайдом.
Слайд 6.
Учитель.
Відповіді учнів.
Довідка.
Безпека авіаперельоту
Здійснюючи авіапереліт на літаку необхідно дотримуватись безпеки. Для здійснення успішного авіаперельоту, поведінка пасажирів на борту літака повинена виключати будь-які загрози для членів екіпажу, інших пасажирів, їх речей і літака в цілому.
Пасажиру заборонено заважати екіпажу виконувати їхні службові обов'язки. Пасажир зобов'язаний виконувати вказівки командира літака і екіпажу, щоб зберігати безпеку авіаперельоту. Дотримуючись вищевикладену інформацію, Ви зможете насолодитися комфортабельністю подорожі. Якщо поведінка пасажира викликає протест з боку інших пасажирів, такого пасажира необхідно заспокоїти.
Забезпечуючи безпеку перельоту, авіакомпанія може забороняти або обмежувати використання на борту літака:
Слайд 7.
Учитель.
Там, куди ми вирушаємо,
дороги нам не знадобляться.
Х/ф «Назад у майбутнє»
Слайд 8
Учитель.
Слайд 9.
Учитель.
Слайд 10.
« Я збирався стати програмістом обчислювальних машин, і я справді можу ним бути, хоч би що вони там казали, посилаючись на дослідження.»
Учитель.
Слайд 11.
Слайд 12.
Особливо медики наголошують на негативний вплив комп'ютера на очі і зір. Останнім часом з'явилося декілька нових термінів визначають захворювання очей, спричинені довгою роботою на ПК.
Довідка.
Учитель.
Слайд 13.
1. Горизонтальні рухи очей: направо-наліво.
2. Рух очними яблуками вертикально вгору-вниз.
3. Кругові рухи очима: за годинниковою стрілкою і в протилежному напрямку.
4. Інтенсивні заплющення та розплющення очей у швидкому темпі.
5. Рух очей по діагоналі: скосити очі в лівий нижній кут, потім по прямій перевести погляд вгору. Аналогічно в протилежному напрямку.
6. Зведення очей до носа. Для цього до перенісся поставте палець і подивіться на нього – очі легко “з’єднаються”.
7. Часто поморгайте очима.
8. Робота ока “на відстань”. Уважно подивіться на близьку, добре видиму деталь, а потім спрямуйте погляд удалину, намагаючись побачити максимально віддалені предмети.
Учитель.
Ваші очі відпочили й готові до роботи над твором. Нагадую, що сьогодні ви складаєте усний твір на тему «Майбутнє починається сьогодні».
Слайд 14.
Учитель. Давайте пригадаємо особливості побудови творів-роздумів.
Слайд 15. Теза – Аргументи – Висновок
Слайд 16.
Частина |
Спеціальні слова і вирази у творі |
ТЕЗА |
Я думаю,... Я вважаю,... Мені здається, що... На мою думку,... Моя точка зору на цю проблему така:... |
АРГУМЕНТИ |
Я так вважаю, тому що ... Аргументом на користь моєї думки може бути те, що ... До того ж ... Довести своє твердження я можу такими аргументами: по-перше,..., а по-друге,... На користь моєї думки можу навести такі аргументи:... |
ВИСНОВОК |
Отже, можна дійти висновку, що ... Підсумовуючи, можна зазначити:... Таким чином, можна зробити висновок, що... Отже, бачимо, що... На завершення свого роздуму підсумую:... |
IV. Робота над твором
Учитель.
Здавалося б, що таке сьогодні? Просто ще один нічим не примітний день. Іноді буває таке, що саме сьогодні нічого не хочеться робити. Подумки міркуєш: все можна зробити завтра, адже ще є багато часу. І ніхто не замислюється над тим, що все починається саме сьогодні. Все наше життя залежить іноді від однієї миті. Від того, що ми зробимо, куди поїдемо, чим займемося, з ким побачимося саме в цю хвилину.
Робота учнів над твором.
Відповіді учнів.
V. Підсумки.
1. Закінчіть речення.
Сьогодні на уроці я…
VI. Домашнє завдання. Розпочати читання твору Діани Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула»