Урок розвитку зв’язного мовлення в 2 класі
Тема. І в саду, і на городі.
Мета: розширити знання учнів про овочі, фрукти та ягоди, збагачувати
словниковий запас, вдосконалювати навички спілкування, уміння
висловлювати думку, розвивати мовлення, виховувати бережливе ставлення
до навколишнього середовища, до свого здоров’я.
Обладнання: предметні малюнки із зображенням овочів та фруктів, картини осені, напис слова «осінь» для створення асоціативного куща, паперові кружечки – моделі ягід винограду; чарівна скринька, цибулина, модель стручка гороху, паперові осінні листочки, лего, інструкційні картки.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сонечко не хоче
Землю зігрівати.
Листячко пожовкло,
Стало опадати.
Часто дощик ллється,
Птахи відлітають,
На городі та у полі
Врожаї збирають.
Відгадайте, діти,
Коли це буває?
(Восени)
-Покажіть цеглинкою лего колір, з яким найбільше у вас асоціюється осінь.
3. Створення асоціативного куща «ОСІНЬ»
- Що ви уявляєте, коли чуєте слово «осінь» ? (Діти по черзі біля стрілочок пишуть слова.)
4. Ґронування «Яка буває осінь?»
- На кружечках написати, яка буває осінь.(Діти пишуть та прикріплюють кружечки на дошці. Наприклад: золота, багата, чарівна, щедра, дощова і т.д.)
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми дізнаємося, які дарунки приготувала для нас осінь у саду, на городі та в парку. Вивчимо нові слова, вчитимемося використовувати їх у своєму мовленні.
IV. Опрацювання нового матеріалу
Перед дітьми зображення двох кошиків з осінніми плодами. Діти по черзі їх називають і кажуть, де вони ростуть: на городі чи в саду?
Яблуко, груша, слива, персик – це … (фрукти).
Гарбуз, морква, буряк, капуста – це … (овочі).
Виноград, горобина, шипшина, калина – це …(ягоди).
Діти стають в коло і вгадують, що в скриньці, по черзі описуючи предмет (цибулина), а вчитель дає відповіді: «Так» чи «Ні», доки не вгадають, що ж осінь принесла.
Наприклад.
Цибуля – це багаторічна рослина та популярний овоч.
Цибуля є головним продуктом і універсальним засобом від хвороб.
Дітям від трьох років особливо корисно жувати зелену цибулю для очищення порожнини рота і зубів від мікробів. Також дуже корисно їсти варену цибулю. Вона допомагає від кашлю та грипу.
У цьому овочі міститься більше природного цукру, ніж в грушах і яблуках.
Цибуля прекрасно збиває температуру. Якщо у дитини жар, то потрібно нарізати овоч кільцями і змочити в яблучному оцті. Після прикладати до ступень, і одягти шкарпетки. Від такої процедури температура спадає досить швидко.
У холодну пору року для зміцнення імунітету рекомендується з’їдати по половині ріпчастої цибулі в день.
Цибуля знімає біль від укусу джмеля, бджоли або оси. Досить одразу втерти в місце укусу цибулевий сік.
Цибуля покращує апетит, засвоєння їжі, підвищує опірність організму до інфекційних захворювань.
- Відгадати загадки і сказати , де ростуть дані плоди?
1.Помаранчева і гарна,
У землі сиджу не марно :
Соковита, солоденька,
Вже я стала чималенька,
Собою пригощу дитину,
Хай корисну з’їсть ..........( Морквину)
2. На городі виріс дужий,
Круглий, жовтий і байдужий,
До червоних помідорів,
До капусти і квасолі,
Хто цей гордий карапуз,
Здогадалися? ……….(гарбуз)
3.Чи то жовта, чи то синя,
Соковита господиня,
Чи то сонце, чи то слива,
Пригостить нас влітку......( Слива)
Фізкультхвилинка «Пиріжки яблучні»
Стиглі яблучка малята з гілочок зривали,
(діти стають навшпиньки і тягнуться руками вгору)
А які додолу впали – вони позбирали.
(присідають, збирають уявні яблука)
Кошик принесли додому (крокують)
Хутко кран відкрили
(відкривають уявний кран правою рукою)
Фрукти всі ретельно, старанно помили. (показують дії)
Яблучка почистить треба ножичком гостреньким,
Ще й порізать на шматочки –
Кубики маленькі. ( імітують чищення і нарізання)
Замісили швидко тісто – і пухке і біле. (місять)
Ліплять, ліплять пиріжечки –
Яблучні уміло. (імітують ліплення пиріжків)
Дібрати і записати слова-ознаки. За потреби скористатися довідкою.
Шипшина … каштан … груша…
Картопля … яблуко… перець… .
Довідка: соковита, хрумке, ароматний, кругленька, колюча, блискуча.
Скласти речення про свій улюблений дарунок осені
Зразок . Я люблю соковиту грушу.
Діти діляться на 3 групи (за осінніми листочками, які вони виберуть).
Кожна група із стручка дістає горошину із завданням, де потрібно скласти вірш – сенкан про один із осінніх дарів, дотримуючись інструкції.
Картка1
Скласти вірш – сенкан за поданою схемою про яблуко.
Картка 2
Скласти вірш – сенкан за поданою схемою про буряк.
Картка 3. Скласти вірш – сенкан за поданою схемою про горіх.
V. Підсумок уроку
- Діти, про що йшла мова на уроці?
- Яка вправа вам найбільше сподобалася?
Показати зелену цеглинку лего, якщо на уроці все сподобалося і вдалося.
Жовту - якщо виникали деякі труднощі.
Червону – у випадку, коли було дуже важко і сумно на уроці.