Урок розвитку зв'язного мовлення. Побудова і записування речень, що передають зміст малюнків на тему «Бережіть книжки»
Мета: закріплювати навички правильної вимови та написання слів із подовженими приголосними звуками; розвивати зв'язне мовлення школярів, вміння добирати влучні слова, вислови; розвивати комунікативну та творчу компетенцію; виховувати бережливе ставлення до книжок.
Урок розвитку зв’язного мовлення. Побудова і записування речень, що передають зміст малюнків на тему «Бережіть книжки»
Мета: закріплювати навички правильної вимови та написання слів із подовженими приголосними звуками; розвивати зв’язне мовлення школярів, вміння добирати влучні слова, вислови; розвивати комунікативну та творчу компетенцію; виховувати бережливе ставлення до книжок.
Хід уроку
Ви вже, діти, не малі. Ви у школі - школярі. Ви вчитеся вчитися Й залюбки трудитися.
Добрий день, діти,
Подивіться мені в очі.
Погляньте один на одного,
На наших гостей.
Усміхніться
І з цим промінчиком добра,
що заіскрився на ваших обличчях
ми і розпочнемо урок.
Емоційна настанова
У мене зараз гарний настрій, ось такий (смайлик)
- У кого з вас гарний настрій, покажіть? (Діти показують смайлики)
- Я, сподіваюсь що такий настрій у вас залишиться до кінця дня.
II. Актуалізація опорних знань
1. Хвилинка каліграфії
Ере ал есе ор ил П ліс нь да тр
Ніс Пилип плуг через поріг
- Вивчіть скоромовку. Хто її швидше розкаже?
2. Робота над загадкою
Паперовий кораблик щодня
Перевозить у трюмах знання,
Після плавання цей корабель
Повертається в рідний портфель (Книга)
— У слові-відгадці вимовте приголосні звуки, назвіть букви.
III. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми поговоримо про бережливе ставлення до книжок
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Читання вірша Г. Чорнобицької «Не бруднити книжки»
НЕ БРУДНИТИ КНИЖКИ
Це була чистенька книжка,
А тепер брудна вже стала.
Може, киця, може,
Мишка уночі її читала?
чуєш, кицю? чуєш, мишко?
Не годиться так робити!
Як читати хочеш книжку,
Спершу лапки слід помити.
— До кого звертаються у вірші? Яку пораду отримала мишка?
— чого боїться книжка?
\(Перегляд відео)
2. Читання звернення книги до читача
— Послухайте звернення книги до читача:
Я — книжка. Подивіться, яка я гарна. А ще — я дуже цікава. Я познайомлю вас із незвіданими світами, навчу розрізняти добро і зло. Я пройшла нелегкий шлях, щоб потрапити у ваші руки. Спочатку я була високим деревом. Лісоруби зрубали дерево, а робітники на фабриці зробили папір. Письменники написали оповідання та вірші. Художники створили малюнки до моїх сторінок. У друкарні мене друкували, а потім розвозили в книгарні й бібліотеки. Багато людей працювало, щоб мене створити. Я звертаюся до вас із такими проханнями: (у ході розповіді перегляд відео)
(Презентація )
3. Фізкультхвилинка (відео)
V. Узагальнення й систематизація знань
1. Робота з підручником ст.. 57 впр. 3
1. Робота в парах
— Складіть поради щодо користування книжкою, використовуючи слова з довідки:
не малюйте, не пишіть, у, кладіть, їжу, біля, мийте, руки, перед, читання, листки, загинайте, книжки, закладка, користуйтеся. (НА ПАРТАХ В УЧНІВ)
2. Читання складених порад
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Які поради щодо користування книжкою ви запам’ятали?
VII. Домашнє завдання
Намалювати малюнок. Скласти поради «Бережи книжки».