Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Урок "Подовжені м’які приголосні звуки, позначення їх на письмі"

Про матеріал

Урок української мови для шкіл з російською мовою навчання за підручником Українська мова 2 клас О.Н.Хорошковська, Г.І.Охота.

Матеріал містить конспект уроку, презентацію, фізкультхвилинку.

Перегляд файлу

Урок: українська мова, 2 клас

 Тема: Подовжені м’які приголосні звуки, позначення їх на письмі.

Мета: Ознайомити учнів з подовженими м’якими приголосними звуками, із                      

            способом позначення їх на письмі; вдосконалювати вміння учнів ділити на         

            склади та робити звуковий аналіз слів з подовженими приголосними;  

            формувати навички грамотного письма.

        Розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух ,вміння спостерігати,

        порівнювати; збагачувати словниковий запас .

        Виховувати старанність, уважність,  почуття дружби, товаришування,          

       бажання займатися спортом.

Обладнання: презентація, таблиці для читання, малюнки.

 

 

                                                       Хід уроку

     І. Організація учнів до роботи.

             Психологічний настрій класу

Розпочати час урок

Стали дітки всі рівненько

Посміхнулися гостям

Настрій на урок взяли

Працювати почали.

ІІ .Актуалізація опорних знань.

 

                          1.Інтерактивна гра « Мікрофон»

-Цікаво,діти, а яким би ви хотіли побачити сьогоднішній  урок? (СЛАЙД 1)

(Відповідь дітей)

- Отже, у нас  незвичайний урок, 

На якому ми зробимо ще один крок

В країну відому, в країну чудову,

Що прикрашає й збагачує рідну мову.

Країна ця чудова – урок української мови.

 

                           2.Інтерактивна вправа « Доповни речення»

  • Мова нам потрібна для…..(спілкування, розуміння один одного,)
  • Наша мова складається з…. ( речень)
  • Наша рідна мова ….( українська).

 

            ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

-Які вправи ми виконуємо на уроці української мови?  (Читаємо і пишемо?)

-Щоб виразно і правильно прочитати, треба зробити зарядку для язичка.

 

                     1.Робота над розвитком артикуляційного апарату

-Де ж наш пустун – язичок?

Заховався за білий тинок.

Ліг на бочок і мовчок.

А ми зараз його розбудимо!

Поплямкаємо губками.

Поклацаємо зубками.

Посичімо гускою: с-с-с-!

Подзижчімо комариком: з-з-з!

Подирчімо трактором :др –р-р!

Пошумімо вітерцем:ш-ш-ш!

 

-А вітерець приніс нам таке завдання.

1.Вправа « Веселі читалочки»(Таблиця для читання)

2.Вправи для  нарощення темпу читання(Таблиця для читання)

 3.Хвилинка каліграфії.

 - Відгадайте загадку. ( СЛАЙД 2)

Жовте листячко летить,

Під ногами шелестить,

Сонце вже не припікає.

Коли це буває? ( Восени)

  • Назвіть осінні місяці?
  • Які зміні відбулися  в живій і неживій природі ?
  • Пропишіть з’єднання  Оо   оо во    ос  од   ов восени
  • Які слова- родичі можна підібрати до слова восени? ( Осінь, осінній)
  • Запишіть ці слова.

ІV. Повідомлення теми і мети  уроку

 

-Зверніть увагу на слово осінній.   ( СЛАЙД 3)

Таке мовне явище називається подовженням звуків.

 

Сьогодні ми  будемо вчитися правильно вимовляти слова з такими звуками, виконаємо багато логічних вправ.

 

V. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.

1.Спостереження й аналіз мовних явищ під керівництвом учителя.

— Послухайте слова, які я буду вимовляти. Що ви помітили в кожному слові?                      (Слайд 4)

                            Гілля, змагання, колосся, вугілля, читання.

  •   Отже, в нашій мові є м’які приголосні звуки, які можуть подовжуватись.

   ( СЛАЙД 5)      

  Правило.   

Є такі чудні слова:

Звук один, а ніби два .

Поруч звуки ці живуть,

Їх подовженими звуть.       

 

 ( СЛАЙД 6)

2. Лінгвістичний волейбол (усно)

- Замініть слова за зразком.    

                Зразок. Гілка — гілля.

              волосина, колос, промінь, вуглина.

- Утворіть слова  за зразком: читати – читання.

 малювати, запитати, знати, бажати, змагатися, навчати

 

 

СЛАЙД 7

3.    Робота з підручником (с 44-45)

 

Учні читають слова.

  • У яких виділених словах м'які приголосні звуки вимовляються подов­жено?
  • Спишіть стовпчик слів.
  • Підкресліть подвоєнні приголосні.
  • Зробіть висновок, як позначається на письмі м'який подовжений звук (позначається двома однаковими буквами)

Читання і доповнення речень.

 

Зробіть звукову модель слова  читання   (Слайд 8)

 

-Визначте, скільки звуків і скільки букв у слові читання.

Візьміть до уваги!

Подовження звука у звуковій моделі позначається двокрапкою

Запис слова читання, ділення на склади.

                                                     ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА

VІ. Осмислення нових знань у процесі практичної діяльності.

                                       1.   Робота зі словами

Чітко вимовте  слова з подовженими м'якими приголосними звуками. (Слайд 9)

Проміння,  каміння, вбрання, насіння, Ілля ,коріння.

  •         Зробіть висновок, як позначається на письмі м’який подовжений звук.
  •          
  •         2.Робота над збагаченням словникового запасу слів.

 

1.— Відгадайте загадку.

Стоять красуні на воді,                                (Слайд 10)

Вінки в них білі й золоті.

                                               (Латаття ).

 

 

3. Утворення сполучень слів                 (Слайд 11)

 Прочитайте  слова лівого та правого стовпчиків. Поєднай їх змістом. Підкресліть букви, що позначають подовжені м'які приголосні звуки.

  корисне                                            змагання
найкращі                                                  плавання
спортивне                                                      побажання.

VІІ. Робота над текстом « Змагання з плавання»

1.Словникова робота.

2.Читання тексту вчителем.

3.Читання учнями хором разом з вчителем.

4.Читання тексту учнями.

5. Робота над усвідомленням прочитаного.

  • Скільки речень в тексті?
  • Прочитайте речення, в кінці якого стоїть крапка, знак оклику.
  • Прочитайте речення, в якому є ім’я хлопчика, дівчинки.

 

VІІІ. Жарт. Інсценування.

1.Читання жарту вчителем, учнями.

2.Робота над виразністю читання.

 

 IX. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.

1. «Гронування».                                 (Слайд 12)

З уроку в урок ми розширюємо свої знання про мову. А давайте складемо «павутинку» з цим словом. Тільки плести її ми будемо зі слів з НН.

 

                                     пізнання            спілкування

     висловлювання                     МОВА                     мислення

                                        навчання      говоріння

X. Підсумок уроку. Рефлексія

Вправа

  •       Цікаво …
  •       Знаю …
  •       вмію …
  •       . Домашнє завдання. (Слайд 13-14.)

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Отже, у нас незвичайний урок, На якому ми зробимо ще один крок. В країну відому, в країну чудову, Що прикрашає й збагачує рідну мову. Країна ця чудова – урок української мови.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Тема уроку. Подовжені м’які приголосні звуки, позначення їх на письмі.

Номер слайду 4

Спостереження за вимовою , Гілля колосся вугілля змагання читання

Номер слайду 5

Є такі чудні слова: звук один, а ніби два. Поруч звуки ці живуть, їх подовженими звуть

Номер слайду 6

Лінгвістичний волейбол Зразок: гілка — гілля волосина промінь колос вуглина Зразок: читати – читання малювати знати змагатися запитати бажати навчати

Номер слайду 7

Утворіть слова Робота з підручником

Номер слайду 8

Читання – о – о =: о

Номер слайду 9

проміння каміння вбрання насіння Ілля коріння

Номер слайду 10

Стоять красуні на воді, Вінки в них білі й золоті.

Номер слайду 11

Утворіть сполучення слів корисне             змагання найкращі                 плавання спортивне                    побажання

Номер слайду 12

“Гронування” МОВА Висловлювання пізнання спілкування мислення говоріння навчання

Номер слайду 13

Домашнє завдання с.44-45, Виразно читати.

Номер слайду 14

zip
Додано
24 листопада 2018
Переглядів
446
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку