Урок розвитку звязного мовлення. "Письмовий твір-опис предмета (квітки) у художньму стилі на основі власних спостережень

Про матеріал
Урок розвитку зв’язного мовлення на тему:"Письмовий твір-опис предмета (квітки) у художньому стилі на основі власних спостережень." Метою уроку є формування вміння будувати текст описового характеру в художньому стилі на основі власних спостережень; формування вміння використовувати мовні засоби з дотриманням норм літературної мови; уточнювати та збагачувати словниковий запас учнів; розвивати логічне й образне мислення, увагу, пам’ять, відчуття слова; виховувати прагнення вдосконалювати своє мовлення, робити його багатим, грамотним, красивим; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

  Тема: Письмовий твір-опис предмета (квітки) у художньому стилі на основі власних спостережень.

Мета: формування вміння будувати текст описового характеру в художньому стилі на основі власних спостережень; формувати вміння використовувати мовні засоби з дотриманням норм літературної мови; уточнювати та збагачувати словниковий запас учнів; розвивати логічне й образне мислення, увагу, пам’ять, відчуття слова; виховувати прагнення вдосконалювати своє мовлення, робити його багатим, грамотним, красивим; виховувати любов до природи.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення

Вид уроку: опис предмета

Обладнання композиція «Жива Україна», ілюстративні матеріали, книги про квіти, репродукція картин Катерини Білокур

Методи і прийоми: евристична бесіда, робота з підручником, самостійна робота учнів. Метод «Мозковий штурм», «Асоціативний кущ»

Інтеграційні зв’язки: образотворче мистецтво, народознавство, музика, зарубіжна та українська література

Перебіг уроку

Коли людина не відчуває краси квітів, коли не любить природу і коли її не радують пісні, вона хвора. І цю людину треба обов’язково лікувати.

В.Шекспір

І. Організація класу до роботи.

1. Привітання

«Ранкова зустріч» (діти стають в коло)

Доброго ранку,

Світлої днини –

Щедро даруй ти людям,

Дитино.

Мова барвиста,

 мова багата,

рідна і тепла,

як батьківська хата.

Діти створюють павутинку побажань. Кидаючи один одному клубочок і промовляючи побажання.

 Всі ви пам’ятаєте, що на початку навчального року ми вирушили у мандрівку по Країні Знань на поїзді. Продовжуємо путь. Приготували свої білети – а це хороші відповіді. Початок руху поїзда і зупинку буде сигналізувати музика.

2. Створення психологічного настрою.

Зупинка «Казкова». Послухайте казку:

Чиї квіти кращі?

   Засперечались колись пори року – у кого найкращі квіти?

   Тупнула своїм каблучком Весна – і де лежав сніг, струмочки задзвеніли, зазеленіла трава, земля вкрилась підсніжниками, конваліями, нарцисами…

  • Мої квіти найкращі,  – каже весна..
  • Ні,    заперечує Літо.
  • Квіти у тебе гарні, та тільки мої кращі.

   Змахнуло Літо капелюшком, сплетеним із сонячних променів, і розсипало свої квіти повсюди. Вітер подує – дзвенять дзвіночки. Всюди – васильки, гвоздики, ромашки, незабудки.

  Аж холодом повіяла від заздрощів Осінь. І фарби літа поблідли.

  – Мої квіти теж непогані, – сказала Осінь і повела багряним рукавом. Зацвіли верес, хризантеми, айстри …

  А що ж зима? Засипала снігом і ліс, і луги, і поле, дороги залила, запорошила дахи. За склом оранжереї цвітуть орхідеї, кали, бегонії…

  – Ось тут квіти найкращі, –  хвалиться Зима..

  Так до цих пір сперечаються пори року, чиї квіти найкращі.

  •                                                        Чи сподобалася вам казка?

       То чиї ж квіти найкращі?

3. Мотивація навчальної діяльності

Зупинка «Довідкова»

Прекрасні весною і влітку ліс і поле. Це пора, коли найбільше квітів і трав. Коли людина не відчуває краси квітів, коли не любить природу і коли її не радують пісні, вона, - хвора, - писав англійський письменник В.Шекспір. – І цю людину треба обовʼязково лікувати»

 Не рвіть квітів просто так, бережіть красу землі!

 Отже, тема нашого уроку – письмовий твір-опис предмета.

Мета – навчитися будувати текст описового характеру в художньому стилі на основі власних спостережень, вчитися помічати красу, любити природу.

ІІ. Робота над вивченням нового матеріалу.

  1. Актуалізація опорних юнь з теми «Особливості побудови опису»

Учні, для того, щоб написати твір–опис, пригадаємо на яке запитання дається відповідь в описі? (В описі дається відповідь на запитання: який предмет або особа?

Про що говориться в описі? (Про ознаки предмета)

Назвіть основні частини висловлювання (Загальне враження, окремі ознаки, деталі, висновок  - ставлення до описуваного).

  1. Ознайомлення з планом – схемою будови опису

План – схема

  1. Загальне враження
  2. Опис частин, деталей
  3. Чим приваблює?
  4. Основна думка
  1. Робота з підручником

Виконання вправи усно. Розгляд фото та відповіді на запитання вчителя.

 Як ви думаєте, що ми будемо описувати?

Наш  стіл прикрашає композиція з квітів «Жива Україна». Рослини, підібрані до неї, символізують красу і багатство нашого донецького краю. Ви здогадались, що це буде опис квітки.

  1. Робота з творами мистецтва

Звернемо увагу на картини народної художниці Катерини Білокур. Дивимось, які гарні квіти, які підібрано кольори.

ІІІ. Алгоритм складання твору-опису

  1. Інструкція до творчої роботи

Учні, зверніть увагу, нам потрібно написати художній опис квітки. Потрібно дотримуватися абзаців, писати грамотно, зробити висновок.

 Ми повинні вміти добирати «кольорові слова»: епітети, синоніми, порівняння.

  1. Робота над художніми засобами.
  • Складання тематичного словника «Квіти» і виділяємо олівцем улюблену квітку
  • Доберіть епітети д слів: квітка (жовта, гарна, сяюча), пелюстка (довгенька, дрібненька), стебельце (темно-зелене, тоненьке, міцне)
  1. Орфографічна робота
  1. Правопис окремих слів: жовтогарячий, стебельце. полумʼяний, пелюстка
  2. Кома між однорідними членами

Біля будинку ростуть білі ромашки, стрункі гладіолуси, рожеві жоржини.

4. Евристична бесіда

Зупинка «Чарівна поляна»

Уявіть, ви вийшли на невелику галявину. Ой, як там багато різних квітів. Порозмовляйте з квітами (Розповідь учнів)

Відповіді на запитання:

  1. Коли цвіте ваша улюблена квітка?
  2. Якого кольору квітка?
  3. Які в неї пелюстки?
  4. Яке стебельце?
  5. Які листочки?
  6. Чи має квітка запах?
  7. Що ви відчуваєте, коли квітка поруч?

5.Творча робота на чернетках. Зупинка «Фантастична»

6. Зачитування своїх творів

ІV. Підсумки уроку.

Зупинка «Незабудка»

  1. Що ми повторювали?
  2. На яких зупинках побували?
  3. Що нового дізналися?
  4. Яким ми повинні робити своє мовлення?

Щоб цей урок ви не забули, пограємо в гру «Незабудка»

Вчитель загадує загадки, а учні їх відгадують.

  1. Повна доріжка жита пʼятачками накрита. Мак)
  2. Чорноброві козаки в зелених жупанах під вікном стоять (Чорнобривці)
  3. Стоїть дубок, на верху картузок, в картузику багато діжок (Соняшник)

Сьогодні ми зробили мандрівку у чарівний світ квітів. Квіти – це завжи хороший настрій, це добро і краса. Ми маємо зберегти цю красу для наступних поколінь. Так чи ні?

Лунає пісня «Чорнобривці»

V. Домашнє завдання.

1. Завершити опис квітів

2. Намалювати малюнок

3. Записати з уст рідних пісню про квіти.

 

docx
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
2293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку