Урок " Розвиток чорної металургії"

Про матеріал
Тема уроку: «Чорна металургія» розділу навчальної програми «Металургійне виробництво». Тип даного уроку: інтегрований урок географії та хімії. Основна дидактична мета: дати поняття про металургійний комплекс, його структуру, способи виплавки чорних металів та способи організації виробництва, визначити їх переваги та недоліки. Розглянути чинники розміщення підприємств; формувати вміння визначати властивості металу та руди в залежності від хімічного складу; ознайомити з професіями, які потрібні на металургійному виробництві. Формувати географічне мислення; розвивати в учнів самостійність у здобутті знань та вміння їх застосовувати; виховувати загальну культуру, інтерес до професій, що пов`язані з металургійним виробництвом.
Перегляд файлу

 

Автор: Лимар Олена Михайлівна

Учитель географії ЗЗСО «Солонянська СЗШ І-ІІІ ступенів» (опорний заклад)

Солонянської селищної ради Дніпропетровської області

 

Тема уроку:   ЧОРНА МЕТАЛУРГІЯ.

Мета: дати поняття про металургійний комплекс, його структуру, способи виплавки чорних металів та способи організації виробництва, визначити їх переваги та недоліки.  Розглянути чинники розміщення підприємств; формувати вміння визначати властивості металу та руди в залежності від хімічного складу; ознайомити з професіями, які потрібні на металургійному виробництві. Формувати географічне мислення; розвивати в учнів самостійність у здобутті знань та вміння їх застосовувати; виховувати загальну культуру, інтерес до професій, що пов`язані з металургійним виробництвом.

Тип уроку: Інтегрований урок з географії та хімії для 9 класу.

Перелік необхідного обладнання:  Комп’ютер, мультимедійна дошка, проектор, набір колекцій «Руди та суміші металів»,  магніт, мобільні телефони з додатком для зчитування gr-кодів; лего – цеглинки.

 

Хід уроку

1. Організаційний етап. (1хв.)

- Привітання

- Побажання позитивних емоцій на наснаги в здобутті знань.

 

2. Мотивація навчальної діяльності. (3 хв.)

                                                                     Епіграф

                                                                     «З металу робиться все:

від цвяха докосмічного корабля»

 

  1. Аналіз графіка 

Показники розвитку чорної металургії у світі

 

Чорна металургія — Вікіпедія

 

– Що відбувається з показниками розвитку чорної металургії та рівнем споживання металу в світі?

Чому показники споживання знижуються?

2. Проблемне питання.

- Чи можливо в сучасному світі повністю відмовитись від металу? Аргументуйте свою відповідь.

 

3. Актуалізація опорних знань . (12 хв.)

- Вправа  https://learningapps.org/4221906 ( форми організації виробництва)

- Робота з колекціями:

(попередньо вдома повторювали однорідні та неоднорідні суміші)

На партах у дітей знаходяться колекції руд чорних металів, а також суміш заліза та піску, магніт. Учням пропонують спробувати розділити суміш ( метал - притягується магнітом). Та перевірити чи притягується руда магнітом.

  • Проблемне питання – Чому так: в суміші метал притягується магнітом, а в руді - ні?»

(Існує взаємозв’язок таких понять: склад – будова - властивості –застосування  - добування.

Суть металургійного  виробництва полягає в тому, щоб відновити катіони Fe+2 і Fe+3 в Fe. В залежності від того, що є відновником, вибирають спосіб добування чавуну та сталі.

Розв’язування задач на визначення масової частки Fe в різних рудах.

Учитель хімії:  Обчислення маси речовини за відомою масою елемента

4. Оголошення теми , мети та завдань уроку. (2хв.)

План уроку.

  1. Значення та розвиток металургійного виробництва.
  2. Структура металургійного комплексу.
  3. Способи виплавки металу.
  4. Способи організації виробництва.
  5. Чинники розміщення підприємств.

 

5.Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.(21хв.)

Вчитель географії

Металургійний комплекс – це сукупність галузей, що виробляють різні метали. Понад 90% металів, які застосовують у сучасному виробництві, - це чорні метали (залізо та його сплави). Галузева структура металургійного комплексу (МК)

- чорна металургія

- кольорова металургія

Випереджаючі завдання по групам.( презентація учнівських міні - проектів)

Перша група - Історія розвитку металургійного виробництва.( презентація)

https://drive.google.com/file/d/1_PAqloHo5AhhodL0yjuGhn9829QhD_g4/view?usp=sharing-учнівська презентація «Історія розвитку металургії». (Додаток 7)

Друга група – Значення металургії.( презентація)

https://drive.google.com/file/d/1KW0_KE-Oz1DUAvbxgVsfnVzZcsSsrMq_/view?usp=sharing -учнівська презентація «Значення чорної металургії». (Додаток 8)

 

За повідомленнями учнів слухачі заповнюють картки. (Додаток 1.)

Вчитель географії

 

(Додаток 2.)

Знаючи потреби в сировині, де, на вашу думку, краще розміщувати підприємства чорної металургії?

Практикум:

Учнів отримують картосхему, на яких зображена сировинна база  чорної металургії. Завдання: спроектувати  побудову можливого підприємства. Відповідь обґрунтуйте. (Додаток 3)

https://drive.google.com/file/d/1UwYyNAmzTVhOvugumbyk9s3j2GqwYULK/view?usp=sharing

 

:

 Висновок: В Україні склалися три металургійні райони: Дніпровський, Донецький, Приазовський.

Групова робота:

Кожна група отримує gr-коди– опис певного способу виплавки металу  (Додаток 4). Учні, опрацювавши матеріал, повинні дати відповіді на питання:

1.Що використовують за сировину?

  1. Тривалість виплавки.
  2. Потужність печі.
  3. Якість металу.
  4. Хімічні реакції відновлення.(перевіряє вчитель хімії).

Порівняти способи, визначити позитивні та негативні характеристики.

Робота з підручником + лего-цеглинки.

Опрацювати пункт (ст.142 підручника з географії  для 9 класу,  автори: Коберник С. Г., Коваленко Р. Р.).

Скласти з лего-цеглинок  повний виробничий цикл.

Задача. Середня заробітна плата в Україні на вересень 2020року становила 11 579 грн., а на заводі  Інтерпайп вона вища на 35%. Яка середня величина зарплати на підприємстві.?

Цікаві факти.

1.Заробітчанин в Польщі отримує в середньому 12 000 грн. в місяць.(без  витрат на житло та харчування).

2.В команду ІНТЕРПАЙП з радістю зустрінуть як молодих спеціалістів, що починають кар’єру, так і професіоналів, що бажають заглибитись в рішення нових цікавих задач. Філософія компанії в області управління персоналом – тривалі багаторічні інвестиції в персонал (Додаток 5)

6.Закріплення вивченого (4хв)

Бесіда.

  • В чому полягає суть процеса металургійного виробництва?
  • Чим сталь відрізняється від чавуну?
  • Чому металургійні заводи найчастіше представлені комбінатами?
  • Наведіть аргументи , що працювати на металургійному підприємстві дійсно престижно.

7.Підсумок (1хв.)

    -Рефлексивна мішень. (Додаток 6)

 

 

 

 


                                        

 

 

docx
Додав(-ла)
Елена Лимар
До підручника
Географія 9 клас (Кобернік С. Г.,Коваленко Р. Р.)
Додано
20 листопада 2020
Переглядів
831
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку