ТЕМА. Характеристика образу Діка Сенда — п’ятнадцятирічного капітана .
Мета: вчити характеризувати літературного героя, пояснювати його вчинки, висловлювати власну думку щодо подій у творі, працювати з текстом, добирати цитатний матеріал для характеристики героя; мати за зразок для наслідування мужність і сміливість героя.
Тип уроку: розвиток мовлення.
1.Організаційна частина
Запишіть в зошит число, тему уроку
2.Мотивація навчальної діяльності учнів
Мета нашого уроку — скласти характеристику головного героя Діка Сенда, зрозуміти, в чому привабливість цього образу.
.3.Актуалізація знань
Гра «Впізнай героя за уподобанням»
1.На його судні завжди панував бездоганний порядок. Він був досвідченим китобоєм і завбачливим капітаном.
2 «Тільки один чоловік на борту не був американець за походженням. Звали його ..., родом він був із..., але добре знав англійську мову. На шхуні він виконував скромну роботу...
3. «Був скупий на слова та жести. Дуже рано, в тім віці, коли ще звичайно не замислювався над майбутнім, він усвідомив своє становище й дав собі обіцянку стати людиною»
4. «Він був високий і худий. Мав велику кудлату голову, підсліпуваті очі прикрашали золоті окуляри. Не міг дати ладу своїм довжелезним ногам і не знав, куди подіти довгі руки. У свої п’ятдесят років він був безпорадний, ніби мала дитина».
5. « Це був середнього зросту, міцно збудований чоловік років під сорок. Жваві очі, посріблені сивиною чуприна й борода, засмагле, аж чорне, обличчя, мов у того кочовика, що все своє життя мандрує на вільному повітрі по лісах та рівнинах.»
6. «Ця могутня людина, ростом у 6 футів з лишком, могла замінити собою лебідку».
4.Робота над темою
1.Рольова гра. Від імені Діка Сенда розповісти про його дитинство.
Знайти і зачитати портретні описи Діка.
2.Робота в групах.
1 група записує на папірцях ознаки, які асоціюються з образом Діка Сенда, і прикріплює на дошці.
2 група знаходить підтвердження у тексті.
5. Засвоєння навчального матеріалу
Творча робота
Скласти паспорт героя за планом
План характеристики
1. Ім’я героя.
2. Вік.
3. Походження.
4. Професія.
5. Портрет.
6. Риси характеру.
7. Ставлення інших персонажів до героя.
8. Моє ставлення до героя.
6.Підсумок уроку
„Мікрофон”. „Я хочу подякувати(побажати) Діку Сенду.....
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підібрати цитати до образу Геркулеса.