Урок " Розвиток мовлення. Складання діалогів."

Про матеріал
Урок розвитку мовлення "Складання діалогу" (в використанням в дистанційному форматі)
Перегляд файлу

Урок української мови в 5 класі(за підручником О.Глазової.

Київ «Освіта» 2022)

Тема.   Розвиток мовлення. Складання діалогів.

Мета: ознайомити учнів із правилами спілкування; вчити розрізняти усне мовлення від письмового; удосконалювати навички учнів щодо складання та розігрування діалогів, зокрема в онлайн-середовищі відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов'язаної із життєвим досвідом учнів із використанням етикетних формул; розвивати культуру усного мовлення; виховувати допитливість, вміння логічно мислити, аргументувати свої думки.

Тип уроку: формування навичок і набуття вмінь. (розвитку мовленнєвої компетенції)

(Дистанційне навчання. Зустріч на онлай-конференції)

Міжпредметні зв’язки: мова персонажа в діалозі (література), складання хмарислів  в ворд-арт (інформатика)

 Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, презентація, гаджети зв’язку.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Зверніть, будь ласка, увагу на смайли, які розташовані у вас під стрічкою конференції .  Виберіть і надішліть смаслик, який відповідає вашому настрою. Впевнена,  ми зробимо все, щоб до кінця уроку ваш настрій був  веселий та піднесений.

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

Мова – духовне багатство народу. Щоб любити — треба знати, а щоб проникнути в таку тонку й неосяжну, величну й багатогранну річ, як мова, треба її любити.     Василь Сухомлинський

Прийом «Мікрофон»

Діти, як ви вважаєте, за що ми любимо нашу мову?

Створення хмари слів : СПІЛКУВАННЯ-…( колективно в онлайн середовищі)

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Відомо, що життя людини- це спілкування, і насамперед завдяки мовленню ми переймаємо знання, вміння  своїх сучасників, засвоюємо досвід поколінь, можемо порозумітися між собою.

«Мозковий штурм».

- Яке значення має спілкування для людини?

- Що ми називаємо діалогом?

- У яких стилях мови доцільне діалогічне мовлення?

- Які існують правила спілкування?

IV. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

V. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Ознайомлення  з теоретичним матеріалом

Д і а л о г  передає розмову двох або кількох осіб.

Слова кожного зі співрозмовників називаються  р е п л і к о ю.

Кожну репліку записуємо з нового рядка.

Перед реплікою ставимо тире.

Види діалогічної єдності:

запитання-відповідь,

повідомлення-повідомлення,

повідомлення-запитання,

повідомлення-відповідь-повідомлення.

Особливості діалогічного мовлення

 емоційна забарвленість

 спонтанність

 двосторонній характер

Основні діалогічні вміння

 починати діалог

 реагувати на репліку

 підтримувати розмову

 стимулювати співрозмовника

 уміння вести діалоги

Робота на Jamboard дошці

 Розглянути схему та прочитати пояснення до неї


1.

  1.  Творче завдання:

Додай пропущені репліки діалогу, дотримуючись етикетних норм та влучності висказувань чи запитань.

     - Привіт, Сашко!

-......................................................................................

-І я так само рада тебе бачити! Ну розповідай, яке в тебе враження від побаченого в Україні??

- ....................................................................................

-Чи сподобалось тобі життя за кордоном?

-.....................................................................................

-Я б теж хотіла поїхати за кордон, але точно не при таких обставинах.

-.....................................................................................

- Так, я мрію побувати у Франції, але на екскурсії, а не ховаючись від війни.

-........................................................................................

- Дякую за розмову. Ну, бувай, ще побачимося!

-........................................................................................

2.Робота в парах.

 Розігрування діалогу між учнем/ученицею з дотриманням основних правил спілкування.

Уявіть, що ви прийшли до  магазину канцтоварів з метою щось придбати.

Уявіть, що ви розмовляєте з знайомим, що зараз захищає Україну.

Уявіть, що ви  прийшли на прийом до лікаря.

Спілкування двох друзів на секції з футболу.

 - Заслуховування діалогів пар.

Фізкультхвилинка.

Передача “В гостях у казки”

Вчитель: Ми вивчали з вами народні казки і читали багато казок про тварин. Послухайте монолог головної героїні казок і відгадайте, хто це.

Я руда, низького зросту

 

Хитра я і довгохвоста,

 

На курей я вельми ласа –

 

В них таке смачненьке м'ясо

 

Вовку-брате я сестричка.

 

А зовуть мене…

 

Яка це казка? Хто є учасниками діалогу?

 

Пригадайте ще українські казки, де відбувається діалог між тваринами.

(на дошці картинки тварин, підписати з якої казки та тему спілкування)

 

Гра. «Так чи ні?»

 

Чи правда, що монолог – це коли говорить тільки один, а інший слухає? (так)

 

Чи правда, що діалог – це розмова між трьома і більше особами? (ні).

 

Чи правда, що залежно від стилю мовлення діалоги бувають побутові, ділові та навчальні? (так).

 

Чи правда, що монолог – це висловлювання однієї особи, розраховане на слухача? (так)

 

Чи правда, що діалог – це розмова, яка відбувається між двома особами, кожна з яких виступає і мовцем і слухачем? (так).

 

Чи правда, що кожна репліка пишеться з нового рядка? (так).

 

Чи правда, що діловий діалог застосовується в офіційно-діловому стилі? (так).

 

Чи правда, що перед репліками ставляться лапки? (ні).

 

Чи правда, що полілог – це розмова трьох і більше осіб? (так).

 

Письмове виконання вправи 19 (стор.16) в зошиті

Дайте усну відповідь на запитання: яка роль ввічливих слів у спілкуванні?

VІ . ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Наш урок добігає кінця. Мені сподобалося, як ви усі сьогодні працювали: були активними, брали участь в усьому, що тут відбувалося. Відчувалася ваша зацікавленість у набутті практичних умінь.

А тепер подумайте і висловіть коротко свої враження від роботи на уроці.

Скласти повторну хмаринку слів  до теми «Слілкування». Порівняти вавідповіді.

Перевірити емоційний настрій за допомогою смайликів.

«Мікрофон».

— Що корисного ви навчилися робити на уроці?

Оцінювання роботи на уроці.

VІІ.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити теоретичгний матеріал.

Скласти діалог на самостійно обрану тему або скориставшись вправою 21

 (5-6 реплік), записати, дотримуючись правил пунктуації при діалозі.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Трембач Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Олійник Лідія
    Дякую за матеріал!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 березня
Переглядів
2445
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку