КОНСПЕКТ УРОКУ
з української мови та читання
Тема розділу: Досліджуємо будову слова
Любіть книгу
Тема урок: Префікс. Роль префіксів у слові.
Лідія Новикова «Осінь»
Мета уроку:
формування предметних компетентностей: поглиблення знань учнів про будову слова. Розвиток практичних навичок розбору слів за будовою, Формування в учнів комунікативної компетентності.
формування ключових компетентностей: уміння вчитися, соціальної, громадянської, інформаційної, компетентності самоосвіти та саморозвитку.
Задачі уроку:
Очікувані результати:
Обладнання уроку: презентація до уроку, роздатковий матеріал для роботи в групах, картинки для мнемотехніки, картки самооцінювання, підручник «Українська мова та читання» М.Чабайовська, Н.Омельченко, В.Синільник.
Тип уроку. Комбінований
ЗМІСТ УРОКУ
Презентація №35
Девіз уроку:
Працюй наполегливо, швидко старанно,
щоб кожна хвилина не втратилась марно.
2.1.Перевірка домашнього завдання
Вправа 3, с.88
2.2. «Мозковий штурм»
Створення проблемної ситуації. Каліграфічна хвилинка
Було собі слово ЙТИ. Завжди воно було у дорозі. Все ЙТИ та ЙТИ, от і розгубило друзів. Іноді слову здавалося, що воно дуже нещасливе. І ось одного разу слово ЙТИ зустріло дуже веселу і галасливу частинку основи слова. Познайомилися. Поділилось слово своєю журбою. І частинка вирішила йому допомогти. Прибігла частинка ПРИ і встала попереду. І тут з'явилося нове слово ___(прийти). Далі прибігла частинка ЗА і утворила слово __(зайти). Зраділо слово новим друзям. Вирушили всі далі. А тут річка. Запросили друзі частинку ПЕРЕ ____ (перейти). Ось так дружні частинки допомогли слову ЙТИ всі труднощі подолати, до мети Дійти, а все тому, що справжніх друзів вдалося Знайти.
Вправа «ЗХД»
Виконання вправи за завданнями.
Фізкультхвилинка
Читання
Знайомство з автором вірша
Робота в групах
Слова «розплела», «привезла», «відчинила», «злетіла» записують всі учні, потім в групах дописують по 3-5 слів з такими ж префіксами.
І група: префікс «роз-»
ІІ група: «від-»
ІІІ група: «при-»
ІV група: «з-»
Цікаво знати!
Діти, в українській мові існує понад 100 префіксів. А є мови, наприклад китайська, де префіксів взагалі немає.
ІІІ. Підсумок уроку (5хв)
Рефлексія.
Вправа «ЗХД»
Самооцінювання
Домашнє завдання
Повторити вивчений вірш, вправа 1, с.89, виконати вправу 4.
Додаток
Картка для само оцінювання
Завдання |
Само оцінювання
|
Оцінка вчителя |
Перевірка домашнього завдання |
|
|
Читання |
|
|
Робота в групі |
|
|
Завдання для мене були |
|
|
Активність на уроці |
|
|