Урок " Розвиток мовлення. Усний твір - опис приміщення на основі особистих вражень"

Про матеріал

РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ. УСНИЙ ТВІР – ОПИС ПРИМІЩЕННЯ НА ОСНОВІ ОСОБИСТИХ ВРАЖЕНЬ

Мета:

Н : Створити умови для поглиблення знань учнів про типи та стилі мовлення. Перевірити вміння та навички учнів щодо складання усного твору – опису приміщення на основі особистих вражень.

Р : Сприяти розвитку мовленнєво – комунікативного вміння здійснювати змістово – композиційний і мовний аналіз тексту; сприймати текст, розуміти його, усно докладно відтворювати почуте та складати власне висловлювання.

В : Сприяти вихованню в учнів любові та пошани до рідної домівки.

ТУ : Урок розвитку комунікативних умінь і навичок.

Обладнання : підручник, таблиця.

Хід уроку

І. Установчо – мотиваційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.Розглянути таблицю і розповісти про відомі стилі мовлення

Стиль мовлення

Сфера спілкування

Основні види висловлювань

Розмовний

Науковий

Офіційно – діловий

Публіцистичний

Художній

Побут

Наука і техніка

Службові стосунки

Суспільне життя

Художня література

Побутові теми

Лекція, книга

Закони, документи

Виступ, промова

Вірш, роман, п'єса

2. Пригадати відомі типи мовлення (розповідь, опис, роздум )

ІІІ. Оголошення теми, очікуваних результатів уроку

І досі сниться: під горою,

Меж вербами та над водою,

Біленька хаточка.

Тарас Шевченко

1. Розповідь учителя

Оселя - це місце, де проходить основна частина життя людини, а відтак найяскравіший приклад того, чим вона жила в ту чи іншу історичну епоху. Адже де, як не в рідних стінах, проводяться обряди, готується їжа для родини, відбуваються важливіи трудові процеси, звучить цікава бесіда? Із давніх – давен тут співають пісні, старші передають молодшим набуту життєву мудрість, виховують дітей, а ті, в свою чергу, пізнають світ.

Рідна хата – не тільки дах над головою, а й родинна святиня, то ніби уособлення самої родини, сімейного затишку.

Вигляд української хати, з одного боку, підкреслював естетичні смаки селянина, його характер, індивідуальність, з іншого – унікальність, неповторність того місця на землі, де цей будинок розташований.

Українська оселя є оберегом для кожної людини.

2.Робота з текстом – описом приміщення

Настя взялась до роботи та ще раз глянула на хату. В хаті було чисто та гарно, як у квітничку. З білих стін дивились гарні боги, заквітчані сухим зіллям, обвішані рушниками. Чепурний комин білів, аж сяяв. Долівка була гладенька та жовта, як віск. Веселий ранішній промінь грав на полив'яних мисках, що стояли в миснику, ушиковані, як військо.

Настя любила свою веселу, теплу хату. В цій маленькій хатині зазнала вона щастя. ( М. Коцюбинський ).

3.Бесіда за змістом тексту:

- Яка основна думка тексту?

-Про що розповідає автор у тексті?

-Яким ви уявили собі описане приміщення?

ІV. Підготовка до складання твору – опису приміщення на основі особистих вражень

1. Ознайомлення з особливостями побудови твору – опису приміщення

1. Орієнтовний план опису приміщення:

1.Призначення приміщення.

2.Його розмір, форма, освітлення.

3.Кольори оздоблення інтер'єру.

4.Розташування меблів та речей, наявних у приміщенні.

5.Особисті враження від приміщення.

2.Робота над добором лексики до твору – опису

V. Складання усного твору – опису приміщення на основі особистих вражень.

Хата моя, біла хата,

Рідна моя сторона.

Пахне любисток і м'ята,

Мальви цвітуть край вікна.

Д. Луценко

VІ. Рефлексія

VІІ. Домашнє завдання

1.низький рівень. З художньої літератури виписати опис приміщення. Проаналізувати його будову.

2.середній рівень. З художньої літератури виписати опис приміщення. Проаналізувати його будову. Скласти план.

3.достатній – високий рівні. Скласти усний твір – опис традиційної української хати.

Перегляд файлу

РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ. УСНИЙ ТВІР – ОПИС ПРИМІЩЕННЯ НА ОСНОВІ ОСОБИСТИХ  ВРАЖЕНЬ

Мета:

   Н : Створити умови для поглиблення знань учнів про типи та стилі мовлення. Перевірити вміння та навички учнів щодо складання усного твору – опису приміщення на основіПеревірити рівень особистих вражень.

        Р : Сприяти розвитку мовленнєво – комунікативного вміння здійснювати змістово – композиційний і мовний аналіз тексту; сприймати текст, розуміти його, усно докладно відтворювати почуте

         В : Сприяти вихованню в учнів любові та пошани до рідної домівки.                                                                 ТУ : Урок розвитку комунікативних умінь і навичок.

        Обладнання : підручник, таблиця.

 

                                     Хід уроку

І. Установчо – мотиваційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

 

  1. Розглянути таблицю і розповісти про відомі стилі мовлення

 

Стиль мовлення

Сфера спілкування

Основні види висловлювань

Розмовний

Науковий                      

Офіційно – діловий

Публіцистичний

Художній

Побут

Наука і техніка

Службові стосунки

Суспільне життя

Художня література

Побутові теми

Лекція, книга

Закони, документи

Виступ, промова

Вірш, роман, п’єса

 

   2. Пригадати відомі типи мовлення (розповідь, опис, роздум )

 

ІІІ. Оголошення теми, мети, очікуваних результатів уроку

І досі сниться: під горою,

    Меж вербами та над водою,

                                                Біленька хаточка.

Тарас Шевченко

1. Розповідь учителя

 Оселя  - це місце, де проходить основна частина життя людини, а відтак найяскравіший приклад того, чим вона жила в ту чи іншу історичну епоху. Адже де, як не в рідних стінах проводяться обряди, готується їжа для родини, відбуваються важливіи трудові процеси, звучить цікава бесіда? Із давніх – давен тут співають пісні, старші передають молодшим набуту життєву мудрість, виховують дітей, а ті, в свою чергу, пізнають світ.

 Рідна хата – не тільки дах над головою, а й родинна святиня, то ніби уособлення самої родини, сімейного затишку.

 Вигляд української хати, з одного боку, підкреслював естетичні смаки селянина, його характер, індивідуальність, з іншого – унікальність, неповторність того місця на землі, де цей будинок розташований.

 Українська оселя є оберегом для кожної людини.

 

2.Робота з текстом – описом приміщення

 

    Настя взялась до роботи та ще раз глянула на хату. В хаті було чисто та гарно, як у квітничку. З білих стін дивились гарні боги, заквітчані сухим зіллям, обвішані рушниками. Чепурний комин білів, аж сяяв. Долівка була гладенька та жовта, як віск. Веселий ранішній промінь грав на полив’яних мисках, що стояли в миснику, ушиковані, як військо.

    Настя любила свою веселу, теплу хату. В цій маленькій хатині зазнала вона щастя. ( М. Коцюбинський ).

3.Бесіда за змістом тексту:

-   Яка основна думка тексту?

  • Про що розповідає  автор у тексті?
  • Яким ви уявили собі описане приміщення?

ІV. Підготовка до складання твору – опису приміщення на основі особистих вражень

1. Ознайомлення з особливостями побудови твору – опису приміщення

          1.   Орієнтовний план опису приміщення:

  1. Призначення приміщення.
  2. Його розмір, форма, освітлення.
  3. Кольори оздоблення інтер’єру.
  4. Розташування меблів та речей, наявних у приміщенні.
  5. Особисті враження від приміщення.

 

  1. Робота над добором лексики до твору – опису

V. Складання усного твору – опису приміщення на основі особистих вражень.

                                                  Хата моя, біла хата,

                                                  Рідна моя сторона.

                                                  Пахне любисток і м’ята,

                                                  Мальви цвітуть край вікна.

                                                                          Д. Луценко

 

VІ. Рефлексія

VІІ. Домашнє завдання

  1. низький рівень. З художньої літератури виписати опис приміщення. Проаналізувати його будову.
  2. середній рівень. З художньої літератури виписати опис приміщення. Проаналізувати його будову. Скласти план.
  3. достатній – високий рівні. Скласти усний твір – опис традиційної української хати.
doc
Додано
30 червня 2018
Переглядів
11439
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку