Тип цього уроку - урок творчого читання. Матерал передбачає повторення термінів «трагедія», «конфлікт», «вічний образ». На першому уроці, присвяченому творчості В. Шекспіра, під час жеребкування клас поділено на 7 пар, кожна з яких отримала завдання на картці. Кожен учень готує виступ від першої особи, спираючись на текст трагедії та використовуючи необхідний цитатний матеріал.
Шахтарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Великоновосіківської районної ради
Донецької області
Конспект уроку
із зарубіжної літератури у 8 класі
«Розвиток усного мовлення
«Репетиція вистави
«Ромео і Джульєтта»
Учитель зарубіжної літератури
та російської мови
Акимова Олена Олександрівна
Тема. Розвиток усного мовлення «Репетиція вистави «Ромео і Джульєтта»
Мета:
Обладнання: портрет В .Шекспіра, картки із завданнями, музичний супровід, малюнки учнів.
Тип уроку: урок творчого читання.
Хід уроку
І. Організація початку уроку: створення психологічної атмосфери уроку, включення учнів у діловий ритм, формування мети.
На першому уроці, присвяченому творчості В. Шекспіра, під час жеребкування клас поділено на 7 пар, кожна з яких отримала завдання на картці.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу. Актуалізація опорних знань
Словникова робота. Повторення термінів «трагедія», «конфлікт», «вічний образ».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку.
Філолог М. І. Кудряшов зазначав , що творче читання полягає в „активізації художнього сприймання, художніх переживань, у формуванні засобами мистецтва художніх нахилів та здібностей читачів”. А отже, завдання кожного з нас як читача полягає у необхідності навчитися читати книгу, цінувати літературу як мистецтво, підготуватися яскраво відчувати та критично мислити.
Спробуємо, діти, осмислити авторську позицію, висловлену у прямих судженнях великого Шекспіра, його оцінках, натяках, у підтексті.
IV. Розвиток мовленнєвих умінь і навичок
Кожен учень готує виступ від першої особи, спираючись на текст трагедії та використовуючи необхідний цитатний матеріал.
1 . Дати коротку характеристику часу і місцю, де відбуваються події п'єси.
2. Визначити основний конфлікт трагедії В.Шекспіра.
3. Порадити „акторам", які виконують головні ролі, як передати душевний
стан шекспірівських героїв.
1 . Визначити душевний стан героя на початку вистави. Яка причина його смутку?
2. Як ставиться Ромео до кохання до зустрічі з Джульєттою? Чи змінюється
воно протягом п'єси?
4. Я - мамка Джульєтти
5. Я - брат Лоренцо
6. Я - музичний редактор
7. Я - художник
V. Підведення підсумків
Слово вчителя. Сподіваюся, діти, що сьогодні ви відчули себе співучасниками творчого процесу. Дякую за плідну роботу.
Рефлексія змісту учбового матеріалу
Учні висловлюються одним реченням, обираючи початок фрази на дошці:
VІ. Домашнє завдання
Опрацювати питання до трагедії; на підставі тексту довести, що трагізм „Ромео і Джульєтти'" має „світлу" природу; підготуватися до контрольної роботи за творчістю Ф. Петрарки та В. Шекспіра.
Індивідуально: скласти кросворд, використовуючи систему образів п'єси.
Джерела:
http://mylektsii.ru/11-65730.html