Урок "Розвиток усного мовлення «Репетиція вистави «Ромео і Джульєтта»

Про матеріал

Тип цього уроку - урок творчого читання. Матерал передбачає повторення термінів «трагедія», «конфлікт», «вічний образ». На першому уроці, присвяченому творчості В. Шекспіра, під час жеребкування клас поділено на 7 пар, кожна з яких отримала завдання на картці. Кожен учень готує виступ від першої особи, спираючись на текст трагедії та використовуючи необхідний цитатний матеріал.

Перегляд файлу

Шахтарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Великоновосіківської районної ради

Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

із зарубіжної літератури у 8 класі

 

«Розвиток усного мовлення

«Репетиція вистави

«Ромео і Джульєтта»

 

 

 

Учитель зарубіжної літератури

та російської мови

                                                                                     Акимова Олена Олександрівна

 


Тема. Розвиток усного мовлення «Репетиція вистави «Ромео і Джульєтта»

Мета:

  •     вчити оперувати знаннями тексту трагедії   В. Шекспіра, оригінально відтворювати вивчений матеріал, висловлювати власні думки;

 

  •     розвивати особисту позицію учнів, емоційність мовлення,
    творчу діяльність;
  •     виховувати відданість у дружбі й коханні, культуру монологічного мовлення.

Обладнання: портрет В .Шекспіра, картки із завданнями, музичний супровід, малюнки учнів.

Тип уроку: урок творчого читання.

Хід уроку

 

І. Організація початку уроку: створення психологічної атмосфери уроку, включення учнів у діловий ритм, формування мети.

На першому уроці, присвяченому творчості В. Шекспіра, під час жеребкування клас поділено на 7 пар, кожна з яких отримала завдання на картці.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу. Актуалізація опорних знань

Словникова робота. Повторення термінів «трагедія», «конфлікт», «вічний образ».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку.

Філолог М. І. Кудряшов зазначав , що творче читання полягає в „активізації художнього сприймання, художніх переживань, у формуванні засобами мистецтва художніх нахилів та здібностей читачів”. А отже, завдання кожного з нас як читача полягає у необхідності навчитися  читати книгу, цінувати літературу як мистецтво, підготуватися яскраво відчувати та критично мислити.

Спробуємо, діти, осмислити авторську позицію, висловлену у прямих судженнях великого Шекспіра, його оцінках, натяках, у підтексті.

IV. Розвиток мовленнєвих умінь і навичок

  Кожен учень готує виступ від першої особи, спираючись на текст трагедії та використовуючи необхідний цитатний матеріал.

 

 

 

  1. Я - режисер

1 . Дати коротку характеристику часу і місцю, де відбуваються події п'єси.

2. Визначити основний конфлікт трагедії В.Шекспіра.

3. Порадити „акторам", які виконують головні ролі, як передати душевний
стан шекспірівських героїв.

 

  1. Я - Ромео

1 . Визначити душевний стан героя на початку вистави. Яка причина його смутку?

2. Як ставиться Ромео до кохання до зустрічі з Джульєттою? Чи змінюється
воно протягом п'єси?

  1. Показати за допомогою вчинків героя, як він дорослішає.
  2. Передати почуття, з якими Ромео йде з життя.
  1. Я - Джульєтта
  1. Визначити відношення героїні до Паріса, до шлюбу.
  2. Кохання з першого погляду до Ромео. Чи має значення для неї те, що він з
    родини Монтеккі?
  3. Навести приклади, що підтверджують розум героїні, її вдачу.
  4. Чи тверда Джульєтта у своєму рішенні краще померти, аніж зрадити
    Ромео?

 

 

 

4. Я - мамка Джульєтти

  1. Проаналізувати її роль у розгортанні конфлікту п'єси,
  2. Визначити ставлення до Джульєтти, до її кохання. Чи допомагає вона
    дівчині?
  3. Чи є комічне в образі мамки?

 

5. Я - брат Лоренцо

  1. Чому він допомагає закоханим?
  2. Який ризикований план порятунку пропонує він Джульєтгі?
  3. Що спонукає його йти на такий ризик?

 

6. Я - музичний редактор

  1. Підібрати музичний супровід (можливо, декілька мелодій) до вистави
    (сучасна або класична музика).
  2. Чи буде мінятися темп, настрій мелодій протягом п'єси?
  3. Підготувати короткі відомості про С. Прокоф'єва та його балет „Ромео і
    Джульєтта".

 

7. Я - художник

  1. Намалювати афішу до вистави.
  2. Визначити, які декорації підходять до кульмінаційного моменту та фіналу
    трагедії (малюнки прокоментувати).
  3. Чи були декорації в театрі Шекспірової доби?

 

V. Підведення підсумків

Слово вчителя. Сподіваюся, діти, що сьогодні ви відчули себе співучасниками творчого процесу. Дякую за плідну роботу.

Рефлексія змісту учбового матеріалу 

Учні висловлюються одним реченням, обираючи початок фрази  на дошці:

  • Сьогодні я дізнався…
  • Було цікаво…
  • Було складно…
  • Я зрозумів, що…
  • Тепер я зможу…
  • Я навчився…
  • У мене вийшло 
  • Я зміг…

 

VІ. Домашнє завдання

    Опрацювати питання до трагедії;  на підставі тексту довести, що трагізм „Ромео і Джульєтти'" має „світлу" природу; підготуватися до контрольної роботи за творчістю Ф. Петрарки та В. Шекспіра.

Індивідуально: скласти кросворд, використовуючи систему образів п'єси.

 

 

 

Джерела:

http://klasnarodyna.at.ua/publ/metodichna_skrinka/metodichni_rekomendaciji/specifika_zanjat_rozvitku_movlennja_v_kursi_svitova_literatura/10-1-0-210

https://shewhenko.jimdo.com

http://metodportal.net/system/files/mp/2016/09/94771/rozvytok_zvyaznogo_movlennya_uchniv_na_urokah_zarubizhnoji_literatury.pdf

http://mylektsii.ru/11-65730.html

docx
Додано
22 грудня 2018
Переглядів
1154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку