Урок розвитку мовлення розраховано для учнів 4 класу. Під час уроку діти пишуть листа до себе у дорослому житті. Такі листи можна зберегти й подарувати учням під час випускного вечора в старшій школі.
Урок №___ _____________
Тема. Урок розвитку зв’язного мовлення. Написання листа «лист самому собі». Мета. Повторити основні вимоги до усного й писемного мовлення, продовжити ознайомлення із правилами написання листа, вчити складати твір із обґрунтуванням власної думки, закріплювати практичні навички етики мовлення, розвивати культуру мовлення, виховувати охайність, старанність, бажання оберігати власну мрію. Обладнання. Малюнки дітей на тему «Я у майбутньому», конверти, опорна таблиця. Хід уроку І. Організаційний момент. Ось до класу всіх скликає Голосистий наш дзвінок, І ми радо поспішаєм На мови рідної урок. ІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні у нас незвичайний урок. Це урок розвитку зв’язного мовлення, якого ви завжди чекаєте. Адже саме на таких уроках ви вчитеся бути письменниками, поетами, філософами… А сьогодні ми будемо з вами мріяти про майбутнє.
Розв’яжіть мовний приклад. МАЛ-АЛ+РІКО-КО+ЯВА-ВА (мрія)
Сьогодні ми будемо писати текст про мрію, а точніше ми напишемо листа самому собі про те, ким ми мріємо стати. Лист – це текст, який писати потрібно за певними правилами. Які ми зараз повторимо. ІІІ. Фізкультхвилинка. ІV. Підготовка до написання листа. Складання опорної таблиці. З яких частин складається лист? Як ми можемо звертатись самі до себе? Що ми можемо побажати собі? Про що можемо запитати? Можливо про щось хочете нагадати? Чи потрібно просити відповіді на цей лист?
V. Практична робота. 1. Написання листа. 2. Самиперевірка. 3. Читання листів. 4. Підпис конвертів. VІ. Підсумок уроку. - Сподіваюся, що мрія, про яку ви сьогодні писали, обов’язково здійсниться. А на зміну їй прийдуть нові ще цікавіші і жаданіші. Тож мрійте, працюйте і сподівайтеся на успіх, адже в цьому і є сенс нашого життя на землі. Небо зорями рясніє, Таємниче і глибоке, Всесвіт нам бентежить мрії, Спонукаючи до дії, Розум радує і око. Оксамитова безодня Так притягує до себе! Пригадаємо сьогодні Тих, кому мріялось постійно Романтичних, геніальних Винахідників сміливих, Завдяки яким реально В кожній хаті маєм диво. Інтернет, зв’язок мобільний, Телебачення, прогноз, Спілкування з світом вільне – Змінює життя всерйоз! Щира шана тим землянам, Що мрію справдили в життя І бажаємо сьогодні Мріять кожному сповна ... |
|
||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
МОЖЛИВІ ЧАСТИНИ ТЕКСТУ ЛИСТА
ПРИКЛАДИ
Звертання
Початкова форма про стан листування
Привіт Владиславе!
Звертатись до себе ми будемо по імені.
Сьогодні ти закінчуєш школу. Одинадцятикласником (одинадцятикласницею)
Вітаю тебе з ….
Основний зміст листа, повідомлення про новини
Тепер ти став (стала)….
Одягнена у …., твій настрій…, твої думки… .
Сподіваюсь, що ти залишився (залишилась) таким (такою) ж …. Веселою, цікавим, небайдужим, щасливою…
Пам’ятаєш, коли ми були маленькими, то любили …. (ходити , грати, дізнаватись, відвідувати)…
Мріяли проте, щоб стати…, бо…
Подяка
Прощання
Підпис
Дата і місце написання.
Дякую за те, що...(підтримав, зберіг, виповнив)
До побачення... Міцно цілую й обіймаю... Бажаю…