Урок Розвиток зв'язного мовлення "Написання листа Святому Миколаю"

Про матеріал
Конспект уроку розвитку зв'язного мовлення для 2 класу. Тема "Написання листа Святому Миколаю"
Перегляд файлу

Тема.  Розвиток зв'язного мовлення.  2 клас. Складання листа. Тема для спілкування: «Лист Святому Миколаю»  (за зошитом з розвитку мовлення К.І. Пономарьової «Малюю словом»).

Мета: розширити знання учнів про святого Миколая; дати учням поняття про структуру листа; формувати вміння писати листи; закріплювати навички використання слів ввічливості; пригадати структуру сенкану і складати його; працювати із кросвордом; розвивати увагу, пам'ять,  зв’язне мовлення, творчі здібності учнів; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентність; виховувати мовленнєву культуру та інтерес до наслідків власної праці, розширювати лексичний запас учнів;

Обладнання: засоби ІКТ та їх програмне забезпечення, предметні малюнки, листи для учнів, цеглинки Lego, записи на дошці.

 

Хід уроку

 

І. Вступна частина  (слайд1)

1. Привітання (слайд 2)

Діти! У нас сьогодні ніби свято,
Гостей зібралося багато.
Ану ж до них ви поверніться
І веселесенько всміхніться.
І не забудьте привітатись.
Тепер почнемо працювати.
2. Визначення емоційного стану учнів. Робота із цеглинами Lego.

На партах є зелена, жовта та червона цеглина. Зелена – чудовий настрій, жовта – так собі, червона – поганий настрій.

3. Мотивація навчальної діяльності

4.Відгадування загадки (слайд 3)

Хто слухняних,чемних діток

Любить, поважає?

Хто на санях чарівних

В гості приїжджає?

Хто торбиночки-чаклунки,

Що в них діткам подарунки

Уночі тихо-тихенько

Під подушечки ховає?

(Святий Миколай)

  • Погляньте, сьогодні до нас завітав Святий Миколай. Ми знаємо, що незабаром настане свято Миколая, і він принесе кожному з вас щедрі подарунки.

 - Чи ви знаєте якого числа ми відзначаємо день Святого Миколая? (6 грудня або19 грудня)

- Що ви знаєте про це свято? 

 Чому його чекають діти?

- Кому з вас Святий Миколай залишав подарунки під подушкою?

5. Актуалізація опорних знань

  1. Об’єднання в 3 групи. Робота в  групах  

- Зараз ми попрацюємо в групі і дізнаємося,  як християни називають Святого Миколая? У кросворді заховалося слово. Знайдіть його.

1.Антонім до слова добро.

2. Антонім до слова гучно.

3. Антонім до слова говорити.

4.Антонім до слова старий.

5. Багатозначне слово ( частина тіла і перенесення чогось).

6.Синонім до слова ліс.

-Як називали Святого Миколая? Чому?

Його називали раніше зимній (зимовий), бо ще є літній – 22 травня.

 ІI Основна частина.

1.Повідомлення теми та завдань уроку

Сьогодні на уроці ми завітаємо у гості до Святого Миколая. Я знаю, що день святого Миколая – улюблене свято українських дітей. А ще сьогодні ми  навчимося писати справжні листи для Святого Миколая..

2.  Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

3.Розповідь учителя

ЛЕГЕНДА ПРО СВЯТОГО МИКОЛАЯ

 Нічого не бракувало малому Миколі – ні одежі, ні смачної їжі. Та він був сирота, мама померла рано, за нею тато. Хлопчик ріс під опікою чужих людей. Він часто виходив на вулицю погратися з дітьми. Це були діти небагатих батьків. Жили вони в глиняних хатках, спати вкладалися без вечері. Миколай їх жалів, але не знав, як їм допомогти.

Був у Миколи старий вчитель. Одного разу вони читали святе Письмо: «Коли ти робиш добро, то нехай твоє правиця не знає, що робить лівиця..."

- Як це розуміти? - спитав учителя замислений Микола.

- Коли робиш добро, то не треба про це говорити, голосно розповідати іншому. Краще не хвалитися своїми добрими вчинками.

Стояла глибока осінь. Микола знав, що багато діток в його околиці живуть бідно, у голоді і холоді. От родина старого Олександра. Мати хвора, у Петруся немає взуття, а мала Софійка вранці збирала на дорозі ломаччя, щоб було чим затопити в печі.

Ввечері Микола тихо, щоб слуги не бачили, підкрався до комори. Набрав у торбину борошна, налив пляшечку олії, набрав повні кишені яблук. У своїй скрині відшукав пару нових шкарпеток та нові постільці. Коли всі в домі спали, Микола тихесенько, як мишка, вислизнув з ліжка. Пробрався до порога Олександрової хати, поклав там торбинку та й побіг назад.

Вранці старий Олександр не міг натішитися щедрими подарунками. Але хто це міг зробити і кому дякувати?

З того часу Микола часто робив такі дарунки бідним сусідам. Люди молили Бога за невідомого, який допомагає їм. Та ніхто не здогадувався, що то був Микола. Миколині слуги стали помічати, що зникають харчі, одяг, паливо з комор. Стали пильнувати.

Одного разу, коли Микола тільки-но склав торбинку та вийшов зі свого подвір'я, його наздогнав старий слуга. Думав, що то злодій. Тоді й стало відомо, хто піклується про бідних.

Минули роки. Микола, вивчився, став священником. Усе своє майно роздав бідним людям і служив їм, як тільки міг. За це Господь дав йому сили творити ще більше і більше добра. Він лікував хворих, допомагав в'язням.

А коли він помер і постав перед Богом, Бог промовив до нього: «Багато, Миколо, ти зробив добра за своє життя. За це я виконаю будь-яке твоє бажання. Чого ти хочеш?»

Миколай не довго думав і відповів: «Дай мені, Боже, бодай один раз на рік сходити на землю та обдаровувати діточок»

Відтоді кожного року у ніч з 5 на 6 грудня (18 на 19 грудня) Святий Миколай сходить з небес на землю і робить кожному з нас такі несподівані, але приємні подарунки.

4. Бесіда

- Що нового ви дізналися про Святого Миколая?

- Чому його так назвали?

- Чи можна вихвалятися своїми добрими справами?

5. Виконання молитви до Святого Миколая (слайд 5) https://www.youtube.com/watch?v=_gs42sMT390

  1. Складання сенканів про зиму, ялинку, сніговика (слайд 6)

Пригадаємо, що таке сенкан?

З скількох рядків він складається?

Прийом «Сенкан»: творче переосмислення сухого навчального матеріалу

Кожна група складає 1 сенкан. На роботу 5-7 хвилин. У кінці зачитують сенкани.

7.Бесіда про лист і листування.
- Хто з вас уже писав або отримував листи?
- Чи можна без дозволу читати листи, адресовані комусь іншому?

8. Читання зразка листа учнями. ( с.22, завдання 1) (слайд 7)

Здрастуй, Святий Миколаю!

  Мене звати Щебетунчик. Цілий рік я старався добре вчитися і чемно поводитися. Але іноді не слухався батьків і вчителів. Пробач мені, обіцяю виправитися.

Подаруй мені, будь ласка, електронну іграшку «Робот». А ще прошу, щоб усі мої рідні були здоровими. Чекаю тебе в гості!

                                                                                        З повагою – Щебетунчик

9. Вправа «Мікрофон» ( с.22, завдання 2) (слайд 8)

Кому призначений лист?

 Про що йдеться в листі?

 Хто написав цього листа?

 Напередодні якого свята був написаний лист?

 Коли це свято приходить?

10. Робота в групах. Робота зі словником Читалочки (с. 22, завдання 5).(слайд 9)

- Прочитайте слова. Допишіть інші слова, які хочете використати.

11.Розгадування ребуса ( с. 22, завдання 11). (слайд 10)

  • Родзинка заховала в ребусах чарівні слова, які треба вживати,  коли щось просиш. Розгадай їх запиши і використовуй.

12. Руханка (слайд 11) https://www.youtube.com/watch?v=8r74niIO2l8

13. Написання листа (слайд 12)

 Діти, я пропоную вам написати лист до Святого Миколая.

— Коли пишеш листа, слід дотримуватися мовленнєвого етикету. Починати листа треба зі ввічливого привітання. Необхідно використовувати шанобливі форми звертання до дорослих Ви, Вас тощо, які пишуть з великої букви. У кінці потрібно так само чемно попрощатися, побажати всього найкращого. Коли хочете щось попросити, потрібно ввічливо звернутися з проханням (потім обов’язково треба подякувати за виконане прохання). У листах використовують слова-звертання, слова-привітання, слова-прощання, слова, що виражають прохання, вдячність

- Крім того, пам’ятайте, щоб не було соромно перед Святим Миколаєм, лист має бути охайним і каліграфічно написаним.

- Напишіть на окремому аркуші паперу листа Святому Миколаю.

14. Перевірка самостійної роботи

 Зачитування листів. Аналіз дотримання будови листа.

IIІ. Заключна частина

1.Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу

2.Гра ’’ Так і  ні ’’ (слайд 13)

Ми сьогодні з вами говорили про добрі справи які потрібно робити якомога частіше.  І на кінець нашого уроку давайте пограємо  в гру ’’ Так і ні ’’

Миколай приходить навесні

Згодні ви зі мною,  діти? (Ні)

Взимку він прийде, це добрий знак?

Згодні ви зі мною,  діти? (Так)

Несе дарунки лиш мені

Кажу я правду , діти? (Ні)

Приходить він до нас вночі,

Погоджуєтесь, діти? (Так)

Все під подушку покладе, як ми у сні,

Під подушками подарунки в діток? (Так)

Справи добра – це Миколая знак,

Святого усі люблять, правда? (Так)

3.Підсумкова бесіда

- Бажаю вам, щоб всі ваші бажання обов’язково здійснилися.   І він здійснить усі – усі ваші бажання. Давайте ми всі разом пообіцяємо Миколаю, що:

                              - будемо гарно вчитися;

                              - будемо добрими та чемними;

                              - будемо завжди допомагати друзям;

                              - не будемо вживати лихих слів;

                              - будемо поважати старших;

                              - шанувати батьків, дідусів, бабусь;

                              - будемо любити свою Україну.

4. «Мікрофон» Необхідно продовжити речення:(слайд 14)
Сьогодні на уроці:
- Я дізнався про…
- Мені найбільше сподобалося…
- Я не вмів, а тепер навчився…
- Найбільший мій успіх – це…
- Мені запам’яталося…

5.Робота з Lego.

Зелена цеглина – ви задоволені своєю роботою на уроці, жовта – могли попрацювати краще, червона – вам нічого не вдалося.

Формувальне оцінювання вчителем.

6. Домашнє завдання (слайд 15)

      Намалювати малюнок для святого Миколая.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 січня 2023
Переглядів
1958
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку