Урок Розвиток зв'язного мовлення "Осінь"

Про матеріал
Урок Розвиток зв'язного мовлення "Осінь" для учнів 2 клaсу. Урок цікaвий, вміщує бaгaто видів діяльності. Діти легко тa з зaдоволенням спрaвляються з підібрaними зaвдaннями. Як результaт - гaрно і легко пишуть письмову роботу.
Перегляд файлу

Тема.               Жовте листячко летить, під ногами шелестить.

Поширення речень образними словосполученнями.

Мета:   вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності; розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати їх активний словник, творчі здібності, спостережливість; виховувати любов до природи.

Обладнання: репродукція картини І. Левітана “Золота осінь”, запис твору                     П.І. Чайковського “Пори року”, вальс Доги, презинтація уроку.

Хід уроку

  1. Організація класу. Робота в зошитах (число, класна робота)

Слайд 1-2 

2. Психологічний настрій учнів на урок

-   Відгадайте загадку.

Жовте листячко летить,

під ногами шелестить.

Сонце вже не припікає.

Коли, діти, це буває?  (Восени)

  1.           Каліграфічна хвилинка.  / в восени
  1. Актуалізація опорних знань

Слайд 3

3.1. Звучить  музика Чайковського “Пори року”

  • Уважно послухайте вірш і скажіть, про яку пору року говориться в ньому.

Листочки – парашутики,

Як стомлені пташки,

Летять і опускаються

На трави і стежки.

Листочків – парашутиків

У лісі не злічити –

То***** (осінь) опускається

Бо хоче відпочити.

3.2. Розповідь учителя

 Осінь хазяйнує скрізь, куди не глянь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте, багряне листя. Дивишся і милуєшся: чарівниця пофарбувала усе навколо в червоні й жовті, багряні й мідні кольори.

Слайд 4

  1. Повідомлення теми і мети уроку

Діти, ви вже, мабуть, здогадалися, що тема сьогоднішнього уроку: «Жовте листячко летить, під ногами шелестить». Сьогодні ми намагатимемось наше мовлення збагатити новими виразами, словами. Будемо вчитися поширювати речення образними словосполученнями. А що таке образні словосполучення ви дізнаєтесь, якщо будете уважними і старанними на уроці.

  1. Опрацювання нового матеріалу

    Слайд 5

  1.    Про осінь Т.Г. Шевченко сказав так:

Минає літо, шелестить

Пожовкле листя по діброві,

Гуляють хмари, сонце спить.

-    Про які ознаки осені ви дізналися?

5.2.Читання віршів про осінь учням           - А які вірші про осінь  ви знаєте?

Слайд 6

5.3. Змагання

         - Не тільки вірші прославляють осінь. Зараз позмагаємось, хто найбільше знає народних прикмет, приказок про осінні місяці.

Хто цілий рік байдикує, той навіть у вересні голодує.

Як вересніє, то й дощик сіє.

Вересень пахне яблуками, а жовтень капустою.

Жовтень ходить по краю, та й виганяє пташок з гаю.

Листопадовий день, як заячий хвіст.

Листопад не лютий, проте запитає, чи одягнутий, чи взутий.

Робота в зошитах (Списати одну прикмету – на вибір)

Слайд 7

5.4. Складання асоціативного куща

Дощ                                                       Листя

                            Осінь

Вітер                                                     Небо

Слайд 8-9

  1.           Які осінні місяці ви знаєте?
  • Які основні їх ознаки?

Слайд 10

  1.           Робота з репродукцією картини І. Левітана “Золота осінь”
  • Як ви гадаєте, до якого місяця осені цей пейзаж найбільше підходить?
  • Яку назву цій картині ви б дали?
  • Яку назву дав їй художник? Чому?
  • Які почуття викликає цей пейзаж?

Слайд 11

Фізкультхвилинка.

(Звучить вальс Доги) Уявіть себе осінніми листочками і покружляйте під музику.

  1.           Поширення речень образними словосполученнями:

    Слайд 12

  1.           Гра «Полікуй слова»   (картка №1)

                    (самостійно, а потім колективно перевірити)

Стурбовані д__рева, ніжна бері__ка, с__рдитий вітер, осін__є вбран__я, л__стопадовий дощ.

         Слайд 13

  1.           Творча робота.             (картка №2)

            (Текст надрукований на аркушах і знаходиться на кожній парті).                     

     Зашуміли... (стурбовані) дерева, бо... (безжальний) вітер зриває з них... (осіннє вбрання). Не сумуйте, дерева, це ж справжній... (листопадовий) дощ. Ось міцно взялись за руки листочок... (ніжної берізки) та ... (зажуреного клена). Ніби у весільному танку закружляло... (осіннє вбрання). Ніжним, м’яким, різнобарвним килимом встелилось листя на землю.

Слайд 14

5.10.  Робота в парах

Для вас, “Чомучки”.

  • Чому так в народі кажуть: “Сидить осінь на горбочку, вишиває лісові сорочку”.

Слайд 15

  • А чому восени листочки змінюють колір?

Слайд 16

 Аудіювання                    

-   А ось як про осінь сказав С. Васильченко: «Із лип і кленів сиплеться пожовклий лист, спадає помалу, як метелик, сідає один на один, золотий, мокрий од сліз. Скільки його там, золотого, мокрого, заплаканого. Стоїть над землею золоте сяйво... В саду од нього аж сяє»

Слайд 17

  • -   З чим письменник порівнює лист?
  • а) з мухою
  • б) з метеликом
  • в) з пташкою.
  • - Від чого мокрий лист?
  • а) від дощу
  • б) від роси
  • в) од сліз.
  • -   З яких дерев «сиплеться пожовклий лист»?
  • а) з дубів і беріз
  • б) із лип і кленів
  • в) з ясенів і тополь.

Слайд 18                    (картка №3)

  • - Назвіть у тексті образні словосполучення.
  • (Спадає, як метелик; заплаканий, мокрий од сліз лист; золоте сяйво.)

Слайд 19

  1.      Поширення      речення      образними  словосполученнями.
  • Листочки на деревах виблискують, як________.
  • По небу пливуть хмаринки, мов_________.
  • Долиною клубочиться________.
  • (Слова для довідок: білі вітрила, різнобарвні діаманти, сивий туман.)

Робота в зошитах. (Списати поширені речення.)

Слайд 20

  1.        Редагування вірша.

Прочитайте  вірш  С. Крижанівського, доповніть його потрібними словами, підкресліть образні слова. За бажанням вивчіть вірш напам'ять.

Як на картині Левітана,

Сумної сповнена краси,

Лежить земля______,

Стоять____ліси.             (Слова для довідок: задумані, золототкана.)

Слайд 21

  1. Підсумок уроку

6.1. Доповніть речення.

Щоб   наше   мовлення   було  яскравим,   багатим,   слід вживати ___________.   (Образні словосполучення).

Слайд 22

  1.           Інтерактивна вправа. Рефлексія.
  • Що стимулювало вашу творчість?
  • Що ви можете сказати про робочу обстановку на сьогоднішньому уроці?

Слайд 23

Картка №1

Стурбовані д__рева, ніжна бері__ка, с__рдитий вітер, осін__є вбран__я, л__стопадовий дощ.

Картка №1

Стурбовані д__рева, ніжна бері__ка, с__рдитий вітер, осін__є вбран__я, л__стопадовий дощ.

Картка №1

Стурбовані д__рева, ніжна бері__ка, с__рдитий вітер, осін__є вбран__я, л__стопадовий дощ.

Картка №1

Стурбовані д__рева, ніжна бері__ка, с__рдитий вітер, осін__є вбран__я, л__стопадовий дощ.

Картка №1

Стурбовані д__рева, ніжна бері__ка, с__рдитий вітер, осін__є вбран__я, л__стопадовий дощ.

Картка №1

Стурбовані д__рева, ніжна бері__ка, с__рдитий вітер, осін__є вбран__я, л__стопадовий дощ.

Картка №1

Стурбовані д__рева, ніжна бері__ка, с__рдитий вітер, осін__є вбран__я, л__стопадовий дощ.

Картка №1

Стурбовані д__рева, ніжна бері__ка, с__рдитий вітер, осін__є вбран__я, л__стопадовий дощ.

Картка №1

Стурбовані д__рева, ніжна бері__ка, с__рдитий вітер, осін__є вбран__я, л__стопадовий дощ.

Картка №1

Стурбовані д__рева, ніжна бері__ка, с__рдитий вітер, осін__є вбран__я, л__стопадовий дощ.

Картка №1

Стурбовані д__рева, ніжна бері__ка, с__рдитий вітер, осін__є вбран__я, л__стопадовий дощ.

Картка №1

Стурбовані д__рева, ніжна бері__ка, с__рдитий вітер, осін__є вбран__я, л__стопадовий дощ.

Картка №1

Стурбовані д__рева, ніжна бері__ка, с__рдитий вітер, осін__є вбран__я, л__стопадовий дощ.

Картка №1

Стурбовані д__рева, ніжна бері__ка, с__рдитий вітер, осін__є вбран__я, л__стопадовий дощ.

 

Картка №2

  • Зашуміли…………….. дерева, бо ............ вітер  зриває з них .........  .
    • Не сумуйте, дерева, це ж справжній ............. дощ.
    • Ось міцно взялись за руки листочок ……. берізки  та ............ клена.
    • Ніби у весільному танку закружляло... .
    • Ніжним, м’яким, різнобарвним ……….. встелилось листя на землю.

Картка №2

  • Зашуміли…………….. дерева, бо ............ вітер  зриває з них .........  .
    • Не сумуйте, дерева, це ж справжній ............. дощ.
    • Ось міцно взялись за руки листочок ……. берізки  та ............ клена.
    • Ніби у весільному танку закружляло... .
    • Ніжним, м’яким, різнобарвним ……….. встелилось листя на землю.

Картка №2

  • Зашуміли…………….. дерева, бо ............ вітер  зриває з них .........  .
    • Не сумуйте, дерева, це ж справжній ............. дощ.
    • Ось міцно взялись за руки листочок ……. берізки  та ............ клена.
    • Ніби у весільному танку закружляло... .
    • Ніжним, м’яким, різнобарвним ……….. встелилось листя на землю.

Картка №2

  • Зашуміли…………….. дерева, бо ............ вітер  зриває з них .........  .
    • Не сумуйте, дерева, це ж справжній ............. дощ.
    • Ось міцно взялись за руки листочок ……. берізки  та ............ клена.
    • Ніби у весільному танку закружляло... .
    • Ніжним, м’яким, різнобарвним ……….. встелилось листя на землю.

Картка №2

  • Зашуміли…………….. дерева, бо ............ вітер  зриває з них .........  .
    • Не сумуйте, дерева, це ж справжній ............. дощ.
    • Ось міцно взялись за руки листочок ……. берізки  та ............ клена.
    • Ніби у весільному танку закружляло... .
    • Ніжним, м’яким, різнобарвним ……….. встелилось листя на землю.

Картка №2

  • Зашуміли…………….. дерева, бо ............ вітер  зриває з них .........  .
    • Не сумуйте, дерева, це ж справжній ............. дощ.
    • Ось міцно взялись за руки листочок ……. берізки  та ............ клена.
    • Ніби у весільному танку закружляло... .
    • Ніжним, м’яким, різнобарвним ……….. встелилось листя на землю.

Картка №2

  • Зашуміли…………….. дерева, бо ............ вітер  зриває з них .........  .
    • Не сумуйте, дерева, це ж справжній ............. дощ.
    • Ось міцно взялись за руки листочок ……. берізки  та ............ клена.
    • Ніби у весільному танку закружляло... .
    • Ніжним, м’яким, різнобарвним ……….. встелилось листя на землю.

 

 

Картка №3

  • С. Васильченко: «Із лип і кленів сиплеться пожовклий лист, спадає помалу, як метелик, сідає один на один, золотий, мокрий од сліз. Скільки його там, золотого, мокрого, заплаканого. Стоїть над землею золоте сяйво... В саду од нього аж сяє»

Картка №3

  • С. Васильченко: «Із лип і кленів сиплеться пожовклий лист, спадає помалу, як метелик, сідає один на один, золотий, мокрий од сліз. Скільки його там, золотого, мокрого, заплаканого. Стоїть над землею золоте сяйво... В саду од нього аж сяє»

Картка №3

  • С.Васильченко: «Із лип і кленів сиплеться пожовклий лист, спадає помалу, як метелик, сідає один на один, золотий, мокрий од сліз. Скільки його там, золотого, мокрого, заплаканого. Стоїть над землею золоте сяйво... В саду од нього аж сяє»

Картка №3

  • С. Васильченко: «Із лип і кленів сиплеться пожовклий лист, спадає помалу, як метелик, сідає один на один, золотий, мокрий од сліз. Скільки його там, золотого, мокрого, заплаканого. Стоїть над землею золоте сяйво... В саду од нього аж сяє»

Картка №3

  • С. Васильченко: «Із лип і кленів сиплеться пожовклий лист, спадає помалу, як метелик, сідає один на один, золотий, мокрий од сліз. Скільки його там, золотого, мокрого, заплаканого. Стоїть над землею золоте сяйво... В саду од нього аж сяє»

Картка №3

  • С. Васильченко: «Із лип і кленів сиплеться пожовклий лист, спадає помалу, як метелик, сідає один на один, золотий, мокрий од сліз. Скільки його там, золотого, мокрого, заплаканого. Стоїть над землею золоте сяйво... В саду од нього аж сяє»

Картка №3

  • С. Васильченко: «Із лип і кленів сиплеться пожовклий лист, спадає помалу, як метелик, сідає один на один, золотий, мокрий од сліз. Скільки його там, золотого, мокрого, заплаканого. Стоїть над землею золоте сяйво... В саду од нього аж сяє»

Картка №3

  • С. Васильченко: «Із лип і кленів сиплеться пожовклий лист, спадає помалу, як метелик, сідає один на один, золотий, мокрий од сліз. Скільки його там, золотого, мокрого, заплаканого. Стоїть над землею золоте сяйво... В саду од нього аж сяє»

Картка №3

  • С. Васильченко: «Із лип і кленів сиплеться пожовклий лист, спадає помалу, як метелик, сідає один на один, золотий, мокрий од сліз. Скільки його там, золотого, мокрого, заплаканого. Стоїть над землею золоте сяйво... В саду од нього аж сяє»

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 жовтня 2022
Переглядів
942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку