Тема уроку: Рух і здоров’я
Мета: формувати в учнів здоров’язбережувальну компетентність, пояснити значення рухового режиму дня здоров’я; допомогти зрозуміти, що рух - це життя, ритміка - краса, а танець - політ натхнення і душі; виховувати і розвивати в дітей прагнення проводити своє життя в русі, працювати, займатися спортом, ритмікою, танцями, виробляти гарну і правильну поставу; викликати у дітей бажання дбати про своє здоров’я виховувати почуття прекрасного.
Обладнання: плакат «Режим дня», ребус, таблиці, ІКТ.
Тип уроку: інтегрований. Інтегруються: фізична культура, музичне мистецтво, ЯДС.
Хід уроку
І. Стимулювання та мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
Привітання. Створення гарного настрою.
1-й учень: Ви чули цю новину? Ви чули чині? Сподобалось в школу ходити мені.
2-й учень: Це зовсім не дивно, скажу тобі я, Бо в нашому класі ми дружна сім’я.
1-й учень: Шановна громадо! На світі в цей час Вас радо вітає наш З-Б клас!
Учитель: Які чудові гості! Який чудовий день! Аж серце наше проситься Співати нам пісень.
Учні виконують пісню: “Треба всім нам привітатись
Треба всім нам привітатись:
- Добрий день.
Дружно весело сказати:
-Добрий день.
Вліво - вправо повернемось,
Туди - сюди усміхнемось.
Добрий день, добрий день, добрий день.
Яке гарне у нас свято!
Добрий день!
Як гостей у нас багато!
Добрий день!
Всіх гостей ми привітаєм
І здоров’я побажаєм:
Добрий день, добрий день, добрий день.
ІІ. Визначення мети і завдань уроку
Учитель: Якщо ви розгадаєте ребус, то дізнаєтесь, які ж ключові слова будуть головними на нашому уроці.
1.“Мозковий штурм”
- А яка це складова здоров’я? (Це - фізична складова здоров’я.)
Уявіть собі, що ви заблукали в густому лісі ось перед вами з’явились три дороги. Кожна може вивести за певних умов. Ви стоїте перед ними і читаєте на камені:
- праворуч підеш - велике багатство знайдеш, та здоров'я втратиш;
- ліворуч підеш - половину багатства знайдеш і половину здоров'я втратиш;
- прямо підеш - нічого не знайдеш, але здоров'я збережеш.
-Яку дорогу ви оберете і чому? (Учні обирають третю дорогу).
Учитель: -Молодці! Ви зробили правильний вибір. Найбільше багатство людини - це здоров’я. Усе в житті піде чудово, якщо будеш ти здоровий.
-І так, вибір зроблено. Що ж нас чекає на обраному шляху?
2.«Практична робота в парах».
3.«Ігри та музичні хвилинки».
4.«Самостійна робота з тестами».
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Рух - це життя
Учень – Режим Я, малята, дядечко Режим.
Я давно знайомий всім.
Хто мене дотримується
- Тих я поважаю,
Встигнути усе зробити
і від цього не втомитись
їм допомагаю.
Своїм друзям кожну днину
Я розписую хвилини.
Учитель Режим дня передбачає якомога більшу рухову активність. Щоб розвиватись, потрібно рухатись. Рух - це природна потреба людини. Діти, які мало рухаються ростуть кволими, вередливими. Вони не відчувають впевненності в своїх силах. Такі діти не відчувають бадьорості, яку академік Павлов назвав “м’язовою радістю”.
Рухова активність - це ранкова зарядка, фізкультхвилинка, фізичні вправи, ігри, спорт, танці.
Отже, щоб здоров’я із дитинства
Було у порядку,
Не лінуйтесь щоранку
Робити зарядку.
Учитель А щоденне виконання зарядки допомагає нам у формуванні правильності постави.
1.« Ігри»
Учитель: Хай не буде суперечок поміж нас ніколи, нехай гра нас об’єднає в нашій рідній школі!
Гра входить в наше життя з раннього віку. Граючись, ви пізнаєте життя. Недарма гру називають “восьмим чудом світу”. У процесі гри школярі загартовуються фізично, розвивається уява, пам’ять, наполегливість, воля.
а)Робота з підручником. Знайомство з правилами гри “Замри - відімри”.
- Давайте пограємо у цю гру.
2. «Практична робота. Робота в парах.» Самооцінка виконанної роботи.
3. « Фізкультхвилинка»
Учитель: Час настав для відпочинку, Проведем фізкультхвилинку.
4. « Спорт»
Учень : Хто із спортом щиро дружить,
За здоров’ям той не тужить.
І живе 100 літ!
От що знати слід.
“Інтерв’ю” - Які види спорту, пов’язані з рухом, ви знаєте?
-В яких видах спорту використовують м’яч?
- Скільки гравців потрібно для гри в футбол?
-А якими видами спорту ви займаєтесь?
На вас чекають стадіони, бігові доріжки, та й на уроках фізкультури використовуйте кожну хвилину для покращенн свого здоров’я.
5. « Фізична праця»
- Посильна фізична праця - це теж рух, і дуже корисний. Наш народ завжди цінував працю, їй присвячено багато прислів’їв.
Учні називають прислів’я про користь фізичної праці.
6. « Танці»
Танець, а саме бальні танці, східні танці, хіп-хоп, художня гімнастика виробляють правильну поставу, піднімають настрій, активізують роботу м’язів, позитивно впливають на здоров’я.
На танцмайданчик запрошуються учні З-Б класу.
(Діти виконують танок , та гімнастичну композицію).
Учитель Який хвилюючий вид мистецтва. Він не тільки відображає життя, а й є життям.
Висновок - Рух - це життя. Що ж допомогло нам дійти такого висновку? (Відповіді учнів.)
ІV. Підсумок уроку
Запам’ятайте, любі діти!
Здоров’я бережіть, доки малі,
І мудрими ідіть по цій Землі.
Хай кожен з вас запам’ятає,
Що без здоров’я й руху
Щастя не буває!
Домашнє завдання.
Бережіть здоров’я змалку. Хочеш бути сильним - рухайся. Хочеш бути красивим - рухайся.
Хочеш бути розумним – рухайся.
За плечима - минулі роки,
Але й досвідприйшов з літами.
« без вас, малюки?
Я безмежно люблю вас,
Я з вами!