Урок "Рух води в океані"

Про матеріал

Розробка уроку з використанням інформаційно-комунікаційних технологій навчання, що дозволяє унаочнити урок, зробити його динамічним, емоційним, відповідним часові. До уроку додається презентація та відематеріали.

Перегляд файлу

6 клас                                      Урок № ___                                  _____________

 

Тема. Рух води в океані

 

Мета: ознайомлення з видами руху води у Світовому океані; вдосконалення вміння працювати з навчальною літературою та картами атласу, складати опорні схеми, аналізувати інформацію, робити висновки; сприяння розумінню причин виникнення різноманітних видів руху води в Океані. 

Тип уроку: комбінований. 

Обладнання: підручники, атласи, настінна карта океанів, презентація,  відео «Цунамі», «Припливи і відпливи», «Течії Світового океану  (NASA  - Perpetual Ocean)», тематичні світлини, схема «Рух води в океані».

Опорні поняття: Світовий океан, вітер, землетрус, вулкан, цунамі. 

Базові поняття: хвилі, припливи, відпливи, течії. 

 

Хід уроку

 

I. Організаційний момент. 

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

1. Прийом «Географічна розминка-змагання » (робота  по рядах)

Картка 1 

1. Червоне море належить океану ______________________________ 

2. Найбільший за площею океан — ______________________________ 

3. Атлантичний океан омиває материки __________________________ 

4. У напрямку від екватора до полюсів температура поверхневого шару води _________________________ 

5. Середземне море сполучається з Атлантичним океаном протокою _____________________________ 

6. Океан, що не омиває Антарктиду,— ___________________________ 

Картка 2

1. Аравійське море належить океану ____________________________ 

2. Найменший за площею океан — ______________________________

3. Тихий океан омиває материки: ________________________________ 

4. У тропічних широтах солоність вод Океану ____________________ 

5. Атлантичний океан сполучається з Тихим океаном протокою ______________________________ 

6. Крім Північного Льодовитого океану, Австралію не омиває океан ________________________ 

Картка 3 

1. Баренцове море належить океану ____________________________ 

2. Найтепліший серед океанів — ________________________________ 

3. Північний Льодовитий океан омиває материки: _______________________________________ 

4. У місцях впадіння великих річок солоність вод Океану ____________ 

5. Тихий океан сполучається з Північним Льодовитим океаном ____________________________ 

6. Крім Північного Льодовитого океану, Африку не омиває океан _______________________ 

IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності 

Прийом «Фантастична добавка» 

    Уявіть собі, що ви опинились на ненаселеному острові. Ваше завдання — повідомити якимось чином про труднощі свого становища, а мобільний зв’язок не працює. 

Що ж робити? (Учні пропонують варіанти відповіді.) Можна скористатися відомим способом передачі інформації — пляшковою поштою. 

З найдавніших часів використовували властивість вод Світового океану перебувати у постійному русі. 

Які види руху здійснюють води Океану, який «рушій» змушує їх переміщуватися та як людина зможе використати ці рухи — про це ви дізнаєтесь сьогодні на уроці. 

IV. Вивчення нового матеріалу. Повідомлення теми  та завдань уроку (слайд 1)

1. Види рухів води в Океані

 Прийом «Шпаргалка» - налаштування учнів на складання опорної схеми за видами руху вод в Океані та причинами їх виникнення в процесі вивчення навчального матеріалу(слайд 2)

самоперевірка роботи  - в кінці уроку складання аналогічної  ілюстрованої схеми на дошці, оцінка своєї роботи. 

2. Характеристика видів рухів води в Океані з використанням презентації,  відео- та фотоматеріалів за темою уроку.

----Хвилі вітрові. Будова хвилі (мал. у підр.), коливальний рух, (слайд 3 – відшукати частини хвилі), прибій(вірш, слайди 4,5)

Веками длится этот бой,

Стоят упрямо берега,

Но пазрушает их прибой-

Нептуна ветренный слуга. (Нептун, Посейдон – додаткова інформація у підручнику)

• Найбільші хвилі бувають у Тихому океані. Навесні 1972 р. під час бурі було зафіксовано більш ніж 34-метрову їх висоту. 

Повідомлення учня про художників-мариністів, перегляд фото картин.

 Що таке  девятий вал?  Ще в глибоку давнину цифру 9 вважали священним числом. Під час шторму хвилі спочатку мають приблизно однакові розміри. Згодом зявляються величезні вали. Серед моряків було повіря, що саме девятий  з них  - найнебезпечніший. Насправді такою може бути будь-яка хвиля.

 хвильова електростанція (слайд 11).

Хвилі і фотографія (слайди 9-10)

----Цунамі – «хвиля в гавані», причини виникнення (слайд 12,13, відео, повідомлення учня). Райони поширення (слайд 14).

----Припливи і відпливи – «Незвичайна риболовля»підручник (слайд 15). Повідомлення учня. Відео. Повідомлення учня.  Припливна електростанція (слайд 16,17).

----Течії. Види течій за температурою, умовні позначення на карті(мал.. в підручнику). Схема течій Світового океану (мал.. в підручнику, карта океанів слайд 18,19, відео).

 Роль течій в природі (слайд 20 – пояснюють учні).

Повідомлення учня – Гольфстрім (слайд 21- аеротермографія), течія Західних вітрів

V. Закріплення вивченого матеріалу Прийом «Географічний практикум» 

Завдання 1. 

Групи на дошці складають схему «Рух води в океані».

Завдання 2. 

---- Позначте  на карті райони суходолу, що можуть зазнавати дії цунамі.

-----Прийом «Проблемне питання» Американський океанограф і метеоролог М. Ф. Морі так написав про течії: 

«В Океані є річка. Вона не пересихає навіть у найбільші посухи та не виходить з берегів під час найсильніших повеней». Наведіть аргументи «за» і «проти» такого порівняння. 

-----Задача. Через який час цунамі, що виникли поблизу Гавайських островів, досягнуть берегів Японії? (Середня швидкість поширення хвиль — 700–800 км/год) 

VI. Підсумок уроку 

Формулюємо основні положення за темою уроку разом з учнями.

Води Світового океану постійно перебувають у русі. Найбільш поширеним видом руху є хвилі, спричинені вітром. 

Причинами, що викликають рухи води, можуть бути також постійні вітри, цунамі та землетруси, сила тяжіння Сонця та Місяця. 

Цунамі та сильні хвилі надзвичайно небезпечні і можуть призводити до серйозних руйнувань та людських жертв. 

Запобігти цунамі неможливо, але можна заздалегідь попередити про їх наближення. А от енергію припливів люди навчилися використовувати. 

На узбережжі деяких країн побудовані припливні електростанції. 

VII. Домашнє завдання 

• Опрацювати  параграф ______. 

• Підготувати невелике повідомлення про живі організми в Океані.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
1514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку