13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Урок "Самобутня культура африканського континенту"

Про матеріал
Розробка уроку в 4 класі, за темою Самобутня культура африканського континенту
Перегляд файлу

                                                             Відкритий урок

Тема. Самобутня культура африканського континенту.

Мета: формування ключових компететностей:

  •   загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями культури, особливостями національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно-дозвіллєвій сфері;
  •   міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного ставлення до світу в різних сферах діяльності людини, оцінювання предметів і явищ їх взаємодію, що формується під час оцінювання різних видів мистецтв;
  •  предметні компетентності: формувати уявлення про самобутню культуру африканського континенту, сприяти збагаченню емоційно-чуттєвої сфери, розвитку саморегуляції художньої діяльності; тренувати увагу, пам’ять, слух, зв’язне мовлення  та почуття ритму.

Тип уроку: поглиблення теми.

Обладнання: аудіо записи – В. Шаїнський «Чунга-чанга», африканська традиційна музика, звучання африканських барабанів, Відеозаписи –ілюстрації із зображенням африканського континенту, народних костюмів, творів народного декоративного прикладного мистецтва, африканських народних музичних інструментів, зокрема барабанів.

Види діяльності учнів на уроці: участь у бесіді, слухання, аналізування. Імпровізація. Виконання музичних творів.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Музичне вітання.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. 

Діти мені б хотілось дізнатися про вас більше, але часу дуже мало і для того, щоб дізнатися про вас  ви на мої питання будете плескати один раз в долоні, якщо ви погоджуєтесь з цим.

І так готові?

  • Плесніть в долоні, хто сьогодні прийшов до школи з гарним настроєм?
  • Плесніть в долоні, хто любить подорожувати?
  • Плесніть в долоні, хто подорожував автобусом?
  • Плесніть в долоні, хто подорожував потягом?
  • Плесніть в долоні, хто подорожував літаком?

Дуже добре, що ви вже подорожували, тому, що сьогодні у нас урок подорож  ми звами завітаємо до країни, яка ще нам зовсім невідома.    Тож давайте перед великою мандрівкою, згадаємо подорож до країни, куди мандрувалина минулому уроці. А допоможуть нам згадати картки пазли, де будуть підказки про минулу подорож. Вашим завданням є не просто скласти пазл, а й розповісти, що на ньому зображено.

 (Діти обирають конверт з пазлами: венеціанська маска, гондольєр, Колізей, мандоліна)

  • Будь ласка, що зображено на пазлі?
  • До якої країни ви мандрували на минулому уроці?

З цим завданням ви впорались, молодці!

IІІ. Вивчення нового матеріалу

 Завжди приємно згадувати подорожі, а ще приємніще вирушати у дальню мандрівку до ще нам не відомого материка. А куди  вирушимо зараз ми дізнаємося після того як відгадаємо загадку

 

Чи насправді так, чи може сон це?

Наче казка, неповторний дивний світ.

Цей материк — улюблениця сонця

Де бував чудовий лікар Айболить.

 

Так  ви праві сьогодні ми з вами будем мандрувати  Африкою. Де дізнаємось дуже багато цікавого про культуру, про традиції африканського континенту.

Гра «Асоціативний ряд»

  • Діти, ви чуєте, що це за звуки?
  • Як вони пов’язані з Африкою?
  • Що для вас Африка?
  • З чим ви пов’язуєте Африку?

(Відповіді учнів)

    Африка — другий за площею і населенням материк у світі. Африка - це цікавий, дивовижний континент, який зберігає чимало таємниць і загадок. Край безмежних саван і жарких пустель, колиска дикої незайманої природи та людства. Хочеться так багато побачити і про все дізнатися, а часу мало, але  ми зможемо все охопити, якщо об’єднаємося у групи – делегації та отримаємо завдання, для створення  репортажу.

  •  Готові? Тоді витягніть кожен свій квиток із завданням.

Кожна делегація отримала  конверти в яких знаходяться елементи, які потрібні для вашого репортажу. Ви обираєте  правильні варіанти та складаєте в єдину картину, яка допоможе вивчити Африку з боку географічного положення, тваринного світу, національного костюму та музичних інструментів.

  1. Делегація географічного положення.
  • Африці розташована найбільша у світі пустеля Сахара, яка займає більшу територію.
  • На території Африки налічується 54 країни 
  • Найнаселенішим містом Африки є Каїр, столиця Єгипту.
  • Саме в Африці знаходиться єдине збережене чудо світу - піраміди Хеопса.
  • Через Африку протікає друга у світі за довжиною річка Ніл.
  • Єгипет є найпопулярнішим туристичним напрямом в Африці.
  1. Делегація тваринного світу
  • Чотири з п'яти найшвидших видів тварин живуть в Африці: гепард, антилопа гну, лев і    антилопа Томпсона.
  • Живуть унікальні кози, які лазять по деревах і харчуються листям і гілками.
  • Сахара є центром розведення одногорбого верблюда.
  • Живуть  зебри, жирафи, носороги, бегемоти, буйволи, слони, леви, гієни, гамадрили і павіани, грифи, страуси, цесарки, турачі, рябки та ін. В зоні тропічних лісів є людиноподібні мавпи — горили і шимпанзе; особливо багато птахів (дятли, сірі папуги), жуків та метеликів.
  1. Делегація костюмерів
  • найбільші сережки;
  • масивні намиста з природних матеріалів;
  •  дерев`яні або металеві браслети;
  •  кулони з нігтями і іклами тварин,
  •  а також з пір`ям птахів;
  •  амулети;
  • різнокольорові багатоярусні намиста.
  1. Делегація музичних інструментів
  • популярні «там-тами»;
  •  уду з глини;
  • «Співаючі» барабани »;
  •  «Зцілюють барабани» джембе;
  • дагомба, піддається лише потомственному барабанщику.

(Делегації захищають свої репортажі та вішають на дошці)

Фізкультхвилинка «Африка»

 

     Дякуємо нашим делегаціям, але це ще не все. Хочу вам розповісти про те коли бог створював Африку,  спочатку створив мисливця, барабанщика і коваля…» - так говорить народна легенда одного із африканських племен. В Африці люди вірують, що тварини мають велику силу, тому не тільки мисливці та й звичайні люди надягали на себе маски з химерними  зображеннями, щоб знайти частину цієї могутності.

Творче завдання

І сьогодні на уроці ми з вами спробуємо відтворити легенду та зробимо африканські маски.

У кожного на парті лежить вже готовий шаблон маски, вам потрібно її оживити, щоб продовжить нашу подорож.

Кожен з вас власну африканську маску вже створив,  тепер продовжимо нашу подорож.

Слухання. Африканські барабани

Барабанщик є дуже важливою персоною на африканському континенті, адже саме ритми складають основу африканської музики. Оскільки африканська музика – це перш за все ритм, то перевагу серед музичних інструментів мають ударні, перш за все барабани, від малесеньких брязкалець до величезних двохметрових вертикальних барабанів.

Найвідоміший африканський інструмент – барабан там-там (ілюстрація). Із звуком якого ви тільки познайомились.

Я вас запрошую до африканського плем’я і відчути ритми африканських там- тамів, але завдяки   техніки CUP SONG.

Що ж таке CUP SONG - це ритмічний звук, що видобувається за допомогою  стаканчиків, ця традиція зародилась дуже давно, люди завдяки грі на стаканчиках висловлювали свої почуття, а також скликали диких звірів.

У вас на парті знаходяться стаканчики, візьміть їх, я буду по черзі показувати рухи, а ви за мною повторюйте

 Ритмічна імпровізація та караоке виконання В.Шаїнський «Чунга –чанга» .

ІV. Підсумкок уроку

   Наша подорож  наближається кінця. До українського кордону подати вже рукою, мені б дуже хотілось, щоб ви згадали, що цікавого ви дізнались на уроці.

     Ми ознайомилися із самобутньою культурою африканського континенту, після розповіді та слухання аудіо запису звучання африканських барабанів виконували ритмічну імпровізацію завдяки техніці CUP SONG, отримали велике задоволення від караоке пісні В. Шаїнського «Чунга-чанга», дякуючи повідомленню «пошукової групи», поповнили свої знання про культуру Африки.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку