Самопідготовка 11 клас.
Мета :
узагальнити, конкретизувати знання учнів з української мови та історії; сприяти глибшому засвоєнню конкретного матеріалу, активізувати пізнавальні інтереси учнів;
розвивати уважність, кмітливість, вміння логічно мислити, лаконічно та аргументовано висловлювати свою думку;
виховувати: інтерес до рідної мови та історії; дух змагальності, почуття співпереживання за команду, відповідальність за власні дії в команді, доброзичливість , тактовність, повагу до культурних надбань людства, почуття національної самосвідомості та національної гідності.
Обладнання : комп`ютер, мультимедійна система , картки, дошка , учбові та письмові приладдя, стікери
Структура самопідготовки.
I. Організаційний момент :
1)провітрити клас ;
2)перевірити порядок у класі , наявність довідкової літератури ( пам`яток ), підготовку робочих місць дітей…
3) налаштувати дітей на якісне виконання завдань .
II. Вступна частина.
Вихователь: Добрий день, діти. У нас сьогодні на уроці гості , давайте їх привітаємо ( діти повертаються до гостей і вітають їх ). Сьогодні я пропоную провести нашу самопідготовку незвично: трьома групами.
Ми складаємось з книг, які ми читаємо; з фільмів, які дивимось; з людей, яких наближаємо до себе; з розмов, в яких приймаємо участь. Тож потрібно ретельно вибирати, чим ми живимо свій розум.
Вихователь : Ви вже одинадцятикласники, кожен з вас пройшов великий шлях, іноді він був дуже складний. Тому перш ніж ми почнемо працювати я прошу вас скласти збірку порад для молодших учнів нашої школи щодо виконання домашнього завдання. (Діти на стікерах пишуть пораду, промовляють її вголос і наклеюють на ватман)
Існують легенди, що студенти Гарвардського Університету кожного ранку перед тим, як піти на навчання читають цитати, що заряджають їх енергією. Це допомагає їм у важкі моменти, коли «не виходить», «все йде не за планом», «немає більше сил» - такі ситуації знайомі кожному учню та студенту.
Я звертаю вашу увагу на три з них: (слайд № 2)
If you fall asleep now, you will dream. If you study now, you will live your dream. (Якщо ти зараз заснеш, то тобі насниться твоя мрія, але якщо ти зараз будеш вчитись , то зможеш втілити свою мрію у життя)
(Слайд № 3)
If you don’t walk today, you’ll have to run tomorrow. (Якщо ти не йдеш сьогодні, то завтра тобі доведеться бігти).
(Слайд № 4)
Even now, your enemies are eagerly flipping through books. (Навіть зараз твої суперники гортають розумні книжки).
(Обговорити з дітьми значення цих висловів)
Вихователь: Після почутих цитат поміркуйте про те, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. Напишіть свої очікування на стікерах і наклейте собі на парту. Ми до них ще повернемось.
Оскільки ми поділились на групи, то і завдання будемо виконувати разом. А щоб робота була продуктивною подивіться відео кліп-інструкцію, як працювати командою.
(Відео № 1)
Вихователь:А зараз активуємо наш мозок. Відповіді обговорюються разом, відповідає один. (Нагорода за правильну відповідь)
Слайд № 5
Головний гравець у команді необов`язково той, хто закидає більше всього м`ячів, це може бути той, хто подає паси.(Ілон Маск)( відомий — інженер, підприємець, винахідник, інвестор, мільярдер)
Загадки:
1.У бабусі Даші онук Паша, кіт Пушок, собака Дружок. Скільки у бабусі онуків? (Один)
2.Термометр показує плюс 15 градусів. Скільки градусів покажуть два таких термометра? (15)
3.У парку 8 лавок. Три пофарбували. Скільки лавок стало в парку? (Вісім)
4.Два хлопчики грали в шахи 2 години. Скільки часу грав кожен хлопчика
(Дві години)
5.Йшов солдат повз Ейфелевої вежі. Дістав рушницю і вистрілив. Куди він потрапив? (Поліцію)
5. Сашко витрачає на дорогу до школи 10 хвилин. Скільки часу йому потрібно,якщо він піде з другом? (10 хвилин)
6.В якому місяці 28 днів? (У кожному місяці їсть 28-е число)
7.Летіла зграя качок: дві попереду, дві позаду, одна посередині і три в ряд. Скільки їх всього? (Три)
8.Яку річку давні греки називали «Борисфен», римляни — «Данапріс», а турки — «Узу»? («Дніпро»)
Вихователь: Розім`ялись, перейдемо до виконання завдання. Сьогодні ми поринемо у світ укр. мови, історії України…
Яке завдання було з укр. мови?
Діти: Скласти схеми до правил використання префіксів з,с, роз, рос, пре, при, прі. А також скласти словниковий диктант за цими правилами.
Вихователь : На виконання завдання 15 хв.
1.Фізкультхвилинка (Відео № 2) (на 20хв. уроку)
2.Гімнастика для обох півкуль головного мозку(Відео № 3)
1) «Кулак-долоню». Поставте руки перед собою: ліва стиснута в кулак, долоню правої дивиться вниз і розташована на рівні протилежного зап'ястя. Тепер одночасно змінюємо їх положення. Зверху завжди повинен бути кулак, знизу — долонька.
2) "Вухо-ніс". Пальцями правої руки візьміться за кінчик носа, а лівої — за праве вухо. Одночасно відпустіть вухо і ніс, грюкніть в долоні і тепер візьміться лівою рукою за ніс, правою — за вухо.
3) «Капітан.» Одну руку ставимо "козирком" біля чола, стежте щоб великий палець був захований, а не стирчав убік. Пальці на інший складіть в знак "клас". Як і в попередніх вправах треба одночасно міняти положення рук. Для ускладнення можна додати бавовну перед зміною рук.
4)«Переможець.» Пальці на правій руці показують знак «світ», на лівій — «ок». Ваше завдання полягає синхронно змінювати положення пальців.
3.Вправа «Слова» (через 8хв.)
Відмінна вправа для закостенілого мозку. Допомагає поліпшити концентрацію, підвищити увагу і навантажує відразу обидві півкулі.
Завдання полягає в тому щоб, швидко, не роздумуючи, назвати колір. Може здатися, що це досить просто, проте ліва півкуля починає концентруватися на словах, а права на кольорі. Це сильно збиває з пантелику. Добре, якщо виконувати цю вправу з напарником, який буде показувати вам слова, а вам потрібно назвати колір чи прочитати, що написано. Саме напарник говорить, що в даний момент потрібно: назвати колір або прочитати слово.
(Слайд № 5)
Історія України.
Вихователь : Наступний предмет - історія України. Яке тут треба виконати завдання ?
Учень : &13 прочитати, відповідати на питання , вивчити діяльність опозиціонерів періоду «застою», повторити поняття та вміти пояснювати їх значення .
Вихователь: На виконання цього завдання дається 20хв.
(Діти читають)
Вчитель : Якщо ви ознайомились з тестом , то давайте перевіримо, як ви запам`ятали інформацію .
Вправа «Валіза знань»: кожна група готує по 2 запитання до кожного пункту теми, які по одному адресує кожній групі. Якщо вразі жодна група на якесь запитання не може відповісти, відповідь дає та група, яка підготувала дане питання. Так назбирується ціла «валіза знань».
Вихователь: все той же Ілон Маск казав: Помилятися не страшно. Головне кожного разу помилятися в чомусь новому.
Уявіть собі майбутнього студента на іспиті, який від хвилювання переплутав відповіді. Давайте йому допоможемо.
Прийом «Лови помилку». Це – універсальний прийом. Він може використовуватися й у роботі із групою, і в індивідуальній роботі. А також на різних етапах уроку:
• на початку – при розв’язуванні усних вправах або при повторенні
• у середині уроку – при закріпленні матеріалу, на стадії осмислення
• наприкінці уроку – при підведенні підсумків, на стадії рефлексії.
Учні шукають помилку, краще групою. Вони сперечаються, радяться, а коли приходять до якоїсь думки, вибирають спікера й пропонують свій аргументований варіант відповіді.
1.Дайте визначення поняття:
Період застою чи Епоха застою (рос. Пери́од засто́я, Эпо́ха засто́я) — політичне кліше, що використовується для позначення періоду в історії СРСР, що охоплював період з моменту приходу до влади Брежнєва (1964) до XXVII з'їзду КПРС
Дисиде́нтський ру́х в СРСР — рух, учасники якого виступали за демократизацію суспільства, дотримання прав і свобод людини, в Україні — за вільний розвиток української мови та культури, реалізацію прав українського народу на власну державність.
Правозахисний рух в УРСР в 1960—1980-ті роки — складова дисидентських рухів 1960—1980-х років в Україні, сконцентрована передусім на захисті прав і свобод громадян, гарантованих Конституціями СРСР та УРСР (свобода слова, друку, демонстрацій, віросповідання, асоціацій та ін.)
2.Про кого йдеться у тексті?
1)2)3)4)
5)6)
Мустафа Джемілєв - політичний та громадський діяч СРСР і України кримськотатарського походження, один із провідників кримськотатарського національного руху, правозахисник, учасник дисидентського руху, політв'язень, Народний депутат України від фракції партії Блок Петра Порошенка, з 20 серпня 2014 року до 18 травня 2019 року Уповноважений Президента України у справах кримськотатарського народу, кандидат в народні депутати України від партії Європейська солідарність.
В`ячеслав Чорновіл - український політик, публіцист, літературний критик, діяч руху опору проти зросійщення та національної дискримінації українського народу, політичний в'язень СРСР. Провідник українського національно-демократичного визвольного руху кінця 80-х — 90-х років; Герой України (2000р., посмертно). Лауреат Міжнародної журналістської премії імені Ніколаса Томаліна (1975).
Іван Дзюба - український літературознавець, літературний критик, громадський діяч, дисидент радянських часів, Герой України (2001), академік НАНУ, другий Міністр культури України (1992–1994), голова Комітету з Національної премії України імені Тараса Шевченка (1999–2001), керівник відділу загальних енциклопедичних досліджень Інституту енциклопедичних досліджень НАН України.
3.Знайдіть помилку у тексті.
1)Серпень 1965р. Друга хвиля арештів українських дисидентів.
2)1972р.Перша хвиля арештів української інтелігенції в Києві, Львові, Луцьку та інших містах.
1)1965р. Заснування у Києві Української громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод.
3)1976р.Вихід у самвидаві праці І.Дзюби «Інтернаціоналізм чи русифікація»
2)Вересень 1965р. Вихід першого номера «Українського вісника» - поза цензурного часопису, який нелегально видавався в Україні.
3)1970р. В київському кінотеатрі «Україна» відбувся прем`єрний показ фільму «Тіні забутих предків».
Рефлексія:
Вправа «Рюкзак, м'ясорубка, корзина»
Мета: визначити, чи справдилися очікування учасників від заняття.
(Інструкція. Вихователь розвішує символічні малюнки рюкзака, м’ясорубки та корзини для сміття і озвучує завдання цієї вправи: ) Вихователь: Повернімося до наших очікувань. Я пропоную взяти аркушики із записами ваших очікувань і покласти в рюкзак, якщо ви взяли на цьому занятті для себе щось корисне, у м'ясорубку – якщо вам потрібно щось обміркувати, і викинути в корзину, якщо вважаєте, що нічого корисного сьогодні ви не отримали». (Після цього кожен з учасників знаходить на дошці аркуш із записаним своїм очікуванням від заняття та розміщує його там, де вважає за потрібне)
Вихователь: Великий Аристотель свого часу казав: Е лише один засіб уникнути критики - нічого не робити, нічого не говорити і бути ніким . Слайд № 6
Тож не чекайте дива, а творіть його самі .
Релаксація:
Вихователь: я пропоную подивитись історію зі змістом, а також я передаю вам привіт від студентів гарвардського університету (роздати цитати).
Релаксація:Мультфільм про двох жаб (Відео № 4)
КЗ ” Кам`янсько – Дніпровська санаторна школа – інтернат ” ЗОР
План - сценарій самопідготовки у 11 класі
Вихователь вищої категорії :
Ходаківська О. М.
Кам`янка – Дніпровська 2019 р.