Тема. Що було, коли мене не було?
Мета. Продовжити ознайомлювати дітей з областями й містами України; ознайомити із символами Дніпропетровської області; збагачувати активний словник дітей відповідно до тематики тижня;
розвивати уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу; виховувати любов до України
Хід уроку
І. Ранкова зустріч
Перед початком уроку учні відмічають свій настрій на стенді «Мій настрій»
1. «Як ми будемо сьогодні вітатися»
2. Ранкове коло
- Вчитель вітається з дітьми та оголошує дитину дня. Дитина дня називає, яке сьогодні число, місяць, рік. Розповідає про погоду за вікном.
3. Вправа «Смаколики»
4. Обмін інформацією
- Що було, коли мене не було?
- Які предмети можуть нам розповісти про давнину?
- Чи можемо ми змінити минуле?
5. Гра «Шукачі скарбів»
Учні об’єднуються у групи за видами історичних джерел (малюнки – посуд, книжка, мапа, прикраса). У класі заховані цеглинки конструктора зі складами слова.
Діти мають знайти всі цеглинки та скласти слово. Обговорюють його значення
6. Перегляд мультфільму «Це – наше, і це – твоє»
- Про що ви дізналися?
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми з вами поговоримо про те, що було давним давно, ще тоді, коли нас не було.
А як ви думаєте за допомогою якої науки ми можемо дізнатися те, що було раніше на нашому світі?
ІІІ. Сприймання і усвідомлення нових знань
Робота над підручником
1. с. 45 завдання 4
Діаметр пекторалі близько 30 сантиметрів. Побудуй з підручних матеріалів коло такого діаметра.
2. с. 46 завдання 5 (усно)
Як ти думаєш, хто такі палеонтологи?
Палеонтологія - наука, яка вивчає вимерлі організми, намагається реконструювати за знайденими останками їхній зовнішній вигляд, біологічні особливості, способи живлення, розмноження і таке інше, а також відновити на основі цих відомостей хід біологічної еволюції. Палеонтологи досліджують не тільки останки власне тварин і рослин, але і їх сліди, що окам'яніли, відкинуті оболонки й інші свідчення їх існування.
3. Гра «маленькі палеонтологи»
Діти об’єднуються у групи. Кожна група на пемзі паличкою зображує, якийсь відомий листочок. Перемагає та команда - листок, якої вгадають всі учасники.
4. с. 46 завдання 7 (продовжи послідовність)
5. Фізкультхвилинка
6. Перегляд відео
https://www.youtube.com/watch?v=ddfZWvEuAyA&ab_channel=TVSmeshariki
Робота з зошитом
7. с. 18 завдання 1
8. с. 18 завдання 2
9. с. 18 завдання 3
10. с. 19 завдання 4
11. с.19 завдання 5
ІV. Підсумок уроку
1. Щоденник вражень
- Археологом бути цікаво, бо …
- У минулому мене приваблює…
2. Про яку науку ми сьогодні говорили?
3. Які емоції у вас викликав наш урок?
4. Хто такі палеонтологи?