24 квітня о 18:00Вебінар: Хто змінює світ? Результати найбільшого освітянського форуму Global Education and Skills Forum

Урок " Що розповідає музика про осінь? " 2 клас

Про матеріал
Доповнювати знання учнів про змістовні можливості музики, які засобами музичної мови відображають картини природи.
Перегляд файлу

Що розповідає музика про осінь?   2-й клас

 Тема уроку: «Городня-хороводна» муз. Б. Можжевелова, сл. А. Пассової -                          

                      Виконання пісні «Осіння пісенька.» муз. Д. Васильєва-Буглая.                       

                      Муз.- дид. гра  «Ой є в лісі калина»

                      Слухання музики: В. Косенко «Дощик»

 Ціль уроку: Працювати над вокально-хоровими навичками, чистотою інтонування;   познайомити дітей з новою піснею; добиватись осмисленого виконання фраз у пісні; працювати над її художнім виконанням.

Повторити поняття: темп, характер музики.

Виховувати у дітей патріотичні почуття, любов до рідного краю, пісням, народним традиціям.

Виховувати у дітей повагу та любов до батьків, друзів, Батьківщини.

Хід уроку:

  1. Організація класу.

1. Вхід під марш до класу.

  1.  Музичне привітання.»Добрий день вам діти»

Вчитель. В нас зараз почнеться музичний урок,

                Про це повідомив веселий дзвінок,

                Сказав з переривом на ноті високій:

               «Вітаю вас друзі з початком уроку»

 З.Ознайомлення з темою уроку.

 IL Розспівування з елементами музичної грамоти.

 Впр. 1. «Світить сонечко.»

Тепер сіли всі рівненько, руки поклали на коліна, голову тримати рівно. (Працюю над виразністю складів голосних. Тримаємо дихання. Працюю над чистотою інтонування, над єдиним вступом по руці вчителя.)

  •       Діти, а як у нас рухається мелодія? (по сходинках до низу)
  •       А зараз приготували всі ручки, співаємо і показуємо рух мелодії.

Впр.2. «Тук - тук чобіток» - працюю над чіткою дикцією, чистотою інтонування, співом по руці вчителя.

Впр.З. «До, ре, мі, фа, соль....»- працюю над виразністю складів голосних, над чистотою інтонування, над єдиним вступом по руці вчителя. Тримаємо дихання.

- Діти, а зараз як рухається мелодія? (по сходинках вгору) Співаємо, показуючи рукою рух музики.

III. Хоровий спів.

  1.   Розучування пісні «Городня - хороводна» (художнє виконання пісні, вступна бесіда.)

Вчитель. Діти, відгадайте будь ласка загадку:

Спустіли поля

Мокне земля.

Дощ поливає.

Коли це буває? (Восени)

Вчитель. Діти подивіться, будь ласка, на дошку та скажіть, яка пора року намальована на цих картинах? Послухайте уважно вірш, та скажіть, які почуття викликає у вас він, про що у ньому розповідається, про яку пору року?

Осінь.

Пожовтіли трави на широкій ниві.

Журавлі курличуть і летять у вирій.

А листочки тихо падають із клена.

Розстеляють килим під ногами в мене.

(Відповіді дітей на запитання.)

Вчитель. Сьогодні на уроці ми будемо розучувати пісню, яка називається  «Городня - хороводна». Зараз я вам заспіваю цю пісню, а ви уважно послухайте, та скажіть про що співається в пісні? (Співаю пісню, діти відповідають на запитання)

 Про які овочі ці загадки?

1. Сидить баба одягнулась,

    В сто сорочок загорнулась,

    Ціле літо достигає,

   До нас в борщик поспішає? (капуста)

2.Червоний ніс у землю вріс, (морква)

    Як не віриш перевір:

    На мені дванадцять шкір!

    А гризнеш - в сльозах покинеш,

   Бо я звуся... (цибулина)

  1.   Розучування 1 куплету пісні «Городня-хороводна»

(Розучую по фразам, слідкую за диханням, за єдиним вступом по руці вчителя. Розучую слова пісні, пояснюючи зміст незнайомих слів, працюю над чітким співом приголосних звуків.)

  1.   Закріплення та виконання пісні « Осіння пісенька» муз. Д. Васильєва - Буглая.

Вчитель. Діти на тому уроці ми з вами вивчали пісню «Осіння пісенька». Давайте зараз згадаємо слова цієї пісні (повторюємо слова пісні)

 - Давайте виконаємо цю пісню. ( Виконуємо пісню, працюю над  вокально -хоровим, та художнім виконанням пісні)

-Діти, а зараз давайте виконаємо цю пісню на металофоні.

4. Підсумок хорового співу:

а) Яку ми пісню вивчили?  б) Яку пісню повторили?

IV. Музично-дидактична гра  з виконанням музично-ритмічних вправ.

- Діти давайте зараз станемо у два рядки в одному дівчата , а хлопці стоять   напроти. Та виконаємо в русі укр. нар. п. «Ой є в лісі калина»

 1   куплет - робимо «пружинку» (всі разом);

  1. куплет - робимо ковирялочку (дівчата);
  2. куплет – тупають правою ногою тричі, потім обертаються праворуч навколо себе (хлопці);

 на другу частину куплету тупають лівою ногою, потім обертаються ліворуч  навколо себе (дівчата);

  1. куплет - робимо підскоки (хлопці).

Методичний коментар: Вчитель стежить, щоб діти робили вправи хлопці праворуч, а дівчата ліворуч.

V. Слухання музики.

Давайте, дітки, трішки відпочинемо і послухаємо музику Віктора Степановича Косенка. П'єса називається «Дощик». Написав цей твір видатний український композитор, піаніст, та педагог. Він багато написав творів для фортепіано, та для симфонічного оркестру. А також він виступав із сольними концертами, та чимало акомпанував українським співакам.

Діти, ми вже казали, що зараз у нас надворі осінь. То ж послухайте уважно, та скажіть, що розповідає нам ця п'єса про осінь?

Послухайте уважно цей твір, та скажіть, який у нього характер?

В якому темпі виконується?

На якому інструменті виконується ? (Відповіді дітей)

VI. Ітог уроку.

Яку ми сьогодні вивчили пісню?

Яку повторили пісню?

Що ми сьогодні з вами слухали і якого композитора?

 

doc
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Розробки уроків
Інкл
Додано
21 лютого
Переглядів
35
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку