Урок Що таке Батьківщина? А. Костецький "Батьківщина"

Про матеріал
ознайомити дітей з біографічними даними А. Костецького, його віршем, формувати вміння висловлювати власну думку; удосконалювати навички виразного читання ; розвивати зв'язне мовлення школярів; збагачувати лексичний запас; виховувати культуру мовленнєвого спілкування;
Перегляд файлу

Тема. Що таке Батьківщина? А. Костецький "Батьківщина"

Мета:

формування предметних компетентностей: ознайомити дітей з біографічними даними А. Костецького, його віршем, формувати вміння висловлювати власну думку; удосконалювати навички виразного читання ; розвивати зв'язне мовлення школярів; збагачувати лексичний запас; виховувати культуру мовленнєвого спілкування;

    формування ключових компетентностей:

-  уміння вчитися, формувати здатність сприймати мету, яку ставить учитель, зосереджуватися на виконанні завдань, контролювати та оцінювати свої результати

- комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування, уміння налагоджувати взаємодію під час роботи в парі;

- інформаційної: удосконалювати вміння здобувати з підручника необхідну інформацію

- соціальної:  удосконалювати вміння  працювати в парі, групі, з усіма в колективі

-загальнокультурної: сприяти дотриманню норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці.

 

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Міжпредметні зв'язки: образотворче мистецтво, українська мова.

Обладнання: портрет  А. Костецького

                                Хід уроку

I Організація класу

Пролунав шкільний дзвінок

Всіх покликав на урок

Одне одному всміхнімося

І мерщій до роботи берімося!

- Ми продовжуємо з вами роботу над розділом, давайте всі разом прочитаємо назву: Нема без кореня рослини, а нас людей , без Батьківщини...

Ми сьогодні працюємо під девізом: Хто багато читає, той багато знає,

Хто швидко читає , той багато зробити встигає.

- То який же висновок, ви кожен зробили читаючи цей девіз?

П. Актуалізація опорних знань учнів

- Діти,  погляньте будь-ласка на дошку, з'явились хмаринки, закрили наше сонечко, у класі стало похмуро. І для того , щоб наше сонечко знову засяяло , тонам потрібно виконати завдання від хмаринок

1.Артикуляційні вправи

І перше завдання хмаринки, вона хоче послухати , як ви розчитуєтеся, готуєте язичок до читання

Читаємо вголос повільно, швидко, в питальній інформації, в наказовій інтонації.

БРА   КВІ  БДЖО  ПЛЕ  ЩА

ЖИН  ВКРА  ВБРА  ДРУ  СВЯ

- назвіть у 1р. 3 склад зліва

-назвіть у 2р. 3 склад справа

2.Розчитування за складовими таблицями

-Продовжуємо розчитуватися, розширюємо коло зору( увага на дошку, про себе, разом, швидше)

ДРУ     ЗІ

ЛУ      ЗІ

МО    ВА

СЛО   ВО

БДЖО   ЛА

3.Робота над скоромовкою.

Ніс сміхунчик сміху міх

Міх розсипався на сміх

Встали, читаємо інтонацією ведмедика, лисички, зайчика.

 

4. Робота над чистомовкою

На-на-на -рідна сторона

Ай-ай-ай- це наш рідний край

Жу-жу-жу- природу бережу

Лю-лю-лю- Батьківщину я люблю.

-А що таке Батьківщина, як інакше можна назвати близьким за значенням словом? А яка наша Батьківщина? Що ви уявляєте собі, коли чуєте слово Батьківщина? Рідний край? Україна?

Складемо разом асоціативний кущ.( Родина, наші предки, укр. мова,  нар.укр. пісні, природа, звичаї, традиції та обряди, укр. народ,  народні та державні символи).

-Тому Батьківщина- це земля, на якій ми народилися, на якій ми живемо.Це найдорожче, найсвітліше місце на землі. Таким чином, ми виконали завдання першої хмаринки.

III  Повідомлення теми і завдань уроку.

-Переходимо до завдання 2 хмаринки. А чи хочете ви дізнатися якою буде тема нашого сьогоднішнього уроку? Візьміть картку №2 і попрацюйте в парах- закресліть однакові літери і прочитай те слова, які у вас залишаються. Давайте, прочитаємо тему уроку :   Добридень тобі, Україно моя!

-Діти  у П.Тичини є вірш, який має назву " Добридень тобі, Україно моя!" Давайте разом прочитаємо.

Струмочок серед гаю, як стрічечка

На квітці метелик, мов свічечка

Хвилюють, малюють,квітують поля

Добридень тобі, Україно моя!

-А яке слово вітання є у цьому вірші? Які ви ще знаєте слова вітання? Ці слова , коли людина промовляє , вона ніби огортає теплом іншу людину, захищає від злих сил, надає бадьорості та радості, впевненості і сил.  Сказані погані слова скупчуються над людиною наче чорна хмара і несуть із собою зло. Саме тому важливл дуже говорити людям хороші, добрі слова, говорити про хороше, зичити  всім людям здоров'я, щастя і удачі.

-Ось ми виконали завдання 2 хмаринки

 

  1. Робота над матеріалом уроку

1.Інформація про  А. Костецького

-А завданням 3 хмаринки буде опрацювати вірш  А. Костецького. Багато поетів писало про нашу Батьківщину і одним із них був А. Костецький. А що ви про нього знаєте? Давайте ви послухаєте наше довідкове бюро!

I   1948р. у м.Києві народився  А. Г. Костецький  , в учительській сім'ї. Його мамам була вчителькою української мови та літератури.

II  У 4 роки він навчився читати, в 5 років він писав і почав складати рими. Дуже рано він почав грати в шахи, гарно плавати. В I клас він пішов маючи вже декілька своїх віршів, а в 5 класі на шкільному конкурсі він отримав диплом за вірші  присвячені Т.Г.Шевченку.

III Ще в 5 років, коли його запитували дорослі, ким він хоче бути, хлопчик впевнено відповідав - письменником. Це викликало сміх у дорослих. Друкуватися почав аж у 20 років. Важливу роль у його житті відіграв Михайло Стельмах, який сам відніс до видавництва вірші Анатолія і їх було надруковано. Вірші перекладалися багатьма мовами . Поховано поета було у Києві  2005р.

-Діти, ви зараз трішки ознайомилися з біографією А. Костецького. Цікава вона правда!

2.Словникова робота

-Але перш ніж ви прочитаєте вірш, навчимося читати слова, читаємо за мною:

домівка                       чесне

веснянім                     бджола

найщиріші                  дотримане

-назвіть двоскладові слова;

-назвіть трискладові слова;

-назвіть чотирискладові слова;

 

3.Первинне сприймання змісту тексту

-А тепер ми переходимо до вивчення вірша, зараз ви візьміть надрукований на листочках текст і уважно слухайте.

-Про що в ньому йдеться? Який у вас настрій після почутого вірша? Які почуття виникли , коли слухали вірш? Якою є особливість побудови вірша? З якою інтонацією слід читати 1 речення, якщо воно питальне?

Фізкультхвилинка "Добре те, що сонце сяє"

Добре те, що сонце світить! (Руки піднімають угору.)

Добре те, що віє вітер! (Імітують коливання дерев від вітру.)

Добре те, що цей ось ліс разом із нами ріс і ріс! (Присідають, повільно піднімаються, показуючи, як ростуть дерева.)

Добре те, що в нашій річці синя, не брудна вода! (Імітують плавання.)

І мене матуся рідна (крокують на місці)

після школи зустріча. (Плескають у долоньки.)

Добре гратися надворі! (Стрибають.)

Добре вчитися у школі! (Сідають за парти.)

Добре плавати в ставку! (Імітують плавання.)

Добре те, що я живу! (На слово «я» руками показують на себе, потім підіймають їх угору.)

 

4.Поглиблений смисловий і структурований аналіз тексту

- Прочитайте про себе I строфу. До кого звертається поет з запитанням? А яку ж дає відповідь? Що він пояснює?

-Тепер розбираємо і аналізуємо тільки  I строфу, які порівняння зустрічаються у I строфі, які рими зустріли, а які епітети?

-Читаємо разом II строфу. Доведіть рядками з вірша, що Батьківщина це ваша родина, природа. Які порівняння зустрілися у цій строфі, які рими, епітети?

 

5. Читання вірша "Хвилею"

-Яка головна думка цього вірша, чого він нас навчає? Хто такий патріот?  А чи можна А. Костецького назвати патріотом? Доведіть , що він патріот.

-А тепер ваша улюблена гра " Розвідники"

-порахуйте скільки разів зустрічається  слово Батьківщина;

-прочитайте рядок із словом тато, коло, мама.

Слід сказати, що для поета Батьківщина - це місце де він народився і жив разом із своїми  рідними.

6. Словникова робота

Батьківщина                        спадщина від батьків

Батьківщина                        місце, де ми народилися, живемо.

7. Робота у групах.

Завдання 4 хмаринки. Гра "Чарівна квітка"

У конвертах слова з вірша, і є зайві слова, відновіть зміст вірша, починаємо з червоної пелюстки.

 

8. Читання з допомогою пінктограми. Завдання 5 хмаринки.

Красивий , щедрий рідний край

І мова наша солов'їна

Люби,шануй, оберігай

Усе,що зветься Україна!

-Відновіть рядки вірша, підберіть рими.

                               Ми даємо обіцянку нині

                               знадобились моїй Україні

                               вчитись так , щоб набуті знання

                              щоб цвіла Україна моя!

V Підсумок уроку

За технологією «Мікрофон»

 

-А що ви можете зробити , щоб наша Україна стала ще кращою?  Давайте підведемо підсумок сьогоднішнього уроку, обираємо собі початок речення

-На сьогоднішньому уроці я удосконалюва (-в, -ла) знання про...

-На уроці мені запам'яталися такі види роботи...

-Мені дуже сподобалося на уроці...

-Я не зна (-в, -ла), а тепер знаю,що...

 

VI  Дом. завдання

Вивчити вірш А.Костецького "Батьківщина"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 січня 2019
Переглядів
2090
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку