Урок "Що таке кордон? Де людина почувається у безпеці? "

Про матеріал
Дати учням короткі відомості про Україну – незалежну європейську державу. Формувати уявлення учнів про географічне розміщення України, її кордони, сусідство з іншими країнами; детальніше ознайомити із столицею України – містом Києвом; продовжувати ознайомлювати з державними та народними символами України; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

     Урок з інтегрованого курсу ЯДС (2 клас)

          з розвитку критичного мислення

           Тема місяця «Територія»

    Тема дня «Що таке кордон? Де людина почувається у безпеці?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема дня: Що таке кордон. Де людина почувається у безпеці?

Очікувані результати:   Дати учням короткі відомості про Україну – незалежну європейську державу. Формувати уявлення учнів про географічне розміщення України, її кордони, сусідство з іншими країнами; детальніше познайомити із столицею України – містом Києвом; продовжувати ознайомлювати з державними та народними символами України; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину.

Обладнання:  інтерактивна дошка (телевізор), роздатковий навчальний матеріал, геометричний матеріал, кубики Роррі, пазли «Народні символи України», лего-цеглинки, карта України.

               

                           Хід уроку

1.Розминка.

  • Я сьогодні вас стрічаю,

Добрим днем усіх вітаю! Звати мене Олена Віталіївна і я

  завжди рада добрим людям. Гостей господарям належить пригощати.   А що мають вчитель та учні на  уроці? Багато праці, жменю успіху, крихітку невдач. Отож, пригощаємо, чим маємо!

  • А вас, друзі, до слова!

             Запрошую у дружнє  коло!

      Утворюємо коло.

  • Діти, коли ми з вами прокидаємось, які слова кажемо?
  • А як же вітаються українці?  А ви істині українці? А як вітаються істині українці?
  • Привітаймося з гостями, як істині українці.
  •  Яка тема місяця?

   2. Ознайомлення з темою уроку

  • Розгляньте малюнки на дошці, вони допоможуть вам дізнатись тему дня. Із розсипанки  букв складіть слово.

Вправа «Розсипанка»

               О К Д Р Н О

 Асоціативний кущ     «Кордон»

          

 

                       МЕЖА         ЛІНІЯ       ТЕРИТОРІЯ     ПРОСТІР  

  • На стіні слів нове слово!
  • Саме  «Кордон» і буде темою нашого уроку.
  • Ви  любите подорожувати?  Для подорожі потрібен транспорт.   Погляньте на дошку.
  • Яким видом транспорту ви любите подорожувати?
  • Виберіть той колір ЛЕГО –цеглинки, який відповідає вашому улюбленому виду транспорту.
  • За кольорами цеглинок обєднайтеся у групи, сідайте за парти і приступаємо до роботи у групах.
  • Працювати ми будемо з вами у групах. Давайте пригадаємо правила роботи у групі, скориставшись картинками з презентації.
  • Покажіть знак, коли виконаєте завдання.
  • Покажіть настрій, з яким прийшли на урок
  •   Моя чарівна бджілка –трудівниця буде служити моїм настроєм!
  • Отож, до роботи.

 

3.Робота над темою дня. Актуалізація знань

1. Вправ «Думаємо, робимо висновки»

- Де людина почувається в безпеці?

- Так, це - наш дім, робота, клас.

2. Дослідницький практикум.

- Розгляньте карту, що у вас на партах.

Таблиця «З-Х-Д»

 Що ви знаєте? Що хочете дізнатися?

3. БЛІЦТУРНІР

- Яку країну на ній зображено? Так –це наша держава.

- Яка столиця України?

 - Знайдіть столицю України на карті. Прикрипіть сердечко

  • Яка найбільша річка України?
  •  А що це за межа кругом України?
  • Тож що таке кордон?
  • Кордон – це межі території.

          За допомогою ЛЕГО-цеглинок побудуйте звукову модель слова «КОРДОН» 1хв.

  • За допомогою жовто-блакитних ЛЕГО-цеглинок  позначте кордон України. На це завдання вам виділено І хв.
  • Кожен із вас має сусідів по парті, сусідів по вулиці. А чи знаєте ви, яких сусідів має наша країна?
  • У  цьому вам допоможе наступне математичне завдання.  Знайдіть суму чисел на картинках із зображенням прапорів країн світу. Сума якого виразу буде меншою за 50, та країна і є сусідом України. На це завдання я вам виділяю    ІІхв.
  • Підказка! Країн-сусідів є 7!
  • Отже, яка група виконала завдання? Назвіть ці країни.

Погляньте на слайд.

  • Розмістіть країни-сусіди на карті навколо України, скориставшись слайдом на екрані. А я виконаю на дошці.
  • А чи скрізь можна перетнути кордон?
  • Кордон можна перетнути, де є Пункт пропуску через державний

кордон – це спеціально виділена територія, де здійснюється контроль і пропуск осіб через державний кордон.                   Слайд 1

  • А що потрібно мати, щоб перетнути кордон?
  • Що таке паспорт?                                                           Слайд 2
  • Паспорт- це документ, що видається державою для посвідчення особи своїх громадян.
  • Що зображено на паспорті?
  • Зараз кожен з вас створить свій паспорт. На зразках  домалюйте риси свого обличчя, запишіть назву своєї країни, назву селища у якому проживаєте і   своє прізвище та імя.
  • Допоможіть один одному! Піклуйтеся про друга!

Створення паспортів  ІІхв.

  • Покажіть свої чудові роботи! Молодці!
  • Що зображено на паспорті України? (Державні символи України)

Робота з книжкою. Стор.68, впр.3

  • Складіть і прочитайте прислівя.
  • Як потрібно поводитись, коли лунає гімн України?
  • Візьміть у руки одну з ЛЕГО –цеглинки, які символізують прапор України.
  • Який колір я показую, ті діти і виконують танець.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «УКРАЇНО!»                          Слайд 3

Скринька мудрості

  • Куди б хто не поїхав, кожному наймиліша та сторона, де він народився і ріс. «Та земля мила, де мати народила»,- говорить народна мудрість. Понад 100 років тому Бог подарував нашій Україні мудрого талановитого педагога, письменника, чудову людину – В.О.Сухомлинського. Усі його твори про дітей і для дітей, бо він їх дуже любив. Я хочу ознайомити вас із одним із його оповідань «Найважчий урок»

Стратегія «Читання з передбаченням»

  • Розгляньте ілюстрацію до оповідання.
  • Про що  ітиметься в оповіданні?

  Проблемне питання: «Чому оповідання називається «Найважчий урок»»?

  • Я читаю, ви – слідкуєте!

Звучить музика

  • Чи сподобалось вам оповідання?
  • Куди поїхала Оля?
  • Де цей острів?
  • Знайдіть цю країну на карті.
  • Як ви думаєте, чим Оля туди добралась?
  • У цьому нам допоможе завдання

Робота в групах                                         Слайд 4        

  • Яка з рівностей правильна! Підніміть цеглинку того кольору, на якій    рівність є правильною і віднайдіть транспорт, який відповідає кольору цеглинки.
  • То на чому Оля добралась до острова?                                             

Творча робота з ЛЕГО

  • Складіть літак, на якому полетіла Оля і дайте йому назву.

ІІІхв. на це завдання.

Робота з текстом

  • Знайдіть у тексті речення, де розповідається, що саме намалювали діти Олі.
  • А чому саме ці малюнки і що вони хотіли подарувати Олі у чужу країну, нам допоможуть «кубики історій» На цих кубиках ключові слова-асоціації, «Що ми знаємо про….»

Робота в групах з Кубиком Рорі (історій).                    Слайд 5,6,7,8 

Складаємо історію. ІІІхв.

  • І-ша група – досліджує «Що ми знаємо про сонце»
  • 2-га група -  «Що ми знаємо про  соняха»
  • 3-тя  група -  «Що ми знаємо про лелек»
  • 4-та група -  «Що ми знаємо про бджілку»

Презентація робіт

Робота з геометричним матеріалом

  • У конвертах знайдіть геометричні фігури і складіть на пазлах те, що ви досліджували.               ІІ хв..
  • Які геометричні фігури утворені із замкнених ламаних?
  • Складіть пазли і утворіть картину.  (Обертаю скло)
  • Що ми побачили  у відзеркаленні?
  • Що хотіли діти подарувати Олі?
  • Так, частинку України, частинку рідної землі, яку пізнають серед інших країн світу  саме за народними символами.
  • Куди б ми не поїхали, нам завжди хочеться повернутися туди, де народилися і жили… 

 

  • Скажіть, а що намалював один хлопчик?
  • А чому метелика?
  • Метелик- краса.

 Індивідуальна робота.

- Охарактеризуй (до хлопчика)за допомогою зеленого кубика.                               

  • А якою ви уявляєте собі Олю? Уявіть її і створіть портрет Олі за уявою за допомогою малюнків.

Створення портрета Олі.  ІІхв.

  • Покажіть свої роботи.
  • А тепер подивіться, яка насправді Оля.
  • Хто найбільше вгадав?
  • У якому одязі Оля?
  • У мене для вас подарунок від Олі. Вона прислала вам своє відео-звернення. Послухайте!

Відео Олі до дітей                                Слайд 9

  • Якою мовою говорить Оля?
  • У якому одязі Оля?
  • Чи такою ви її собі уявляли?
  • До чого закликає Оля своїх однокласників?
  • Чи є у вашому класі дівчинка, схожа на Олю?
  • А щоб випитали у Олі?

Цікава інформація.                            Слайд 10      

  • Зараз ми маємо безліч можливостей для спілкування навіть за кордоном за допомогою інформаційного простору. А колись люди не мали цієї можливості: писали листи і чекали відповіді не один день. А ще давніше наші предки передавали інформацію за допомогою птахів-листонош, ще їх називали поштовими птахами. Це – голуби.   Через моря, долини, гори летіли ці птахи. Це дуже мудрі птахи, бо повинні запамятати дорогу. А прилетівши, не поверталися, поки не отримають листа у відповідь. Не один день минав, щоб це все подолати…

ГОЛУБ

  • Але голуб – це не тільки птах-листоноша.  Голуб – це птах Миру!
  • Напишіть на них побажання нашій країні.
  • Захистимо   кордони України     Звучить музика. Індивідуальна робота

Діти чіпляють голубів і сідають на коврик

  4. Підсумок уроку

Вправа «Рюкзак»

  • Як все пройшло?
  • Як знання ви отримали із сьогоднішнього уроку?
  • Як би ви закінчили історію про Олю?

Гра «Кубик історій»

  • Діти складають історії.

Крісло автора

  • Чому В.О.Сухомлинський назвав оповідання «Найважчий урок»?
  •  «У нас сьогодні був найважчий урок, - сказала вчителька». Про який урок ішлося в оповіданні?
  • Що ви можете сказати про дітей цього класу? Гра «Кубик історій». Охарактеризуйте їх
  • Урок цей можна назвати «урок Життя», дітей – мудрими, турботливими. 

Дослідження «Сила дружби»

  • У вашому класі 24 учні. У мене в руках -24палички.
  • Візьміть одну і розламайте її.
  • Чи легко це зробити? Чому?
  • Людині важко, коли вона одна.
  • А чи зможете ви розламати 24палички, коли вони разом?
  • Отже, дружба – це велика сила! І ваш клас класний колектив – дружній, товариський.
  • Саме таким , для мене, був сьогоднішній урок, проведений із вами. Урок – чудовий, бо у цьому класі чудові, розумні, дружні, активні, працьовиті, доброзичливі учні, такі, як у оповіданні. Залишайтесь такими і надалі. Дякую за урок!
  • У вас найвища похвала-  ви всі МОЛОДЦІ!

«Щоденник вражень» - «Що я намалював би Олі».

  • Візьміть свої транспортні засоби, на яких ми вирушали у подорож, і рушаймо на перерву!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                  

 

 

 

 

docx
Додано
13 вересня 2020
Переглядів
835
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку