Урок з інтегрованого курсу ЯДС (2 клас)
з розвитку критичного мислення
Тема місяця «Територія»
Тема дня «Що таке кордон? Де людина почувається у безпеці?»
Тема дня: Що таке кордон. Де людина почувається у безпеці?
Очікувані результати: Дати учням короткі відомості про Україну – незалежну європейську державу. Формувати уявлення учнів про географічне розміщення України, її кордони, сусідство з іншими країнами; детальніше познайомити із столицею України – містом Києвом; продовжувати ознайомлювати з державними та народними символами України; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину.
Обладнання: інтерактивна дошка (телевізор), роздатковий навчальний матеріал, геометричний матеріал, кубики Роррі, пазли «Народні символи України», лего-цеглинки, карта України.
Хід уроку
1.Розминка.
Добрим днем усіх вітаю! Звати мене Олена Віталіївна і я
завжди рада добрим людям. Гостей господарям належить пригощати. А що мають вчитель та учні на уроці? Багато праці, жменю успіху, крихітку невдач. Отож, пригощаємо, чим маємо!
Запрошую у дружнє коло!
Утворюємо коло.
-
Діти, коли ми з вами прокидаємось, які слова кажемо?
-
А як же вітаються українці? А ви істині українці? А як вітаються істині українці?
-
Привітаймося з гостями, як істині українці.
-
Яка тема місяця?
2. Ознайомлення з темою уроку
-
Розгляньте малюнки на дошці, вони допоможуть вам дізнатись тему дня. Із розсипанки букв складіть слово.
Вправа «Розсипанка»
О К Д Р Н О
Асоціативний кущ «Кордон»
МЕЖА ЛІНІЯ ТЕРИТОРІЯ ПРОСТІР
-
На стіні слів нове слово!
-
Саме «Кордон» і буде темою нашого уроку.
-
Ви любите подорожувати? Для подорожі потрібен транспорт. Погляньте на дошку.
-
Яким видом транспорту ви любите подорожувати?
-
Виберіть той колір ЛЕГО –цеглинки, який відповідає вашому улюбленому виду транспорту.
-
За кольорами цеглинок об’єднайтеся у групи, сідайте за парти і приступаємо до роботи у групах.
-
Працювати ми будемо з вами у групах. Давайте пригадаємо правила роботи у групі, скориставшись картинками з презентації.
-
Покажіть знак, коли виконаєте завдання.
-
Покажіть настрій, з яким прийшли на урок
-
Моя чарівна бджілка –трудівниця буде служити моїм настроєм!
-
Отож, до роботи.
3.Робота над темою дня. Актуалізація знань
1. Вправ «Думаємо, робимо висновки»
- Де людина почувається в безпеці?
- Так, це - наш дім, робота, клас.
2. Дослідницький практикум.
- Розгляньте карту, що у вас на партах.
Таблиця «З-Х-Д»
Що ви знаєте? Що хочете дізнатися?
3. БЛІЦТУРНІР
- Яку країну на ній зображено? Так –це наша держава.
- Яка столиця України?
- Знайдіть столицю України на карті. Прикрипіть сердечко
-
Яка найбільша річка України?
-
А що це за межа кругом України?
-
Тож що таке кордон?
-
Кордон – це межі території.
За допомогою ЛЕГО-цеглинок побудуйте звукову модель слова «КОРДОН» 1хв.
-
За допомогою жовто-блакитних ЛЕГО-цеглинок позначте кордон України. На це завдання вам виділено І хв.
-
Кожен із вас має сусідів по парті, сусідів по вулиці. А чи знаєте ви, яких сусідів має наша країна?
-
У цьому вам допоможе наступне математичне завдання. Знайдіть суму чисел на картинках із зображенням прапорів країн світу. Сума якого виразу буде меншою за 50, та країна і є сусідом України. На це завдання я вам виділяю ІІхв.
-
Підказка! Країн-сусідів є 7!
-
Отже, яка група виконала завдання? Назвіть ці країни.
Погляньте на слайд.
-
Розмістіть країни-сусіди на карті навколо України, скориставшись слайдом на екрані. А я виконаю на дошці.
-
А чи скрізь можна перетнути кордон?
-
Кордон можна перетнути, де є Пункт пропуску через державний
кордон – це спеціально виділена територія, де здійснюється контроль і пропуск осіб через державний кордон. Слайд 1
-
А що потрібно мати, щоб перетнути кордон?
-
Що таке паспорт? Слайд 2
-
Паспорт- це документ, що видається державою для посвідчення особи своїх громадян.
-
Що зображено на паспорті?
-
Зараз кожен з вас створить свій паспорт. На зразках домалюйте риси свого обличчя, запишіть назву своєї країни, назву селища у якому проживаєте і своє прізвище та ім’я.
-
Допоможіть один одному! Піклуйтеся про друга!
Створення паспортів ІІхв.
-
Покажіть свої чудові роботи! Молодці!
-
Що зображено на паспорті України? (Державні символи України)
Робота з книжкою. Стор.68, впр.3
-
Складіть і прочитайте прислів’я.
-
Як потрібно поводитись, коли лунає гімн України?
-
Візьміть у руки одну з ЛЕГО –цеглинки, які символізують прапор України.
-
Який колір я показую, ті діти і виконують танець.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «УКРАЇНО!» Слайд 3
Скринька мудрості
-
Куди б хто не поїхав, кожному наймиліша та сторона, де він народився і ріс. «Та земля мила, де мати народила»,- говорить народна мудрість. Понад 100 років тому Бог подарував нашій Україні мудрого талановитого педагога, письменника, чудову людину – В.О.Сухомлинського. Усі його твори про дітей і для дітей, бо він їх дуже любив. Я хочу ознайомити вас із одним із його оповідань «Найважчий урок»
Стратегія «Читання з передбаченням»
-
Розгляньте ілюстрацію до оповідання.
-
Про що ітиметься в оповіданні?
Проблемне питання: «Чому оповідання називається «Найважчий урок»»?
Звучить музика
-
Чи сподобалось вам оповідання?
-
Куди поїхала Оля?
-
Де цей острів?
-
Знайдіть цю країну на карті.
-
Як ви думаєте, чим Оля туди добралась?
-
У цьому нам допоможе завдання
Робота в групах Слайд 4
-
Яка з рівностей правильна! Підніміть цеглинку того кольору, на якій рівність є правильною і віднайдіть транспорт, який відповідає кольору цеглинки.
-
То на чому Оля добралась до острова?
Творча робота з ЛЕГО
-
Складіть літак, на якому полетіла Оля і дайте йому назву.
ІІІхв. на це завдання.
Робота з текстом
-
Знайдіть у тексті речення, де розповідається, що саме намалювали діти Олі.
-
А чому саме ці малюнки і що вони хотіли подарувати Олі у чужу країну, нам допоможуть «кубики історій» На цих кубиках ключові слова-асоціації, «Що ми знаємо про….»
Робота в групах з Кубиком Рорі (історій). Слайд 5,6,7,8
Складаємо історію. ІІІхв.
-
І-ша група – досліджує «Що ми знаємо про сонце»
-
2-га група - «Що ми знаємо про соняха»
-
3-тя група - «Що ми знаємо про лелек»
-
4-та група - «Що ми знаємо про бджілку»
Презентація робіт
Робота з геометричним матеріалом
-
У конвертах знайдіть геометричні фігури і складіть на пазлах те, що ви досліджували. ІІ хв..
-
Які геометричні фігури утворені із замкнених ламаних?
-
Складіть пазли і утворіть картину. (Обертаю скло)
-
Що ми побачили у відзеркаленні?
-
Що хотіли діти подарувати Олі?
-
Так, частинку України, частинку рідної землі, яку пізнають серед інших країн світу саме за народними символами.
-
Куди б ми не поїхали, нам завжди хочеться повернутися туди, де народилися і жили…
-
Скажіть, а що намалював один хлопчик?
-
А чому метелика?
-
Метелик- краса.
Індивідуальна робота.
- Охарактеризуй (до хлопчика)за допомогою зеленого кубика.
-
А якою ви уявляєте собі Олю? Уявіть її і створіть портрет Олі за уявою за допомогою малюнків.
Створення портрета Олі. ІІхв.
-
Покажіть свої роботи.
-
А тепер подивіться, яка насправді Оля.
-
Хто найбільше вгадав?
-
У якому одязі Оля?
-
У мене для вас подарунок від Олі. Вона прислала вам своє відео-звернення. Послухайте!
Відео Олі до дітей Слайд 9
-
Якою мовою говорить Оля?
-
У якому одязі Оля?
-
Чи такою ви її собі уявляли?
-
До чого закликає Оля своїх однокласників?
-
Чи є у вашому класі дівчинка, схожа на Олю?
-
А щоб випитали у Олі?
Цікава інформація. Слайд 10
-
Зараз ми маємо безліч можливостей для спілкування навіть за кордоном за допомогою інформаційного простору. А колись люди не мали цієї можливості: писали листи і чекали відповіді не один день. А ще давніше наші предки передавали інформацію за допомогою птахів-листонош, ще їх називали поштовими птахами. Це – голуби. Через моря, долини, гори летіли ці птахи. Це дуже мудрі птахи, бо повинні запам’ятати дорогу. А прилетівши, не поверталися, поки не отримають листа у відповідь. Не один день минав, щоб це все подолати…
ГОЛУБ
-
Але голуб – це не тільки птах-листоноша. Голуб – це птах Миру!
-
Напишіть на них побажання нашій країні.
-
Захистимо кордони України Звучить музика. Індивідуальна робота
Діти чіпляють голубів і сідають на коврик
4. Підсумок уроку
Вправа «Рюкзак»
-
Як все пройшло?
-
Як знання ви отримали із сьогоднішнього уроку?
-
Як би ви закінчили історію про Олю?
Гра «Кубик історій»
Крісло автора
-
Чому В.О.Сухомлинський назвав оповідання «Найважчий урок»?
-
«У нас сьогодні був найважчий урок, - сказала вчителька». Про який урок ішлося в оповіданні?
-
Що ви можете сказати про дітей цього класу? Гра «Кубик історій». Охарактеризуйте їх
-
Урок цей можна назвати «урок Життя», дітей – мудрими, турботливими.
Дослідження «Сила дружби»
-
У вашому класі 24 учні. У мене в руках -24палички.
-
Візьміть одну і розламайте її.
-
Чи легко це зробити? Чому?
-
Людині важко, коли вона одна.
-
А чи зможете ви розламати 24палички, коли вони разом?
-
Отже, дружба – це велика сила! І ваш клас класний колектив – дружній, товариський.
-
Саме таким , для мене, був сьогоднішній урок, проведений із вами. Урок – чудовий, бо у цьому класі чудові, розумні, дружні, активні, працьовиті, доброзичливі учні, такі, як у оповіданні. Залишайтесь такими і надалі. Дякую за урок!
-
У вас найвища похвала- ви всі МОЛОДЦІ!
«Щоденник вражень» - «Що я намалював би Олі».
-
Візьміть свої транспортні засоби, на яких ми вирушали у подорож, і рушаймо на перерву!