Тиждень 15. «Подарунки»
День 4. Тема: Що я можу подарувати?
Мета. Вчити добирати подарунки для близьких людей та знайомих, бути уважними до інших людей. Заохочувати дітей розповідати про власні враження, не соромитися власних почуттів, висловлювати судження про побачене і почуте, відтворювати це засобами мистецтва, повторити склад числа 5, закріпити вміння розв’язувати приклади в межах 5, розвивати мислення, увагу.
Хід уроку:
І. Ранкова зустріч
В цьому класі друзі всі: (три хлопки)
Я і ти, і ми, і ви. (три хлопки)
Добрий день, тому, хто зліва. (поворот наліво)
Добрий день, тому, хто справа. (поворот направо)
Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)
В цьому класі друзі всі: (три притопи ногами)
Я і ти, і ми, і ви. (три притопи ногами)
Посміхнись, тому, хто зліва. (посміхнутися сусідові зліва)
Посміхнись, тому, хто справа. (посміхнутися сусідові справа)
Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)
3. Календар погоди
Повідомлення синоптика:
Сьогодні___ (число)__________ (місяць)_________ (день тижня).
На дворі________ (пора року).
Стовпчик термометру показує ___ (градусів), ________ (тепло/холодно).
Коли в ранці я шла до школи небо було _____(ясним, похмурим).
Опади (були/не було).
(Синоптик в куточку природи робить відмітки)
4. Обмін інформацією. Тема дня «Що я можу подарувати?»
Учитель. Кожен з нас чекає, що, вітаючи зі святом, його чимось потішать. Чим? Ну, звичайно, подарунком!
5. Вправа «Асоціації»
Учні по черзі «озвучують» асоціації, викликані словом «подарунок».
ІІ. Робота над темою уроку
1. Довідка.
ПОДАРУ́НОК - подарована річ.
Подарунок – гостинець, підношення, урочистий дар.
Учитель. А коли почали дарувати подарунки? З чого все почалося? Як стверджує легенда, перші подарунки отримав Ісус. Коли він народився, всі – й ангели, і люди хотіли зробити для Немовляти щось приємне. Це поклало початок традиції обдаровування.
Спочатку подарунки підносили тільки на свята. Але минув час, змінилися традиції. Сьогодні ми можемо зробити людині подарунок будь-якого дня, просто так, за велінням серця. Навіщо? Щоб було більше щасливих і радісних людей.
2. Пізнаємо етичні норми
Дарувати теж потрібно вміти . До вибору подарунка необхідно підходити серйозно, з особливою увагою, щоб не вийшло так, як у оповіданні В. Сухомлинського «Як сліпому окуляри».
Біля школи живе старенька бабуся. Діти надумали зробити їй подарунок.
Нарвали в шкільному саду яблук і понесли старенькій. А яблука ті тверді й кислі, бо ще не доспіли. Та хоч би й доспіли – як би бабуся їх їла, коли в неї зубів немає?
От як безтактно вийшло!
можна й потрібно дарувати. Тому для старенької старання дітей стали не радістю, а прикрістю. Що, на вашу думку, можна подарувати бабусі, щоб вона не образилася, а, навпаки, сказала: «Дуже вдячна за подарунок»?
3. Читання вислову Ч. Уорнера з дошки.
«Цінність подарунка визначається скоріше його доречністю, ніж ціною».
(Ч. Уорнер).
4. Бесіда
Учитель.
-Завжди знайдеться привід для того, щоб зробити подарунок своїм рідним, друзям. Так, у День подарунків третьокласник Сергій вирішив привітати своїх однокласників і вчительку. З цієї нагоди він приніс у клас цукерки, щоб подарувати їх. Але серед однокласників є хлопчик, який ображає Сергія. І Сергійко не знає, як йому вчинити: пригостити цього хлопчика цукерками чи ні? А ще серед однокласників є хлопчики і дівчатка, з якими Сергійко дружить ще з дитячого садка. І хлопчик не може для себе вирішити, по скільки цукерок подарувати цим дітям – так, як усім чи більше?
- Що ви порадите хлопчику?
5. Вислів з дошки
«Щасливий не той, хто отримує подарунок, а той, хто подарунок робить». (Китайська мудрість).
За будь-яких обставин подарунок назад не забирають. А чим жалкувати, краще – не дарувати. І ще: по щедрості руки видно, яке серце. Тож будьмо щедрими!
6. Вправа «Подарунок»
Діти утворюють коло. Учитель повертається до учасника, який стоїть ліворуч, мімікою, рухами показує подарунок, який хоче подарувати. Учасник приймає подарунок, дякує. Потім повертається до свого сусіда і «дарує» йому свій подарунок. І так по колу, поки не отримає подарунок і не подарує останній учасник.
7. Обговорення.
- Який у вас настрій?
ІІІ. Поділ класу на групи з Лего.
Презентація
-А чи знаєш ти, що…
відкладають цілий рік.
власними руками.
намірами, теплотою в серці, бажанням зробити людині приємне. Якщо зробиш саме так, і сам отримаєш від дарування задоволення.
ІV. Вислови на дошці
Думки вголос…
-Кожен подарунок, навіть найменший, стає великим даром, якщо ти вручаєш його з любов'ю. (Д. Уолкот).
-Подарунок, піднесений з посмішкою, має подвійну цінність. (Т. Фуллер).
-Справжній подарунок бере початок з душі. (Леонід Сухоруков).
Висновок. Отже, цінність подарунка залежить від умов, від почуттів, з якими роблять подарунок; від того, наскільки подарунок підходить до свята і людини; від манери дарування
V. Виконання завдань.
1. Гра з Лего на повторення складу числа 5 « Вітер, камінь, сонце»
2. Приклади. ( Перевірка результатів з Лего).
3. Розмальовка « Подарунок»
4. Робота з підручником (автори Ольга Волощенко, Олександра Козак, Ганна Остапенко) Завдання 3. Які переваги має подарунок, виготовлений власноруч, а які – куплений у магазині? Чому?
5. Групове завдання 2 в зошиті з ЯДС ( автори Ольга Волощенко, Олександра Козак, Ганна Остапенко) ст. 69.
VІ. Вислів з дошки.
Кожен подарунок, навіть найменший, стає великим даром, якщо ти вручаєш його з любов'ю. (Д. Уолкот).
VІІ. Обмін подарунками, розмальовками і звірятами.
1. Дарування подарунка кожній групі
Учитель.
-Ми вже знаємо, як дарувати подарунки. А як потрібно приймати подарунок?
2.Висловлювання учнів.
Учень. Потрібно подякувати! І подякувати не за подарунок, а за повагу, добрі наміри, які виявили до вас.
VІІІ. Фізкультхвилинка з Лего
ІХ. Робота учнів у щоденнику вражень .
- Пригадай, яке свято наближається. Намалюй або напиши, кого ти хочеш привітати і що хочеш подарувати.
Х. Підсумок уроку. Рефлексія.
1. Настрій з Лего.