Конспект уроку "Що я знаю про природу взимку" 2 клас

Про матеріал

Конспект уроку за темою " Природа взимку". Розробка підсумкового уроку для 2 класу "Що я знаю про природу взимку". Робота в парах, в групах, перегляд відеоматеріалу

Перегляд файлу

  Тема: узагальнюючий урок за темою «Що я знаю про природу взимку»

  Мета:

  • формування предметних компетентностей: поглиблювати та узагальнити знання учнів про природу взимку; удосконалювати вміння аналізувати, порівнювати і робити висновки, доводити свою думку; формувати потребу в пізнанні природи; виховувати любов до природи.;
  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: удосконалювати здатність дотримувати певної послідовності виконання роботи під керівництвом учителя та під час виконання самостійних завдань; робити з допомогою вчителя висновок-узагальнення за результатами виконання навчального завдання;

соціальної: удосконалювати вміння точно висловлювати думки під час організації спільної навчально-пізнавальної діяльності;

громадянської: розвивати вміння висловлювати і пояснювати власну точку зору; пояснити, що кожна жива істота має право на життя, любов і піклування. 

   Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

   Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, музичне мистецтво, літературне читання.

   Обладнання: аудіозапис хурделиці,скрип снігу, відеозапис «Голоси синички», зображення зимового лісу, ялинки, білки, бурундука, синички,вовка, дикого кабана, сороки, лисиці, дятла, зайця, снігура, картки для роботи в групах, в парах.

 

І. Вступна частина.

1. Організація класу.

 

  1. Дихальні вправи (вдих – видих )
  2. Рефлексія настрою.
  • Яка у нас погода в класі? Який настрій у вас? Виберіть потрібний смайлик і поставте в свій стаканчик для олівців.

   3. Вправа «Синоптична хвилинка».

             (один учень біля календаря природи)

Відповідь за схемою.

  1. Пора року.
  2. Сьогодні... (число, місяць, день тижня).
  3. Температура повітря.
  4. Стан неба – хмарність.
  5. Опади.
  6. Вітер.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Актуалізація знань.    

  1. Прослуховування запису «Звуки зимового лісу»
  • На попередніх уроках ми з вами чимало говорили про природу взимку. Досліджували форму сніжинки, і як результат, зробили виставку малюнків «Моя сніжинка». Дивилися різноманітне відео «Як правильно годувати птахів взимку»,  «Тварини взимку», «Зимові птахи України». Виготовили і повісили годівничку, до якої кожного дня прилітають пташки, щоб поласувати смачненьким. Тож сьогодні пропоную згадати все те, чого ми навчилися. І в кінці уроку доповнемо речення: «Природа дарує нам...» ( на дошці)
  • Діти, сядьте так, як вам зручно і заплющіть оченята. Послухайте запис.
  • Яку картину природи ви уявили, коли почули цей запис? (малюнок зимового лісу на дошці)

Картинки по запросу зимний лес фото красивій

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні ми уявно завітаємо до зимового лісу і закріпимо здобуті знання про природу взимку. Наше завдання: бути уважними, спостережливими і гарно працювати.

ІV.  Узагальнення і систематизація знань.

  • Але щоб стати гостем лісу, треба дати відповідь на питання.

      Вправа «Швидка відповідь» 

 

  • Скільки місяців в одному році?
  • Перший місяць зими? Другий? Третій?
  • Найкоротший місяць в році?
  • Зменшена модель землі...
  • Що відбувається з водою, коли температура повітря опускається нижче нуля?
  • Взимку опади випадають у вигляді...

 

 

 

 

 

    2. Робота в парах « З’єднай слово з картинкою»

  • Щоб дізнатися що чи кого ми побачимо в лісі першим, треба відгадати загадку:

                            Зелену сукню маю,

                            Ніколи не міняю,

                            Один – єдиний раз на рік

                            Її я прикрашаю. (Ялинка)

 

( малюнок  ялинки з шишками на дошці або ялинка з долоньок, яку можна виготовити на уроках трудового навчання)

  • Уважно подивіться на ялинку і скажіть, що ви знаєте про це дерево? 
  • Отже, перше, що ми побачили - дерева. Тому зараз ви виконаєте завдання в парах. Вам треба з’єднати стрілочкою назву дерева і його зображення.
  • Перевіряємо. Чи всі зображення з’єднали? Чи було в цьому завданні щось не так? (зайве дерево)Чому?

Підсумок вправи

 

 (картка з деревами в кінці уроку)

 

3. Робота в групах «Хто спить зимою»

  • Подивіться на ялинку, що це на ній?
  • Хто взимку може ласувати шишками?
  • В мене є два малюнки, але я не знаю, де зображена білочка. Підкажіть. 

    

  • Це що за тваринка. Чим вона відрізняється від білочки?
  • Діти, де ховається білочка від лютих морозів?
  • Згадаємо, чи всі тварини взимку активні? Чому?
  • Виконаємо завдання і перевіримо, чи всіх тварин ви знаєте, які впадають в сплячку. Для цього треба розділитися на групи.
  • Подивіться на малюнок, подумайте, обведіть зеленим олівцем тих тварин, які взимку сплять.

Обговорення завдання. 

Підсумок завдання

(картка в кінці уроку)

       

Фізкультхвилинка

 

4. Інсценізація оповідання «Поспішай, Синичко!»

 

Дзвінок тедефона. Вчитель відповідає

 

  • Діти, мені сказали, що треба терміново переглянути відео, яке прийшло нам на пошту.

(Перегляд відео про синичку)

  • Кого ми побачили на відео? Що ви про неї знаєте?
  • До нас завітали дві синички. Давайте послухаємо їхню розмову. (Інсценізація)

 

  

 

 

 

 

 

 

 

5. Вправа «Права кролика». Посібник «Компасіто» (Демократична школа)

 

  • Діти, як ви думаєте, чи важко птахам взимку? Чому?
  • А яким птахам, не дивлячись на пору року, живеться легко? (папугам)  Чому? Що у них є? Хто їм все це дає?
  • Чи має право мати синичка те, що є у папуги?  (на дошці набір прав, діти читають і по черзі вішають біля синички)
  • Які права залишилися?  (право на освіту, одяг. іграшки і т.д.)

 

Порівняти права синички і ті права, які залишилися. Підсумувати, що і ми маємо такі ж права, як і пташка.

 

  • Хто може дати це все синичці? (Природа. Люди можуть допомогти тільки взимку)
  • А хто може забезпечити ваші права? (батьки)
  • Який висновок можемо зробити? (повинні піклуватися один про одного)

-    Що було  найважчим в цій вправі?

 

6. Вправа «Відгадай і розкажи»

- А щоб наша білочка не сумувала в зимовому лісі, бо синички взимку знаходяться поблизу людських осель, знайдемо для неї друзів.

(На дошці з’являються лісові мешканці.)

 

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має,

Їй на місці не сидиться,

Як зовуть її... (Лисиця.)

 

Є у нього хвіст – гачок ,

Ніс такий, як п’ятачок,

Він у лісі проживає,

Там і хатку свою має. (Дикий кабан.)

 

 

По полю гасає,

овечок хапає,

людей лякає. (Вовк.)

 

Відгадайте, діти, хто

Має носик — долото?

 Ним комах з кори виймає,

 Про здоров’я лісу дбає. (Дятел)

 

Не ходжу я,  а скакаю,

Бо нерівні ноги маю.

Через поле навмання

Перегнав би я коня. (Заєць)

 

Крізь зимові заметілі

Пташенята прилетіли.

В них червоні гарні груди –

Ніби яблука усюди

Хтось розвісив у дворі.

Звуться пташки… (Снігурі)

 

Тут і там вона літає,

 і на хвіст плітки збирає.

 Що довідається, —

все вмить по лісу рознесе. (Сорока)

- Молодці! Допомогли.

 

7. Додаткове завдання. «Бліц – опитування»

Відповідь ваша повинна бути – так, чи не так.

* Ягоди горобини і калини дуже полюбляють пташки. (Так.)

* Рослини взимку вмирають. (Не так.)

* Сніговий покров служить теплою ковдрою для рослин. (Так.)

* Життя на землі можливе без рослин. (Не так.)

* Усі дерева мають однаковий стовбур. (Не так.)

* Взимку рослинам краще без снігу. (Не так.)

 

V.  Підсумок уроку.

1. Вправа «Теплі долоньки»

  • Підведемо невеликий підсумок нашої подорожі.
  • Куди уявно подорожували?
  • Що ми бачили?
  • Кого зустріли?
  • Діти, давайте продовжимо речення: «Природа дарує нам ... життя»
  • Який висновок зробимо? (треба берегти природу)
  • Давайте станемо в коло і кожен з нас скаже зимове слово. Слово, яке асоціюється з зимою. А щоб слова не були такими холодними, зігріємо їх своїми долонями. (мороз, холод, лід, рукавиці, шуба і т.д.)

2. Домашнє завдання.

    Відгадати  кросворд

1. Ця свиня щетину має,                                    2. Жовтогруді щебетушки

   В лісі жолуді шукає,                                             мають чорні капелюшки,

   Хижий, лютий пан іклан.                                     сірі лапки, білі щічки,

    Називається…                                                                називаються …

 

 3. Що то за гість, що тепло їсть?        

 

 4. Хто взимку мете і злиться,                                      

    Хурделить, виє і кружляє,                                        

    Стелить білу постіль?                                                  

    Це - сніжна...

 

 

3.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Сосна звичайна Картинки по запросу сосна велика                 Ялина                  Похожее изображение

                                                                                              Сосна

                                                                                               Туя

                                                                                              Береза

 

 

 

 

Картинки по запросу туя зимой фото  Похожее изображение                                                        Похожее изображение  Картинки по запросу листя берези з сережками

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение          Картинки по запросу тварини які впадають в сплячку         Похожее изображение        

 

 

Картинки по запросу тварини які впадають в сплячку           Похожее изображение             Картинки по запросу змія      

 

 

       Картинки по запросу олень                Картинки по запросу жаба

 

 

 

          Картинки по запросу борсук                    Картинки по запросу кабан        

 

 

      Похожее изображение

 

 

 

 

Похожее изображение     Картинки по запросу попугай    

 

Картинки по запросу ребенок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу кабан

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу лисиця

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу заєць

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

Картинки по запросу волк

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Соловйова Катерина Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
10 березня 2018
Переглядів
2297
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку