Конспект уроку за темою " Природа взимку". Розробка підсумкового уроку для 2 класу "Що я знаю про природу взимку". Робота в парах, в групах, перегляд відеоматеріалу
Тема: узагальнюючий урок за темою «Що я знаю про природу взимку»
Мета:
уміння вчитися: удосконалювати здатність дотримувати певної послідовності виконання роботи під керівництвом учителя та під час виконання самостійних завдань; робити з допомогою вчителя висновок-узагальнення за результатами виконання навчального завдання;
соціальної: удосконалювати вміння точно висловлювати думки під час організації спільної навчально-пізнавальної діяльності;
громадянської: розвивати вміння висловлювати і пояснювати власну точку зору; пояснити, що кожна жива істота має право на життя, любов і піклування.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, музичне мистецтво, літературне читання.
Обладнання: аудіозапис хурделиці,скрип снігу, відеозапис «Голоси синички», зображення зимового лісу, ялинки, білки, бурундука, синички,вовка, дикого кабана, сороки, лисиці, дятла, зайця, снігура, картки для роботи в групах, в парах.
І. Вступна частина.
1. Організація класу.
3. Вправа «Синоптична хвилинка».
(один учень біля календаря природи)
Відповідь за схемою.
ІІ. Актуалізація знань.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Узагальнення і систематизація знань.
Вправа «Швидка відповідь»
2. Робота в парах « З’єднай слово з картинкою»
Зелену сукню маю,
Ніколи не міняю,
Один – єдиний раз на рік
Її я прикрашаю. (Ялинка)
( малюнок ялинки з шишками на дошці або ялинка з долоньок, яку можна виготовити на уроках трудового навчання)
Підсумок вправи
(картка з деревами в кінці уроку)
3. Робота в групах «Хто спить зимою»
Обговорення завдання.
Підсумок завдання
(картка в кінці уроку)
Фізкультхвилинка
4. Інсценізація оповідання «Поспішай, Синичко!»
Дзвінок тедефона. Вчитель відповідає
(Перегляд відео про синичку)
5. Вправа «Права кролика». Посібник «Компасіто» (Демократична школа)
Порівняти права синички і ті права, які залишилися. Підсумувати, що і ми маємо такі ж права, як і пташка.
- Що було найважчим в цій вправі?
6. Вправа «Відгадай і розкажи»
- А щоб наша білочка не сумувала в зимовому лісі, бо синички взимку знаходяться поблизу людських осель, знайдемо для неї друзів.
(На дошці з’являються лісові мешканці.)
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має,
Їй на місці не сидиться,
Як зовуть її... (Лисиця.)
Є у нього хвіст – гачок ,
Ніс такий, як п’ятачок,
Він у лісі проживає,
Там і хатку свою має. (Дикий кабан.)
По полю гасає,
овечок хапає,
людей лякає. (Вовк.)
Відгадайте, діти, хто
Має носик — долото?
Ним комах з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає. (Дятел)
Не ходжу я, а скакаю,
Бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання
Перегнав би я коня. (Заєць)
Крізь зимові заметілі
Пташенята прилетіли.
В них червоні гарні груди –
Ніби яблука усюди
Хтось розвісив у дворі.
Звуться пташки… (Снігурі)
Тут і там вона літає,
і на хвіст плітки збирає.
Що довідається, —
все вмить по лісу рознесе. (Сорока)
- Молодці! Допомогли.
7. Додаткове завдання. «Бліц – опитування»
Відповідь ваша повинна бути – так, чи не так.
* Ягоди горобини і калини дуже полюбляють пташки. (Так.)
* Рослини взимку вмирають. (Не так.)
* Сніговий покров служить теплою ковдрою для рослин. (Так.)
* Життя на землі можливе без рослин. (Не так.)
* Усі дерева мають однаковий стовбур. (Не так.)
* Взимку рослинам краще без снігу. (Не так.)
V. Підсумок уроку.
1. Вправа «Теплі долоньки»
2. Домашнє завдання.
Відгадати кросворд
1. Ця свиня щетину має, 2. Жовтогруді щебетушки
В лісі жолуді шукає, мають чорні капелюшки,
Хижий, лютий пан іклан. сірі лапки, білі щічки,
Називається… називаються …
3. Що то за гість, що тепло їсть?
4. Хто взимку мете і злиться,
Хурделить, виє і кружляє,
Стелить білу постіль?
Це - сніжна...
3. |
|
|
|
|
||||||
2. |
|
|
|
|
|
|
||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
1. |
|
|
|
|
|
|||||
Ялина
Сосна
Туя
Береза