Тема: Секрети Нехворiйка
Мета: збагатити й активізувати лексику дітей за темою; розвивати в учнів уміння слухати, розуміти українське мовлення, говорити українською мовою; удосконалювати вміння правильно і свідомо читати; закріплювати і поглиблювати набуті навички читання та письма українською мовою, збагачувати словниковий запас учнів ; виховувати охайність, дисциплінованість, дбайливе ставлення до власного здоров'я, прищеплювати навички гігієни.
Обладнання: презентація, картки, плакати з зображенням лікаря, бобра Суперзуб, моделі зуба, режима дня
Хід уроку
I Організаційний момент.
Привітання.
Нумо, діти, підведіться!
Всім приємно посміхніться,
Пролунав уже дзвінок,
Починаємо урок!
Хвилинка психологічного настрою.
Дзвоник всім нам дав наказ –
Плідно працювати та спинку рівно тримати.
Якщо хочеш здоровим бути,
Правило запам’ятай:
Сам про своє здоров'я дбай.
II Актуалізація опорних знань.
− Діти, чи здогадалися ви, про що буде йти розмова на уроці?
Мовленнєва_розминка. 1.Дихальна гімнастка.
– Щоб навчитися читати правильно, швидко і виразно, розпочнемо з дихальної гімнастики:
а) цокання язичком у ротовій порожнині;
б) «здмухування пір’їнки»;
2.Читання за складовим таблицями №3 (1хвилина)
3. Робота над чистомовкою.
че-че-че Хто здоровий, той не плаче,
ча-ча ча Жде його в житті удача.
ти-ти-ти Він уміє працювати, вчитись і відпочивати.
Перевірка домашнього завдання.
− Перевіримо домашнє завдання. Про кого читали вдома?
До якого жанру віднесемо прочитаний текст?
− Відкийте зошити, запишемо відповіді тесту.
1) Брати півник у садочку клював: а) достиглу смородину; б) зелені-сіньку смородину.
2) Набігавшись у полі, спітнілий півник напився: а) холодної води; б)чаю з м'ятою.
3) Довго хворів півник: а) так; б) ні.
4) Півник на річці захотів: а) загартуватися, пірнути в воду; б) поков-затися на ковзанах.
5) Чи дбав півник про своє здоров'я: а)так; б) ні.
Відповіді: 1б, 2а, 3а, 4б, 5б. (взаємоперевірка)
− Підніміть руку у кого відповіді без помилок.
Діти, як ви думаєте чому півника спіткала невдача? До чого спонукає нас автор?
Висновок: Півник не вмів чекати, не дбав про власне здоров'я.
2. Поради лікаря Нехворійка
2.1− Запрошую вас, ходімо стежечкою-мережечкою, зберемо склади… Що вийшло? Зачитаємо. Як називається цей вислів?
− Які прислів'я про здоров'я ви дібрали?
2.2(діти розказують )
− Бережи одежу знова, а здоров'я змолоду.
− Здоров'я – найдорожчий скарб.
− Хворієш, бо берегтися не вмієш.
Підсумок. Щоб не хворіти, як півник, а навпаки покращувати здоров'я необхідно дотримуватися режиму дня, гігієни, виконувати фізичні вправи. Треба дбати про власне здоров'я.
Фізкультхвилинка.
Олівець у нас мудрець
Секрету Су Джок знавець,
Щоб здоров'я укріпляти
Вправні пальці треба мати.
Олівець долонею кружляє,
Діткам сили добавляє.
Покружляв і зупинився,
Дуже добре потрудився.
IIІ Сприймання та усвідомлення нових знань.
■ РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ.
− На нашу адресу надійшов лист, прочитаємо? Ось і перший секрет. (відкриваю конверт)
● ДІТИ! Ваш організм працює, як годинник. Щоб встигати за день зробити чимало справ і при цьому добре себе почуватися, добре вчитися, слід робити все в усталеному порядку: в один і той самий час лягайте спати, вставайте вранці, робіть ранкову гімнастику,вмивайтеся, снідайте, йдіть до школи, тобто дотримуйтеся розпорядку дня – режиму. Це корисно для здоров'я.
− Ось і перший секрет.
Складання речення за початком.
− Чи запам’ятали ви, що порадив лікар у листі. Складемо речення…
− Діти, що ми називаємо реченням?
Зранку я встаю, … , … , … . (усно працюємо за картках) Як одним слово назвати ці поради -РЕЖИМ.
2 СЕКРЕТ.
- Другий секрет Нехворійка взнаємо попрацювавши з віршем Віталія Косовського «Цього не можна не знати»
− Діти, за заголовком передбачимо про що цей твір? ( про правила )
− Під час читання простежте чи розкривається зміст заголовка
● Показове читання вчителем вірша. ( діти слідкують) ( Так, правила догляду за зубками).
−Який із малюнків підходить до змісту вірша?
1. Словникова робота:
− Чи всі слова вам зрозумілі? ( фарфорово-ніжний, білий)
− Слова-переклади стор. 88.
● Напівголосно хором
● Читання парами (читаємо один – одному по рядочку)
● Виразне читання по 4 рядочки 4учнями.
− Якими ж мають бути зубки? ЗАЧИТАЙТЕ
− Чого ж не можна не знати? В чому другий секрет? ( Як доглядати за зубами. Здорові зуби .)
Зустріч із бобрем Суперзуб.
− Лікар Нехворійко прислав до нас свого консультанта бобра Супезуб, який надасть рекомендації, як зберегти здорові зуби. (розгляд плакату, діти відповідають, що треба робити для збереження зубів)
Фізкультхвилинка. (за методом Су Джок – масажні зони на пальцях рук для профілактики та зняття гострого болю) − Олівчиком масажуємо великий палець-голова, зона ротика. (два способи; схема на слайді)
■ РОБОТА В ЗОШИТІ.
1) Каліграфічна хвилинка.
ре еж жи им дн ня − Складіть слова, які є 1 секретом лікаря. Запишіть отримане словосполучення самостійно, каліграфічно.
режим дня
2) Звуко-буквений аналіз слова.
Загадка Без насіння виростає
І міцне коріння має.
Ним їмо і хліб, і суп.
Що це буде, дітки?
−−Ppp−--зззззззззззззззззззззззз2)
Зуб [зуб] 1скл.,3б., 3зв.. – коментований розбір за картками.
3) Поміркуй, що означають ці вислови?
( ЗАПИС НА ДОШЦІ)
* Зуб на зуб не попадає. / змерзнути /
* Тримати язик за зубами. / мовчати / (списування фразеологізму за варіантами)
− Отже, пригадали 2 секрет.
− Лікар Нехворійко пропонує відгадати загадки та з'ясувати його 3секрет
● Відгадування загадок-добавлянки( діти записують слова біля дошки, визначають кількість складів, ділять для переносу)
Чищу зубки кожен день
Дуже добре й швидко
Мені в цьому допоможе
Моя зубна…(щітка) − Для чого потрібна зубна щітка?
Коли миюсь, чи вмиваюсь,
Потім ним я витираюсь.
Витирати сухо звик
Мій м’якесенький…(рушник) – Для чого потрібний рушник?
Як купатися ідеш
І мене також береш.
Я гладеньке й запашне,
Ти намилюєш мене.
Всі мікроби змило
Я – корисне… (мило) − Для чого потрібне мило?
4) Мовна гра.
Змінемо на протилежне, за зразком, запишемо утворені словосполу-чення на дошці. ( ЗАПИС НА ДОШЦІ - діти у зошитах)
хвора людина —... здорова людина
брудний одяг — … чистий одяг
неохайна дитина —...охайна дитина
Ось 3 секрет здоров'я. Чистота — запорука здоровʼя. (запис з пам'яті)
● Гра «Розсипалось речення»
− Наступний 4 секрет лікаря розсипався. Допоможіть відновити його. ( робота в парах, хто швидше відновить речення)
Сонце, повітря і вода - кращі друзі загартовування.
IV Підсумок уроку.
Вчителька:
Відповісти не складно
Тому що:
Бути здоровим — модно!
Бути здоровим — зручно!
Бути здоровим — розумно!
Вправа «Мікрофон».
(За умовами цієї вправи говорить той, хто тримає мікрофон, решта слухають, не перебивають. Діти висловлюються по черзі і передають мікрофон одне одному).
- Що ж потрібно робити, щоб бути здоровим і жити у країні Нехворійці?
(Учні складають речення за початком).
V Домашнє завдання.
Повторити вивчені слова. Виконати письмове завдання. Скласти розповідь «Мій режим дня».