Конспект уроку з української мови для 2 класу на тему: "Поняття про речення. Основні ознаки речення."

Про матеріал
Розробка уроку може бути використана вчителями початкових класів як основний матеріал при підготовці до проведення уроку української мови в 2 класі з теми: "Поняття про речення. Основні ознаки речення."
Перегляд файлу

Урок української мови

2 клас

 

Тема: Поняття про речення. Основні ознаки речення.

Мета: формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення; учити відрізняти речення від словосполучення, інтонувати кінець речення паузою; повторити поняття «абзац», поділ слів на склади, добір слів за даною звуковою схемою; розвивати зв’язне мовлення, вміння аналізувати, порівнювати; виховувати любов до мови, дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: картки-розділові знаки, картки-завдання для груп, пар, конструктор LEGO, кошик з картками.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Діти.

Продзвенів уже дзвінок,

починаємо урок,

тож усі часу не гаєм

і роботу починаєм.

Вчитель.

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому, в країну чудову

Що нас так чекає й збагачує мову.

Тож урок розпочинаємо

Й багато нового пізнаємо.

 

 

 

ІІ. Повідомлення теми уроку.

 Мотивація навчальної діяльності.

 

За цей час ви упевнились, що «слова, наче кольорові камінці. І мало їх збирати в купу…Треба ще й уміти викладати узори з них. Уміти складати речення і правильно вимовляти їх». (І. Вільде)

Сьогодні ми починаємо вивчати розділ «Речення». Ми будемо вчитися будувати речення, дізнаємося, які бувають види речень, будемо вчитися поширювати речення, щоб мова наша була більш багатою і виразною, довідаємося, що таке головні члени речення. А сьогодні пригадаємо, що ж таке речення, з чого складається, як правильно записується.

Давайте налаштуємося на роботу. Вправа «Я - речення».

Я – школяр(ка) .

Я – творча особистість.

Я – думаю,спостерігаю, замислююся.

Я – аналізую, висловлюю свої думки.

Я – хочу все знати й уміти.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Вправа «Гронування».

 

C:\Users\tanka\Desktop\урок укр мови.png

Узагальнення вчителем.

2. Вправа «Кошик слів».

Картки-слова. Складання речень.

Висновок: речення складаються із … (слів). Кінець речення позначається… (крапкою, знаками питання та оклику).

Вчитель. А чи знаєте ви, що розділові знаки мають давню історію?

Крапка – найдавніший розділовий знак. У давньоруських писемних пам’ятках, коли ще не існувало поділу тексту на слова, крапка саме і вживалася з такою метою, щоб відділити одне слово від іншого або одну частину тексту від іншої.

3. Хвилинка каліграфії.

Р  р  Рв  зр  ру  вр  кр  рм  рі  пр

Дібрати слова з р р за схемами.

   

Записати по одному слову. Слова пишемо через кому.

Вчитель.

Комі вже 300 років. Уперше її придумали в Італії, в місті Венеція.

4. Робота з підручником (ст. 88)

Впр. 222

Робота за текстом.

  • Прочитати текст. Скільки речень у тексті? Списати друге речення. Як  починаємо речення? Скільки слів у реченні? Як їх пишемо? Як позначаємо кінець речення?

Знак оклику відомий уже майже 400 років, а раніше він мав назву «знак здивування».

5. Вправа «Мозковий штурм».

Як відрізнити речення від групи слів?

Узимку школярі виготовили

Узимку школярі виготовили годівничку для птахів.

Висновок. Правило з підручника.

Бесіда за реченням.

  • Для чого школярі виготовили годівницю?
  • А які птахи можуть туди прилетіти?
  • Що можна покласти до годівнички?

Діти! Допомагайте птахам, рятуючи їх, ми зберігаємо навколишній світ. 

Знак питання з’явився понад 200 років тому. Вигадали його в Стародавньому Римі. А сталося це ось як. У кінці питального речення писали слово «запитання». Але щоб якось заощаджувати дорогоцінний папір почали писати лише першу й останню літеру, зверху першу, а знизу – останню (у них це буда буква «о»), яка згодом стала звичайною крапкою.

6. Гра «Побудуй речення» – групова робота.

З слів на «цеглинках» скласти речення.

1гр. На ялинці сидів великий дятел.

2гр. Оленка розв’язала приклади і задачі.

3гр. Білка у дупло носила горіхи.

7. Робота в парах «Доповни речення».

1). Біля нашої школи ростуть __________.

2). На лузі пасуться ___________.

3). Мені подарували ___________.

4). Марійка прочитала цікаву __________.

5). На небі яскраво сяяло ___________.

6). Над квітами літають яскраві ___________.

7). Узимку випало багато _________.

8). Узимку ведмідь спить у ________.

9). Білочка сховала у дупло ________.

10). Максим намалював красивий _________.

11). Дуже люблю свою __________.

Тире – походить  із французької мови, воно було утворене від слова із значенням «тягнути». Отже, тире – щось протяжне, це довга горизонтальна риска.

 

 

 

IV. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

1. Вправа «Незакінчене речення».

Речення складається із … (слів).

Речення починається з  … (великої букви).

Слова в реченні пишуться … (окремо).

 Речення виражає … (закінчену думку).

В кінці речення ставиться … (крапка, ?, !).

На уроці я дізналася цікаве про … (розділові знаки).

2. Домашнє завдання:

впр. 226 – виписати рядки-речення, не забуваючи в кінці речення ставити крапку; вивчити правило.

3. Створення «Підсумкової таблиці уроку». Наклеювання карток.

C:\Users\tanka\Desktop\урк2.png

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Юлія Янголь
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Горбачова Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 лютого 2019
Переглядів
16549
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку