Урок закріплення знань по темі "Іменник"

Про матеріал
Дівчинка-Каліграфія зі своєю кольоровою книжечкою (планом уроку) поведе учнів у цікавий світ іменника, де діти виконуватимуть різні завдання на закріплення теми "Іменник".
Перегляд файлу

Урок закріплення знань по темі «Іменник»

Мета. Закріпити і узагальнити знання учнів про слова – назви предметів – іменники; формувати навички правильної вимови, написання окремих іменників; зміна іменників типу «один-багато»; привчати дітей писати грамотно, каліграфічно; працювати у парі, в групі. Розвивати зв’язне мовлення, мислення учнів; виховувати любов до рідного краю; вчити поважати та шанувати рідне слово.

Обладнання. Дівчинка – каліграфія; книжечка з малюнковим планом уроку; таблиця слів, вимову і правопис яких треба запам’ятати; картки «хто?», «що?»; індивідуальні додаткові завдання; фотографії дівчинки- Каліграфії для кожного учня; підручники Української мови (М.В.Вашуленко, С.Г.Дубовик) і робочі зошити.

 

Хід уроку:

І. Організація класу.

Дзвоник всім нам дав наказ –

До роботи швидше в клас.

Біля парти станем чемно –

Хай мине час недаремно.

Будемо уважні і старанні всі –

Сядемо рівненько на місця свої.

  • До якого уроку ви підготувалися? Запишіть старанно число і класна робота.

ІІ. Ігровий момент.

  • До нас на урок завітала поважна гостя. Без неї неможливо вивчати українську мову. Це охайна і вродлива дівчинка – панночка Каліграфія. І прийшла вона не просто так. Вона принесла незвичайну книжку. Чому незвичайну? А тому, що кожна її сторінка подарує вам своє завдання. Нас чекає диктант і робота з підручником, самостійна праця і завдання від кмітливого Розгадайка, робота в групі та у парі. Сторіночки цієї книжки допоможуть нам повторити все, що ми вивчили про іменник. Тому тема нашого уроку звучить «Повторення вивченого про іменник» (тема записана на дошці).
  • А працювати ми будемо під девізом, що написаний на книжечці.

      ЧИМ ВАЖЧЕ ЗАВДАННЯ, ТИМ ДОРОЖЧА ПЕРЕМОГА.

ІІІ. Каліграфічна вправа.

  • На знак поваги до нашої гості й за традицією почнемо працю з каліграфічної вправи. Прочитайте речення, що на дошці.

                Садок вишневий коло хати.

  • Хто написав ці рядки?  (Т.Г.Шевченко)
  • Запишіть це речення старанно, каліграфічно, як ви бачите на дошці. Пам’ятайте про нахил букв, їх з’єднання. Нехай всі записи на цьому уроці будуть такими ж гарними, як цей рядок.

  ІV.  Бесіда на повторення вивченого.

  • Я знаю, що вам дуже хочеться відкрити першу сторіночку  книжечки. Але зазирнути всередину ми зможемо лише тоді, коли повторимо правила про іменник.
  • На що вказують іменники?
  • Які іменники відповідають на питання «Хто?», а які на питання «Що?» ?
  • Наведіть приклади, коли іменник означає один предмет, а коли кілька.
  • Яку роботу виконують іменники в реченні?
  • Назвіть іменники в реченні, яке ми щойно записали.

 

Іменник все питає хто? та що?  

Від нього не сховається ніхто.

Що? Небо. Хто? Марічка це.

Він всім на світі імена дає.

V. Диктант.

    - Тепер ми можемо відкрити першу сторіночку. Іменник і Каліграфія пропонують нам диктант.

        І на полі жайворонок,

        Соловейко в гаї.

        Землю, убрану весною,

        Вранці зустрічають.

Завдання до тексту диктанту.

Читаємо по рядках, знаходимо іменники, ставимо до них питання, підкреслюємо їх. (вчитель пропонує додаткові завдання, оцінює відповіді учнів)

   VІ. Робота з підручником.

  • Відкриваємо наступну сторінку. Панночка каліграфія запрошує нас попрацювати з підручником.

Вправа 288

Розгляньте малюнки. Назвіть зображені предмети. Запишіть назви предметів у дві групи. Словникова робота.

Введення слів у речення. Одне речення запишемо на дошці і в зошитах.

Марічка принесла мамі кружку свіжої води.

  • Знайдіть головні слова в реченні.
  • Назвіть іменники у реченні.
  • На які питання вони відповідають?
  • Яке це речення за метою висловлювання?

 

VІІ. Фізкультхвилинка.

 

VІІІ. Самостійна робота.

- Наступна сторінка – самостійна робота. Вправа 291.

- Прочитай завдання вправи.

- Прочитай  слова у  вправі.

- Виконай вправу за зразком.

(Перевірка виконаного завдання)

 

ІХ. Робота в групах.

  • І ось нарешті сторінка Розгадайка.

Поділ учнів на групи по рядах. Кожна група виконує вправу 293. Діти замість крапок вписують назви чисел 1, 2, 3, щоб утворилися слова.

Г…а,   пі…л,    с…бок.

Презентації команд.

 

  • Назвіть ще слова у яких заховались цифри (тримати, родина, тризуб, сім’я, сорока, відважний ).
  • Які з придуманих слів є іменниками.       

Х. Робота в парах.

    - Сторінка  «Допоможи товаришеві».

    -  Зараз ми з вами завітаємо на ярмарок. А на ярмарку продають все, чого душа забажає. Леонід Глібов гарно описав це у своєму

вірші. Прочитаєм.

   - А тепер попрацюємо у парах. Виділені слова змініть так, щоб кожне з них означало один предмет. Запишіть.

   - Порахуйте, скільки назв предметів ужито у вірші.

Робота над вимовою і написанням слова шістнадцять.

ХІ. Підсумок уроку.

  • Ось і закінчується наш урок. Давайте пригадаємо з допомогою сторінок книжечки – плану, що ми сьогодні зробили на уроці.
  • Для чого ми все це виконували?
  • Ваші знання будуть ще міцнішими, коли ви вдома виконаєте вправу 295 і повторите правила про іменник.
  • Прізвища яких письменників ми згадували сьогодні на уроці?
  • Подивіться у свої зошити. Хто писав старанно, чисто?
  • Кому подобається його каліграфія?
  • За вами весь час стежила панночка Каліграфія. Для того, щоб ви писали завжди чисто та охайно, пам’ятали про культуру запису, любили і вивчали українську мову, наша гостя дарує вам свої фотографії з написом. (Вчитель роздає фотографії. Діти розглядають їх.)
  • Прочитаймо хором слова панночки Каліграфії: «Спасибі за дбайливе ставлення до рідної мови».
  • Вдома охайно розфарбуйте чорно-білі фотографії. Розкажіть батькам про наш урок.

 

docx
Додано
20 лютого
Переглядів
303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку