Урок закріплення знань по темі «Іменник»
Мета. Закріпити і узагальнити знання учнів про слова – назви предметів – іменники; формувати навички правильної вимови, написання окремих іменників; зміна іменників типу «один-багато»; привчати дітей писати грамотно, каліграфічно; працювати у парі, в групі. Розвивати зв’язне мовлення, мислення учнів; виховувати любов до рідного краю; вчити поважати та шанувати рідне слово.
Обладнання. Дівчинка – каліграфія; книжечка з малюнковим планом уроку; таблиця слів, вимову і правопис яких треба запам’ятати; картки «хто?», «що?»; індивідуальні додаткові завдання; фотографії дівчинки- Каліграфії для кожного учня; підручники Української мови (М.В.Вашуленко, С.Г.Дубовик) і робочі зошити.
Хід уроку:
І. Організація класу.
Дзвоник всім нам дав наказ –
До роботи швидше в клас.
Біля парти станем чемно –
Хай мине час недаремно.
Будемо уважні і старанні всі –
Сядемо рівненько на місця свої.
ІІ. Ігровий момент.
ЧИМ ВАЖЧЕ ЗАВДАННЯ, ТИМ ДОРОЖЧА ПЕРЕМОГА.
ІІІ. Каліграфічна вправа.
Садок вишневий коло хати.
ІV. Бесіда на повторення вивченого.
Іменник все питає хто? та що?
Від нього не сховається ніхто.
Що? Небо. Хто? Марічка це.
Він всім на світі імена дає.
V. Диктант.
- Тепер ми можемо відкрити першу сторіночку. Іменник і Каліграфія пропонують нам диктант.
І на полі жайворонок,
Соловейко в гаї.
Землю, убрану весною,
Вранці зустрічають.
Завдання до тексту диктанту.
Читаємо по рядках, знаходимо іменники, ставимо до них питання, підкреслюємо їх. (вчитель пропонує додаткові завдання, оцінює відповіді учнів)
VІ. Робота з підручником.
Вправа 288
Розгляньте малюнки. Назвіть зображені предмети. Запишіть назви предметів у дві групи. Словникова робота.
Введення слів у речення. Одне речення запишемо на дошці і в зошитах.
Марічка принесла мамі кружку свіжої води.
VІІ. Фізкультхвилинка.
VІІІ. Самостійна робота.
- Наступна сторінка – самостійна робота. Вправа 291.
- Прочитай завдання вправи.
- Прочитай слова у вправі.
- Виконай вправу за зразком.
(Перевірка виконаного завдання)
ІХ. Робота в групах.
Поділ учнів на групи по рядах. Кожна група виконує вправу 293. Діти замість крапок вписують назви чисел 1, 2, 3, щоб утворилися слова.
Г…а, пі…л, с…бок.
Презентації команд.
Х. Робота в парах.
- Сторінка «Допоможи товаришеві».
- Зараз ми з вами завітаємо на ярмарок. А на ярмарку продають все, чого душа забажає. Леонід Глібов гарно описав це у своєму
вірші. Прочитаєм.
- А тепер попрацюємо у парах. Виділені слова змініть так, щоб кожне з них означало один предмет. Запишіть.
- Порахуйте, скільки назв предметів ужито у вірші.
Робота над вимовою і написанням слова шістнадцять.
ХІ. Підсумок уроку.