Урок серед природи "Верба над річкою"

Про матеріал
Завдання уроку-екскурсії: дати дітям уявлення про звичайну вербу; вчити порівнювати та аналізувати, спостерігати за явищами природи, виділяти ознаки, встановлювати їх взаємозв̕язки; розвивати уяву, фантазію, кмітливість, критичність й самостійність думки; збагачувати словниковий запас учнів образними словами; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

          Клас:   2

Тема:  Верба над річкою

Мета:  Дати дітям уявлення про звичайну вербу; вчити порівнювати та аналізувати, спостерігати за явищами природи, виділяти ознаки, встановлювати їх взаємозв̕язки; розвивати уяву, фантазію, кмітливість, критичність й самостійність думки; збагачувати словниковий запас учнів образними словами; виховувати любов до природи.

Місце проведення:  берег  річки  Терси.

Хід уроку.

І. Організація класу. Постановка навчальних завдань.

ІІ. Хвилинка спостережливості.

- Яка зараз пора року? Який місяць?

- Яке сьогодні небо? Чи був вітер?

- Чи були опади вранці? Назвіть температуру повітря.

ІІІ.  Актуалізація досвіду, корекція опорних знань.

Гра «Кращий еколог»

(Діти діляться на дві команди і, змагаючись за отримання приза – медалі кращого еколога, по черзі називають правила поведінки учня в природному оточенні)

- Діти, погляньте, як гарно навкруги. Весна з΄явилася на світ. У яке вбрання вона одягла берізку? А яблуньку, грушку, сливи? А яка травичка біля школи? Придивіться, яка прекрасна земля у весняному цвітінні!

- А хто з вас був біля річки? Що ви там цікавого побачили? Що найбільше сподобалося?

- А я, дітки, хочу познайомити вас з однією дівчинкою. Нещодавно була біля нашої річки і мені вона так сподобалася. Ось я і вирішила вас познайомити з нею.(Ідемо до річки )

- Хто ж відгадає мою дівчинку?

ІV. Колективне спостереження, споглядання верби над річкою.

- Давайте, діти, підійдемо ближче і познайомимося з вербичкою. Коли люди зустрічаються, що вони роблять? (Вітаються)

- То як же ми привітаємося з нашою красунею?

- Що ви знаєте про це дерево?

- Так. Найбільше вона любить рости біля річки. Чому?

- А які у деревця листочки? Які віти?

- Чому верба любить дивитися у воду?

- З ким любить розмовляти деревце своєю вербовою мовою?

- Прислухайтеся: що ви чуєте?

- Про що шепочеться вербичка з сухим очеретом?

- Як прокидається навесні весні вербичка?

V. Виразне читання заздалегідь приготовлених  віршів про вербові котики.

Розповідь учителя з елементами бесіди.

  •    Першими весняними квітами у нашому домі стають котики – квітучі гілочки верби. Їх дарують бабусям, мамам, сестричкам на свято. З цими пухнастими грудочками настає прихід весни. Та коли облітає нехитрий цвіт котиків, не поспішайте викинути пробуджені пагони. Посадіть у вогку землю і вони перетворяться на деревця. Скажіть, для чого люди насаджують верби на берегах річок?
  •    Давайте попросимо у вербички гілочку й посадимо її.
  •    Верба… Здається, звичайне собі слово. Дерево. Але скільки з ним пов’язано цікавих історій! Верба стала своєрідним символом українського народу. Великий Кобзар, Тарас Григорович Шевченко, як був у засланні, посадив вербову гілочку у палючому казахському степу. Доглядав її, оберігав від палючого проміння сонця. Вона нагадувала йому рідну Україну. На знак глибокої пошани до Т. Г. Шевченка казахський народ оберігає ту вербу і досі. А хто знає поезію Т. Г. Шевченка в якій оспівується верба? (виразне читання віршів).
  •    Як ви думаєте, з ким може бавитися вербичка?
  • Давайте і ми пограємося. (проведення гри «Вербичка»)

VI.  Побудова усних зв’язних висловлювань.  Робота в групах. Складаємо  вірш.

- Ви відпочили, погралися. А тепер продовжимо розмову про вербу. Спробуйте скласти чотиривірш використовуючи рими:

Річка – вербичка, діти – віти.

(Тече маленька річка.

Біля неї росте вербичка.

Милуються діти

На її розкішні віти.)

Росла біля річки вербичка. Дивилася у дзеркальну воду й милувалася своєю красою. Часто таємно шепотіла з очеретом. Бавилася з рибками. Ніжно посміхалася сонечку, дякувала йому за золоті промінці. 

                                                                                 Кучеренко І., Шатохіна А.

 Росла над річкою зеленокоса верба. Вранці зустрічала ясне сонечко. Вдень бавилася з вітерцем. Вдивлялася у воду на свою чарівну вроду.Та одного разу прийшли діти. Цікаві історії розповіла їм вербичка. А на згадку діти посадили біля неї маленьку подругу-вербичку.

    Рости собі, вербичко!

                                                     Жуківський М., Умалатова З., Сидореня Д.

 

V. Підсумок уроку.

- А тепер, діти, ходімо в клас і запишемо ваші казки, верші про вербичку. Давайте попрощаємося з нашим другом - деревцем. 

 

 

docx
Додано
11 грудня 2019
Переглядів
1269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку