Творча година «Дари осені»
Мета:
Навчити дітей розрізняти овочі, закріпити знання з теми «Погода», «Кольори»;
Розвивати уяву, пам'ять, увагу, дрібну моторику рук, координацію рухів;
Виховувати ціннісне ставлення до праці, до людей;
Створювати позитивний настрій під час заняття, ситуацію успіху.
Обладнання. Ілюстрації овочів, господині на городі,ворони, сонечка, хмаринки, крапельок дощу; насіння квасолі, шишки, коробка з під цукерок, пляшечки, лійка, музичні записи.
Хід заняття
I. Організаційний момент
Вихователь.
Привітаймо все навколо себе: небо, вітаю тебе! Сонце, вітаю тебе! Плането Земля, вітаю тебе! Україно, вітаю тебе Всім любові, радості та щастя! І собі!
Діти, в нас сьогодні відкрите заняття. Подивіться, скільки до нас прийшло гостей. Привітаймося з ними.
Діти.
Добрий день, шановні гості,
Раді ми вітати вас
На занятті в нашій групі
В цей хороший, добрий час.
Нервово – психічна підготовка.
Дихайте рівно, розслабте плечі, нахиліть голову вперед, похитайте головою з одного боку в інший, підборіддям «викресліть» півколо на грудях. Створимо один одному гарний настрій. Посміхнемося, побажаємо успіху на занятті.
II. Основна частина.
1. Оголошення теми і мети заняття.
Вихователь.
Діти, погляньте, до нас ще хтось завітав.
( Демонстрування овочів на картинках, які діти повинні назвати: помідор, огірок, буряк, кабачок, перець, морква, картопля, цибуля, капуста та інші.)
Діти, підкажіть мені, будь ласка, як ми все це можемо назвати одним словом?
Діти.
Овочі.
Вихователь.
Де ростуть овочі?
Діти.
На городі.
Вихователь.
А коли збирають врожай на городі?
Діти.
Восени.
Вихователь.
Так, усі вони ростуть на городі і збирають ці дарунки восени. Бо саме осінь приносить нам ці дарунки. Ось і маленька господиня городу, яка виростила гарні овочі. Спробуймо і ми виростити такий врожай.
І наше сьогоднішнє заняття сьогодні буде називатися: Творча година «Дари осені»
Вихователь.
Для хорошого росту наших овочів потрібно, що?
Діти.
Сонечко.
Вихователь.
Покличмо його.
Прийди, прийди, сонечко,
Під моє віконечко.
Діточки гуляють
Тебе виглядають.
Вихователь.
Ось і наше сонечко, але воно чомусь похмуре. Чому?
Діти.
Бо в нього немає промінців.
Вихователь.
Розвеселімо його.
2. Гра «Сонечко»
( На дошці діти повинні прикріпити з одного боку похмуре сонечко, а з іншого – усміхнене)
Звучить музика.
Вихователь.
Ось погляньте, яке гарне, усміхнене сонечко стало в нас, тому що в нього з’явились такі яскраві промінці.
Вихователь.
Сонечко пригріває, і дітки вийшли на город сіяти. Ми з вами також не будемо відставати, посіємо квасолю.
Вихователь.
Щоб нам краще було працювати, потрібно розім’яти наші мязи.
Що в мене в руках?
Діти.
Шишка.
Вихователь.
А де вона росте і на чому?
Діти.
У лісі на ялинці.
Вихователь.
Проведемо невеличку фізкультхвилинку.
3. Фізкультхвилинка.
(Промовляємо і виконуємо те що промовляємо)
Шишку між долонями катаємо,
М’язи наші розминаємо.
Котиться гарненько шишка,
Шарудить, як маленька мишка.
Шишку ми котили,
М’язи ми зміцнили.
Будемо щось тепер робити,
Можеш, шишко, відпочити.
Вихователь.
Розім’яли м’язи? Почнемо працювати. Вам потрібно посіяти квасольку у кожну луночку, тільки по одній.
4. Гра «Посій квасольку»
( У кожну луночку (коробка із-під цукерок) діти повинні посіяти по одній квасолинці )
Вихователь.
Наша квасолька тепер буде проростати і рости.
Але на неї налетіли ворони і почали її розгрібати.
Нам їх потрібно розігнати, бо знищать вони нашу квасольку.
5. Гра «Помічники опудало»
(На столі стоїть порожня невелика пляшечка і квасоля. Діти повинні її розкрутити, насипати туди квасолю і закрутити. Коли вони все це зроблять слід потрусити нею.)
Вихователь.
Які ви молодці! Ворони злякались і полетіли геть. Сонечко гріє, пригріває землю. Нашій квасолинці дуже добре і вона скоро почне проростати.
Ой, що це, нашій квасолинці, щось не зручно і не добре стало, бо земелька сухою стала.
Що нам потрібно зробити?
Діти.
Полити.
Вихователь.
Так, полити, але що нам може допомогти полити весь город?
Діти.
Дощик.
Вихователь.
А звідки береться дощик?
Діти.
З хмаринки.
Вихователь.
Діти, спочатку покличемо вітерець, щоб пригнав на наш город дощову хмаринку. А вона поллє наш город.
Діти разом з вихователем.
Ой. Вітер-вітерочку-вітрюган,
Прижени нам хмариночку,
Хай поллє теплим дощиком
Наш гарний город.
Ой, дощику-поливайку,
Поливай, поливай,
Поливай, поливай,
Та нас не минай.
Вихователь.
Ось і пригнав вітерець нам хмаринку, але вона не поливає дощиком, потрібно їй допомогти.
6. Гра «Хмаринка»
(На хмаринку діти прищеплюють краплинки дощу)
Під час роботи звучить шум дощу.
Діти.
Іди, іди, дощику.
Зварю тобі борщику
В полив’янім горщику.
Іди,іди дощику,
Цебром, відром, дійницею
Над нашою квасолькою.
(Дитина з лійки поливає квасольку в лунках)
III. Підсумок заняття.
Вихователь.
Усе почало гарно рости.
На занятті ми з вами сьогодні добре потрудилися.
Молодці, добре ви вмієте працювати. А наше сьогоднішнє заняття добігає до кінця. Дякую всім за співпрацю та гарний настрій.