Урок сходження на вершину знань" Апостроф.Правила вживання апострофа.

Про матеріал

Сходження на вершину знань

Апостроф.Правила вживання апострофа.

ОР: повторити й систематизувати знання, здобуті в початко­вих класах, та засвоїти нові правила вживання апострофа, удосконалити навички правильної вимови й написання слів з апострофом; формувати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, визначати головне, робити висновки; розвивати навички самостійної та групової роботи; вихову­вати товариські взаємини, інтерес до мовних явищ; заохочувати до співробітництва.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань і розвитку умінь та навичок з використанням інтерактивних технологій..

Обладнання: картки з завданнями,загадки про апостроф, підручники, схеми, кросворд,зображення гори.

ХІД УРОКУ

I.Організаційна частина

Вступне слово вчителя.

-Дорогі діти. Сьогодні у нас незвичайний урок ,а урок сходження на вершину знань .Пройшовши довгий шлях від підніжжя,виконавши ряд цікавих завдань, ми подолаємо з вами ще одну вершину знань, станемо ще на вершину мудрішими.А для того щоб швидко і без перешкод зійти на вершину, на уроці ви повинні бути:

Уважними

Р озумними

О рганізованими

К мітливими

Сподіваюся, всі ви отримаєте величезне задоволення від уроку, вкотре переконаєтеся, що ви багато знаєте і вмієте. Тож бажаю всім гарного настрою і успіхів.

ІІ.Актуалізація опорних знань

Тож в путь!І перша зупинка називається: «Снігова куля»

(прикріплюю прапорець)

-Що вивчає фонетика?

-Скільки звуків є в українській мові?

-Скільки голосних? Приголосних?

-Назвіть дзвінкі, глухі, сонорні;

-Як утворюються голосні звуки?

-Як утворюються приголосні звуки?

-Назвіть губні приголосні ;

-Що вивчає орфографія?

-Що таке орфограма?

-По допомогу до якого словника ми звертаємось,щоб перевірити правильність написання слів?

-

(Записують дату,класна робота)

Молодці,діти.А тепер давайте перевіримо свої практичні вміння,для цього запишіть дату,класна робота.

(до дошки по черзі визиваю двох учнів)

І 2 ЗУПИНКА називається « ПОЯСНИ»

І учень (передати слова звукописом,вказати кількість літер і кількість звуків):

СІМ'Я

ЗНАННЯ

щедрий

БУРЯК

вокзал

ІІ учень( зробити синтаксичний та морфологічний розбір речення,зробити схему),всі інші працюють на місцях в зошиті.

Речення пов»язую з Шевченківськими днями.

Сонце заходить,гори чорніють,пташечка тихне,поле німіє.

(дає характеристику речення)

Оцінюю учнів.

ІІІ.Повідомлення теми,мети і завдань уроку.

Зупинка -3 «Археологічна»

-На цій зупинці ми дізнаємось, яка тема сьогоднішнього уроку,а підкаже нам її відгадка до загадки Д.Білоуса

А чи знаєте ви, діти,

Про найцікавіший знак на світі?

Округлий, пузатенький, із хвостиком маленьким.

Став після приголосних лиш

Та після (р'), мій друг, облиш.

Рідню хорошу знак цей має:

Орфоепія про нього дбає,

Фонетика найважчі справи доручає.

-Тут вам допоможуть знання з літератури.Згадайте,що таке акровірш?

-То ж яка тема нашого уроку ?

-Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо роботу над темою «Апостроф.Вимова та написання слів з апострофом».

ОР:

-На уроці ми закріпимо правила вживання апострофа;

-вмітимемо правильно вимовляти і писати слова з апострофом;

-обгрунтовуватимо написання слів з апострофом відповідними правилами;

-будемо складати речення і міні –тексти ,використовуючи слова на вивчену орфограму;

- Чого ж від уроку чекаєте ви?

-Діти,а для чого нам це потрібно?

-Щоб бути грамотними,щоб успішно скласти тести в 11 класі…

-На минулому уроці кожна група отримала цікаве завдання,давайте перевіримо його:

І гр.Знаходили цікаву інформацію про апостроф;

ІІ гр.мали знайти загадки про апостроф;

ІІІ гр.намалювати малюнки зі словами на вивчену орфограму;

Біографія апострофа:

Апостроф- наймолодший знак нашого письма.З»явився він в українській граматиці і набув правописних прав за радянських часів.Назва знака взята з давньогрецької мови,що означає: кривий,зігнутий,повернутий.Апостроф вживається для позначення роздільної вимови і притаманний цей знак тільки українській мові.

-Молодці всі ви гарно підготували дом.завдання і за це отримаєте невеличку відзнаку за свої археологічні та творчі вміння.

4 зупинка «Найспритніший»

-На цій зупинці попрацюємо трішки з підручником

Давайте виконаємо вправу369 з підручника :

І гр.перших 4 слова,ІІ гр..-4 слова;ІІІ гр..-4 сл.

Солома-солом»яний трава-трав»яний

дерево-дерев»яний перо-пір»їна

риба- риб»ячий двір-подвір»я

жирафа-жираф»ячий торф-торф»яний

ярус-трьох»ярусний

камінь-кам»яний

хлопець-хлоп»ячий

гора-міжгір»я

НА слайді:(перевірка )

ІІ завдання

Подивіться на дошку і відгадайте загадки:(кожна група виписує по 1 загадці,виписує слова з апострофом, обґрунтовує написання відповідним правилом):

1.Червоний пан у яму впав.(буряк)

2.Тоненьке, вузеньке, по землі в'ється,

Як батіг довге, але зовсім не б'ється.

(вуж)

3. Ні се, ні те, а кожному треба

І кожний має, та ніхто не вгадає.

(ім'я)

4. Летів птах та на воду бах!

Води не змутив і сам не полетів.

(пір'їна)

І,-А зараз розминка на тренування мовного апарату та тренування пам»яті:

Скоромовка: У Лук'яна в'язка м'яти.

У Дем'яна дев'ять в'язок.

-Чому в цих словах ставимо апостроф?

ІІ.Письмо по пам'яті. (Закрити очі,прослухати вірш, запам'ятати, а потім записати якнайбільше слів з апострофом.)

У п'ятницю, у надвечір'я,

Як туманцем потягло,

Сонце плавно у міжгір'я

Спочивати попливло.

На подвір'ячку, під в'язом,

Вся зібралася сім'я:

Відпочить, побути разом

Та послухать солов'я.

Вечоріє. На подвір'ї

Вся сім'я рядком сидить…

Перше випливло сузір'я:

Бавить, манить і мигтить.(9)

5 зупинка називається «Народна мудрість»

Складіть речення, із запропонованих слів мають утворитися прислів»я,де потрібно,поставте апостроф:

Збирає,а,літо,зима,з…їдає;

Клад,сім..ї,нащо,й,коли,лад,в;

Добре,а,ще,довго,злеє,довше,пам..ятається;

І, ледачому,св...ято,в,будень.

(перевірка на слайді)

Літо збирає,а зима з»їдає.

Нащо й клад,коли в сім»ї лад.

Добре довго пам»ятається,а злеє ще довше.

Ледачому і в будень свято.

«ПРИВАЛ» Фізкультхвилинка

На привалі відпочинем,

Рюкзаки свої ми скинем.

Пострибаєм на ногах,

Чуєм силу і в руках.

А до сонечка вгорі

Посміхнімося усі,

Радісно в нас на душі,

Маєм сили далі йти.

6 зупинка « Перекладна»

Перекладіть слова українською мовою:

Имя,объединение,племя,пьеса,мягкий,соловьи,мята,мяч,девять,мя-со,святой,подъехать.

(взаємоперевірка)

Ім»я,об»єднання,плем»я,п»єса,м»який,солов»ї,м»ята,м»яч,дев»ять,м»ясо,святий,під»їхати.

7 зупинка «Лінгвістична»

Гра «Лінгвістична естафета»

Я купила м»яч.М»яч покотився у бур»ян.Бур»ян ріс на подвір»ї.На подвір» стояли дерев»яні лави.На тих лавах часто відпочивала сім»я Оленки.Оленка навчається у п»ятому класі.

Умова завдання:в реченнях повинні бути слова з вивченою орфограмою.

2. Кросворд "Слова з апострофом".(На дошці)

I.Група близьких родичів, що проживають разом.

II.Елемент вбрання священика.

III. Частина голови.

IV. Запашна лікарська рослина.

V.Що не можна вживати у піст?

VI. Частина стопи.

8 зупинка « Рюкзак знань»

-Ось ми і піднялись на вершину гори,на вершину знань із цієї теми.

-З яким настроєм і почуттям ми стоїмо на вершечку?

--Чи досягли ми цілей,поставлених на початку уроку?

- Чи справдилось те, чого ви очікували від уроку?

ОР:

-На уроці ми закріпимо правила вживання апострофа;

-вмітимемо правильно вимовляти і писати слова з

-апострофом;

-обгрунтовуватимо написання слів з апострофом відпо

-відними правилами;

-будемо складати речення і міні –тексти, використовуючи слова на вивчену орфограму;

-На гору ми, як і всі подорожуючі, підіймались з рюкзаками,давайте з»ясуємо,що ви винесете у своїх рюкзаках з сьогоднішнього уроку

Д/З

-Діти, наступний урок у нас також буде незвичайним.Розпочнемо ми його з перевірки ваших творчих робіт.Вам треба буде написати дома твір-мініатюру на одну із запропонованих тем. Бажано,щоб там ви вжили якомога більше слів на вивчену орфограму.У кожного на парті є слова ,які допоможуть вам у виконанні цієї роботи та можливі теми.А надихне вас на роботу презентація картин красуні-весни та ця чаруюча мелодія.

Презентація весни

Додатки до уроку украънської мови у 5 класі за темою:

«Правила вживання апострофа»

3. Письмо по пам'яті. (Прослухати вірш, запам'ятати, а потім записати якнайбільше слів з апострофом.)

У п'ятницю, у надвечір'я,

Як туманцем потягло,

Сонце плавно у міжгір'я

Спочивати попливло.

На подвір'ячку, під в'язом,

Вся зібралася сім'я:

Відпочить, побути разом

Та послухать солов'я.

Вечоріє. На подвір'ї

Вся сім'я рядком сидить…

Перше випливло сузір'я:

Бавить, манить і мигтить.(9)

Записати слова у дві колонки:

1) слова з апострофом;

2) без апострофа.

Дев'ятсот, серм'яга, хуторянин, зв'язок, духмяне, порядок, бур'ян, без'язикі, тьмяно, цвях, присвята, реп'ях, п'ятдесят, з'ясовано, Соловйов.

Ключ. З останніх букв колонок утвориться назва вірша В.Сосюри «Так ніхто не кохав...».

2. Кросворд "Слова з апострофом".(На дошці)

VII.Група близьких родичів, що проживають разом.

VIII.Елемент вбрання священика.

IX. Частина голови.

X.Запашна лікарська рослина.

XI. Що не можна вживати у піст?

XII.Частина стопи.

Загадки про апостроф

Я такий же, як знак розділовий,

Я відомий усій дітворі.

Та в словах української мови

Я пишусь не внизу, а вгорі.

Що за особливий знак,

Що не вимовляється ніяк,

Але з ним поруч звуки інші

Звучать при вимові твердіше.

Я такий собі графічний знак,

Але не вимовляюся ніяк.

Відгадайте, діти, хто я,

Живу у слові я сім'я.

Я є в під'їзді і в сім'ї,

Є я і в слові солов'ї.

А от зі слова п'ять

Мене не витягнеш ніяк.

Перегляд файлу

                       Сходження  на вершину  знань

                   Апостроф.Правила  вживання  апострофа.

ОР:   повторити й систематизувати знання, здобуті в початко­вих класах, та засвоїти нові правила вживання апострофа, удосконалити навички правильної вимови й написання слів з апострофом; формувати  вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, визначати  головне, робити  висновки; розвивати навички самостійної та  групової  роботи; вихову­вати  товариські  взаємини, інтерес до  мовних  явищ; заохочувати  до  співробітництва.

Тип уроку: урок  засвоєння  нових  знань і  розвитку  умінь  та  навичок  з  використанням  інтерактивних  технологій..

Обладнання: картки з  завданнями,загадки  про  апостроф, підручники, схеми, кросворд,зображення гори.

 

ХІД УРОКУ

  1.                         Організаційна  частина

 

Вступне  слово  вчителя.

  •                       Дорогі  діти. Сьогодні  у нас незвичайний  урок ,а  урок  сходження  на  вершину  знань .Пройшовши  довгий  шлях від  підніжжя,виконавши  ряд  цікавих  завдань, ми подолаємо з вами ще  одну вершину знань, станемо ще  на вершину мудрішими.А для того щоб  швидко і  без  перешкод  зійти на вершину, на  уроці ви повинні бути:

У важними

Р озумними

О рганізованими

К мітливими

               Сподіваюся, всі  ви  отримаєте  величезне  задоволення  від  уроку, вкотре  переконаєтеся, що   ви  багато  знаєте  і  вмієте. Тож  бажаю  всім  гарного  настрою  і  успіхів. 

 

ІІ.Актуалізація опорних знань

 

 

 

Тож  в  путь!І перша зупинка називається: «Снігова куля»

            (прикріплюю прапорець)

 

 

  •                       Що вивчає  фонетика?
  •                       Скільки звуків  є в українській  мові?
  •                       Скільки  голосних? Приголосних?
  •                       Назвіть  дзвінкі, глухі, сонорні;
  •                       Як утворюються голосні звуки?
  •                       Як  утворюються приголосні  звуки?
  •                       Назвіть губні приголосні ;
  •                       Що вивчає  орфографія?
  •                       Що таке орфограма?
  •                       По допомогу до  якого  словника  ми звертаємось,щоб  перевірити правильність  написання  слів?
  •                        

(Записують дату,класна робота)

 

Молодці,діти.А тепер давайте перевіримо свої  практичні вміння,для цього запишіть дату,класна робота.

(до дошки по черзі визиваю двох учнів)

 

І  2 ЗУПИНКА називається « ПОЯСНИ»

 

І учень (передати слова звукописом,вказати кількість літер і кількість звуків):

 

СІМ’Я

ЗНАННЯ

щедрий

БУРЯК

вокзал

 

ІІ учень( зробити синтаксичний та морфологічний  розбір речення,зробити схему),всі  інші працюють на місцях в зошиті.

Речення пов»язую з Шевченківськими днями.

 

Сонце заходить,гори чорніють,пташечка тихне,поле німіє.

(дає характеристику  речення)

Оцінюю учнів.

ІІІ.Повідомлення теми,мети і завдань уроку.

 

Зупинка -3 «Археологічна»

 

-На цій зупинці ми дізнаємось, яка тема сьогоднішнього уроку,а підкаже нам її відгадка до загадки Д.Білоуса

 

А  чи  знаєте  ви, діти,

Про  найцікавіший  знак  на  світі?

Округлий, пузатенький, із  хвостиком  маленьким.

Став  після  приголосних  лиш

Та  після (р'), мій  друг, облиш.

Рідню  хорошу  знак  цей  має:

Орфоепія  про  нього  дбає,

Фонетика  найважчі  справи   доручає. 

 

-Тут вам допоможуть знання з літератури.Згадайте,що таке акровірш?

-То ж яка тема нашого уроку  ?

 

  •                       Сьогодні  на  уроці  ми  з  вами  продовжимо роботу над    темою «Апостроф.Вимова  та  написання  слів  з  апострофом».

ОР:

  •                       На  уроці ми закріпимо  правила  вживання  апострофа;
  •                       вмітимемо  правильно  вимовляти  і  писати  слова  з   апострофом;
  •                       обгрунтовуватимо написання слів з апострофом відповідними правилами;
  •                       будемо складати речення і міні –тексти ,використовуючи слова на вивчену орфограму;
  •                       Чого  ж  від  уроку  чекаєте  ви?
  •                       Діти,а для чого нам це потрібно?
  •                       Щоб бути грамотними,щоб успішно скласти тести в 11 класі…
  •                       На минулому уроці кожна група отримала цікаве завдання,давайте перевіримо його:

І гр.Знаходили цікаву інформацію про апостроф;

ІІ гр.мали знайти загадки про апостроф;

ІІІ гр.намалювати малюнки зі словами на вивчену орфограму;

                                Біографія апострофа:

 

Апостроф- наймолодший знак нашого письма.З»явився він в українській граматиці і набув правописних прав за радянських  часів.Назва знака взята з давньогрецької мови,що означає: кривий,зігнутий,повернутий.Апостроф вживається для позначення роздільної вимови і притаманний цей знак тільки українській мові.

-Молодці всі ви гарно підготували дом.завдання і за це отримаєте невеличку відзнаку за свої археологічні та творчі вміння.

 

4 зупинка «Найспритніший»

 

-На цій зупинці попрацюємо трішки з підручником

Давайте виконаємо вправу369  з підручника :

І гр.перших 4 слова,ІІ гр..-4 слова;ІІІ гр..-4 сл.

Солома-солом»яний                           трава-трав»яний

дерево-дерев»яний                             перо-пір»їна

риба- риб»ячий                                  двір-подвір»я

жирафа-жираф»ячий                      торф-торф»яний

 

                                   ярус-трьох»ярусний

                                   камінь-кам»яний

                                  хлопець-хлоп»ячий

                                  гора-міжгір»я

 

НА слайді:(перевірка )

                                     

ІІ завдання

Подивіться на дошку і відгадайте загадки:(кожна група виписує по 1 загадці,виписує слова з апострофом, обґрунтовує написання відповідним правилом):

 

1.Червоний пан у яму впав.(буряк)

2.Тоненьке, вузеньке, по землі в’ється,

Як батіг довге, але зовсім не б’ється.

(вуж)

3. Ні се, ні те, а кожному треба

І кожний має, та ніхто не вгадає.

(ім’я)

4. Летів птах та на воду бах!

Води не змутив і сам не полетів.

(пір’їна)

 

 

І,-А зараз  розминка на тренування мовного апарату та тренування пам»яті:

 

         Скоромовка: У  Лук’яна  в’язка  м’яти.

                                         У  Дем’яна  дев’ять  в’язок.

-Чому в цих словах ставимо апостроф?

 

ІІ.Письмо  по  пам’яті. (Закрити очі,прослухати  вірш, запам’ятати, а  потім  записати  якнайбільше  слів  з  апострофом.)

 

           У  п’ятницю, у  надвечір’я,      

 Як  туманцем  потягло, 

 Сонце  плавно  у  міжгір’я

 Спочивати  попливло.

 

 На  подвір’ячку, під  в’язом,

 Вся  зібралася  сім’я:

 Відпочить, побути  разом

 Та  послухать  солов’я.

 

 Вечоріє. На  подвір’ї

 Вся  сім’я  рядком  сидить…

 Перше  випливло  сузір’я:

 Бавить, манить  і  мигтить.(9)

 

 

 

5 зупинка називається «Народна мудрість»

 

Складіть речення, із запропонованих слів мають утворитися прислів»я,де потрібно,поставте апостроф:

Збирає,а,літо,зима,з…їдає;

Клад,сім..ї,нащо,й,коли,лад,в;

Добре,а,ще,довго,злеє,довше,пам..ятається;

І, ледачому,св...ято,в,будень.

(перевірка на слайді)

Літо збирає,а зима з»їдає.

Нащо й клад,коли в сім»ї лад.

Добре довго пам»ятається,а злеє ще довше.

Ледачому і в будень свято.

 

«ПРИВАЛ» Фізкультхвилинка

 

На привалі відпочинем,

Рюкзаки свої ми скинем.

Пострибаєм на ногах,

Чуєм силу і в руках.

А до сонечка вгорі

Посміхнімося усі,

Радісно в нас на душі,

Маєм сили далі йти.

 

6 зупинка « Перекладна»

 

 Перекладіть слова українською мовою:

 

Имя,объединение,племя,пьеса,мягкий,соловьи,мята,мяч,девять,мя-со,святой,подъехать.

(взаємоперевірка)

Ім»я,об»єднання,плем»я,п»єса,м»який,солов»ї,м»ята,м»яч,дев»ять,м»ясо,святий,під»їхати.

 

7 зупинка «Лінгвістична»

 

Гра «Лінгвістична естафета»

 

Я купила м»яч.М»яч покотився у бур»ян.Бур»ян ріс на подвір»ї.На подвір» стояли дерев»яні лави.На тих лавах часто відпочивала сім»я Оленки.Оленка навчається у п»ятому класі.

 

Умова завдання:в реченнях повинні бути слова з вивченою орфограмою.

 2. Кросворд "Слова  з  апострофом".(На  дошці)

  1. Група  близьких  родичів, що  проживають  разом.
  2. Елемент  вбрання  священика.
  3. Частина  голови.
  4. Запашна  лікарська  рослина.
  5. Що  не  можна  вживати  у  піст?
  6. Частина  стопи.  

 

 

 

8  зупинка « Рюкзак знань»

 

-Ось ми і піднялись на вершину гори,на вершину знань із цієї теми.

-З яким настроєм і почуттям ми стоїмо на вершечку?

 

  •                       -Чи досягли ми цілей,поставлених на початку уроку?
  •                       Чи  справдилось  те, чого  ви  очікували  від  уроку?

 ОР:

  •                       На  уроці ми закріпимо  правила  вживання  апострофа;
  •                       вмітимемо  правильно  вимовляти  і  писати  слова  з      
  •                       апострофом;
  •                       обгрунтовуватимо написання слів з апострофом відпо
  •                       відними правилами;
  •                       будемо складати речення і міні –тексти, використовуючи слова на вивчену орфограму;

 

-На гору ми, як і всі подорожуючі, підіймались з рюкзаками,давайте з»ясуємо,що ви винесете у своїх рюкзаках з сьогоднішнього уроку

 

 

 

 

Д/З

-Діти, наступний урок у нас також буде незвичайним.Розпочнемо ми його з перевірки ваших творчих робіт.Вам треба буде написати дома твір-мініатюру на одну із запропонованих тем. Бажано,щоб там ви вжили якомога більше слів на вивчену орфограму.У кожного на парті є слова ,які допоможуть вам у виконанні цієї роботи та можливі теми.А надихне вас на роботу презентація картин красуні-весни та ця чаруюча мелодія.

 

Презентація весни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Додатки  до уроку украънської мови у 5  класі за темою: 

                        «Правила  вживання  апострофа»

 

           3. Письмо  по  пам’яті. (Прослухати  вірш, запам’ятати, а  потім  записати  якнайбільше  слів  з  апострофом.)

 

У  п’ятницю, у  надвечір’я,      

 Як  туманцем  потягло,

 Сонце  плавно  у  міжгір’я

 Спочивати  попливло.

 

 На  подвір’ячку, під  в’язом,

 Вся  зібралася  сім’я:

 Відпочить, побути  разом

 Та  послухать  солов’я.

 

 Вечоріє. На  подвір’ї

 Вся  сім’я  рядком  сидить…

 Перше  випливло  сузір’я:

 Бавить, манить  і  мигтить.(9)

 

 

 

Записати слова у дві колонки:

         1)  слова з апострофом;

         2)  без апострофа.

 

 Дев'ятсот, серм'яга, хуторянин, зв'язок, духмяне, порядок, бур'ян, без'язикі, тьмяно, цвях, присвята, реп'ях, п'ятдесят, з'ясовано, Соловйов.

 

Ключ. З останніх букв колонок утвориться назва вірша В.Сосюри «Так ніхто не кохав...».

 

 

 

 

 

 

 

2. Кросворд "Слова  з  апострофом".(На  дошці)

  1.                Група  близьких  родичів, що  проживають  разом.
  2.               Елемент  вбрання  священика.
  3. Частина  голови.
  4. Запашна  лікарська  рослина.
  5. Що  не  можна  вживати  у  піст?
  6.                  Частина  стопи.  

 

 

 Загадки  про  апостроф

 

Я  такий  же, як  знак  розділовий,

Я  відомий  усій  дітворі.

Та  в  словах  української  мови 

Я  пишусь  не  внизу, а  вгорі.

 

Що  за  особливий  знак,

Що  не  вимовляється  ніяк,

Але  з  ним  поруч  звуки  інші

Звучать  при  вимові  твердіше.

 

Я  такий  собі  графічний  знак,

Але  не  вимовляюся  ніяк.

Відгадайте, діти, хто  я,

Живу  у  слові  я  сім'я.

 

Я  є  в  під'їзді  і  в  сім'ї,

Є  я  і  в  слові  солов'ї.

А  от  зі  слова  п'ять

Мене  не  витягнеш   ніяк.

 

 

 

 

 

 

 

 

 Апостроф

                  вимова, тверда, роздільна

  1. після Б, П, В, М, Ф перед Я, Ю, Є, Ї

п’ять, б’ється, бездощів’я, м’ясо, м’ята, сім’я, міжбрів’я

2. після Р твердого

кар’єр, бар’єр, пір’я, подвір’я, ганчір’я, підгір’я, матір’ю, міжгір’я, сузір’я

3. після префіксів та першої частини складних слів, які закінчуються на приголосний

між’ярусний,трьох’ярусний, перед’ювілейний, об’ява, роз’яснення, під’їзд, пів’яблука, пів’їдальні, пів’ящика, дит’ясла

4. після К перед Я

Лук’ян, Лук’янова, Лук’яненка, Лук’янівка

               Апостроф

  1. після р м’якого

ряска, рядно, рябий, звірячий, буря, буряк, буря, бурячиння, гарячий

  1. після б, п, в, м, ф перед я, ю, є, ї (якщо перед складом немає Р, голосного)

         тьмяний  торф’яний               

морквяний        черв’як                       

медвяний         верф’ю                       

                  Картка  самооцінки

 

  1. Прізвище, ім'я.
  2. Оцініть  себе  по  кожному з  визначених  напрямків від 0  до  2  балів:
  • Ви  брали  активну  участь  в  роботі  на  уроці

 

  • Ви  вносили  вдалі  пропозиції, які врахував  клас

 

  • Ви  надавали допомогу  однокласникам  або  заохочували  їх  до  роботи

 

  • Ви  висунули  цілком  нову  ідею, що  сподобалася  іншим

 

  • Ви  вдало  узагальнювали  думки  інших, просували  роботу  вперед

 

  • Ви  давали  повні  відповіді  на  поставлені  питання  

 

Всього  балів:           

 

 

                    

 

 Картка  самооцінки

 

  1. Прізвище, ім'я.
  2. Оцініть  себе  по  кожному з  визначених  напрямків від 0  до  2  балів:
  • Ви  брали  активну  участь  в  роботі  на  уроці

 

  • Ви  вносили  вдалі  пропозиції, які врахував  клас

 

  • Ви  надавали допомогу  однокласникам  або  заохочували  їх  до  роботи

 

  • Ви  висунули  цілком  нову  ідею, що  сподобалася  іншим

 

  • Ви  вдало  узагальнювали  думки  інших, просували  роботу  вперед

 

  • Ви  давали  повні  відповіді  на  поставлені  питання  

 

Всього  балів:           

                                                                 

 

Завантаження...
doc
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
1862
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку