Урок "Шукаємо щастя на сторінках зарубіжної літератури"

Про матеріал
Тема уроку «Шукаємо щастя на сторінках зарубіжної літератури», 9клас Мета уроку: розширити розуміння поняття «щастя», формувати вміння зіставляти художні образи літератури, пов'язати знання з літератури з життєвою практикою, сучасністю, стимулювати до власних висновків; розвивати навички роботи інтерактивними методами, кмітливість; виховувати оптимістичний погляд на життя, впевненість у своїх силах, співчуття, повагу до людей, чесність. Тип уроку: урок засідання круглого столу (урок – прощання)
Перегляд файлу

 

Котюжинська ЗОШ І-ІІступенів Вишнівецької селищної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з зарубіжної літератури «Шукаємо щастя на сторінках зарубіжної літератури»

 

 

 

Підготувала вчитель

зарубіжної літератури

Котюжинської ЗОШ І-ІІст.

 

 

 

 

Тема уроку «Шукаємо щастя на сторінках зарубіжної літератури», 9клас

Мета уроку: розширити розуміння поняття «щастя», формувати вміння зіставляти художні  образи літератури, пов'язати знання з літератури з життєвою практикою, сучасністю, стимулювати до власних висновків; розвивати навички роботи інтерактивними методами, кмітливість; виховувати оптимістичний погляд на життя, впевненість у своїх силах, співчуття, повагу до людей, чесність.

 

Тип уроку: урок засідання круглого столу (урок – прощання)

 

Обладнання: вислови про щастя відомих людей, матеріали опитування, інструментальна музика.

 

Хід уроку:

 

                       Щасливий, хто мав змогу знайти щасливе життя,

                        Але щасливіший той, хто вміє ним користуватися.

                                                                (Г.Сковорода)

                          Щастя – не слава, не гроші –

                                         Все це минає.

                           Щастя – це друзі хороші,

                                           Шана людськая.

(О.Підсуха)

І. Вступне слово вчителя (звучить лірична музика)

«Людина створена для щастя, як птах для польоту» - існує відомий вислів. Щастя….. Яке воно? Хто і коли тримав у руках стовідсоткове щастя? І де воно, це щастя? Може, тут, поруч? А можливо в далекій дорозі чи простій стежині? Та хіба щастя дається людині в якомусь одному визначеному місці? Та й ким дається щастя? Сім'єю? Друзями? Коханням? Достатком? Владою? Кожна людина прагне щастя, але і  кожна людина точно не може пояснити його.

А як же розумієте щастя ви? (учні висловлюють свої думки з цього питання)

Вислухавши вас, можна зробити висновок, що деякі з вас розуміють щастя в друзях, інші – в улюбленій професії, родині, коханні. Проте є думки, що щастя можна знайти в багатстві, славі.

То хто ж може бути щасливим?

 

ІІ. Основна  частина уроку.

1)Пошукаймо його на сторінках творів зарубіжної літератури і з'ясуймо, чи були  щасливі герої цих творів?

(Заздалегідь були обрані представники з кожного класу, які мали підготувати повідомлення про найцікавіші твори, які вивчалися в тому чи іншому класі, розповісти про них, нагадати дев'ятикласникам про головне)

Під час цього вчитель задає ось такі запитання:

  • Чи щасливі герої цього твору?
  • В чому вони вбачали своє щастя?
  • Як розуміли щастя ці чи інші герої?
  • Що було щастям для цих героїв?

 

2) Проблемне запитання.

  З яким би героєм тобі хотілося зустрітися і про що б ти хотів його запитати, чи про що розповісти, що побажати?

3) Розвиток творчих здібностей.

Одна група – художники, малюють, як вони уявляють щастя?

Друга – складають сенкан.

Третя – пишуть побажання вчителеві і однокласникам.

4)Обговорення висловів видатних людей про щастя.

Це вислови людей, а що ж говорить нам Бог про щастя. І які думки з цього приводу? На ці запитання нам відповість вчителька християнської етики Козира О.Л.

ІІІ.Заключне слово вчителя, оцінювання.

  Я провела опитування у людей старшого віку. Більшість з них вбачають своє щастя у власному здоров'ї та здоров'ї своїх рідних, особливо тепер, в час пандмії.Деякі говорили, що були щасливі, поки не почалась війна на Сході нашої країни, їм боляче,  що вже їхні онуки  зазнають  воєнного лиха. Є й такі, що вважають себе щасливими тому, що відродилася духовність, віра в Бога. Але, правда, були і такі відповіді: «Де ви побачите тепер щасливих?»

Як бачимо, що кожен розуміє щастя по-своєму. Але всі, без винятку, хочуть бути щасливими. А що говорять про щастя повір'я? Інколи бачимо, що люди дарують один одному сувеніри, талісмани на щастя. А ще кажуть, хто знайде підкову, той буде щасливим.

Ми живемо в дуже складний час. Мабуть, для кожного з нас найбільше сьогодні щастя,коли ми здорові, що здорові наші рідні і близькі, тому, що можемо милуватися прекрасною природою, золотим сонечком, вечірнім місяцем і зорями. А, може, ми просто

 

щасливі, що живемо на цій мальовничій землі, маємо свою державну мову, свої символи, розвиваємо традиції і щодня ми повинні молитися Всевишньому, щоб послав нашій країні довгоочікуваний мир, спокій, щоб відвернув від нас пошесть згубну, яка спіткала нас і все людство, щоб наша країна стала в ряд передових держав світу.

А вам усім, особливо нашим випускникам, бажаю досягти справжнього людського щастя. Хай кожному з вас воно усміхається впродовж усього життя. Будьте щасливі!

І  для вас усіх мій власний музичний дарунок – «Пісня на добро»

 

 

 

 

 

 

 

1.День за днем біжить життя

І не верта воно назад,

І назад не верта.

То ж ти кожен день цінуй

І на погане не марнуй,

Зло добром ти лікуй.

 

       Приспів:

Хай весна вам несе кохання,

Літо хай сонцем будить зрання,

Золотом хай чарує осінь,

Сніг зимовий в танці закружляє раз у раз.

Хай сія сонце вам в зеніті,

Хай завжди, хай сміються діти.

Хай літа пісня ця по світу

І добром наповнить ваші радісні серця.

 

2.Хай до вас іде добро,

Щоб  в серці вашому жило,

Хай живе лиш добро.

То ж ти кожен день цінуй

І на погане не марнуй,

Зло добром ти лікуй.

 

ІV. Домашнє завдання.

 Написати твір – мініатюру «Мої роздуми про щастя» або «Аби досягти щастя, що потрібно?»

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              У людському житті важливі

            три речі:

Перше – бути щасливим. Друге – бути щасливим. І третє – бути щасливим.

                 ( Генрі Джеймс)

 

 

   Найкращий спосіб

  підняти собі настрій – це                           спробувати   ощасливити 

       когось іншого.

( Марк Твен)

 

 

 

 

 

     Люди не помічають,

         зима це чи літо, коли

              вони  щасливі. 

                         (Антон Чехов)

 

 

 

 

 

 

Щастя – це подарунок, і особливість цього полягає не в тому, щоб чекати на щастя, а в тому, щоб насолоджуватися ним, коли воно з’являється.

                       (Чарльз Діккенс)

 

 

 

 

 

 

Якщо ви хочете прожити життя   щасливо, пов’язуйте це з метою, а не людьми чи речами.

               (Альберт Ейнштейн)

 

 

                               

doc
Додано
19 лютого 2022
Переглядів
743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку