Котюжинська ЗОШ І-ІІступенів Вишнівецької селищної ради
Конспект уроку з зарубіжної літератури «Шукаємо щастя на сторінках зарубіжної літератури»
Підготувала вчитель
зарубіжної літератури
Котюжинської ЗОШ І-ІІст.
Тема уроку «Шукаємо щастя на сторінках зарубіжної літератури», 9клас
Мета уроку: розширити розуміння поняття «щастя», формувати вміння зіставляти художні образи літератури, пов'язати знання з літератури з життєвою практикою, сучасністю, стимулювати до власних висновків; розвивати навички роботи інтерактивними методами, кмітливість; виховувати оптимістичний погляд на життя, впевненість у своїх силах, співчуття, повагу до людей, чесність.
Тип уроку: урок засідання круглого столу (урок – прощання)
Обладнання: вислови про щастя відомих людей, матеріали опитування, інструментальна музика.
Хід уроку:
Щасливий, хто мав змогу знайти щасливе життя,
Але щасливіший той, хто вміє ним користуватися.
(Г.Сковорода)
Щастя – не слава, не гроші –
Все це минає.
Щастя – це друзі хороші,
Шана людськая.
(О.Підсуха)
І. Вступне слово вчителя (звучить лірична музика)
«Людина створена для щастя, як птах для польоту» - існує відомий вислів. Щастя….. Яке воно? Хто і коли тримав у руках стовідсоткове щастя? І де воно, це щастя? Може, тут, поруч? А можливо в далекій дорозі чи простій стежині? Та хіба щастя дається людині в якомусь одному визначеному місці? Та й ким дається щастя? Сім'єю? Друзями? Коханням? Достатком? Владою? Кожна людина прагне щастя, але і кожна людина точно не може пояснити його.
А як же розумієте щастя ви? (учні висловлюють свої думки з цього питання)
Вислухавши вас, можна зробити висновок, що деякі з вас розуміють щастя в друзях, інші – в улюбленій професії, родині, коханні. Проте є думки, що щастя можна знайти в багатстві, славі.
То хто ж може бути щасливим?
ІІ. Основна частина уроку.
1)Пошукаймо його на сторінках творів зарубіжної літератури і з'ясуймо, чи були щасливі герої цих творів?
(Заздалегідь були обрані представники з кожного класу, які мали підготувати повідомлення про найцікавіші твори, які вивчалися в тому чи іншому класі, розповісти про них, нагадати дев'ятикласникам про головне)
Під час цього вчитель задає ось такі запитання:
2) Проблемне запитання.
З яким би героєм тобі хотілося зустрітися і про що б ти хотів його запитати, чи про що розповісти, що побажати?
3) Розвиток творчих здібностей.
Одна група – художники, малюють, як вони уявляють щастя?
Друга – складають сенкан.
Третя – пишуть побажання вчителеві і однокласникам.
4)Обговорення висловів видатних людей про щастя.
Це вислови людей, а що ж говорить нам Бог про щастя. І які думки з цього приводу? На ці запитання нам відповість вчителька християнської етики Козира О.Л.
ІІІ.Заключне слово вчителя, оцінювання.
Я провела опитування у людей старшого віку. Більшість з них вбачають своє щастя у власному здоров'ї та здоров'ї своїх рідних, особливо тепер, в час пандмії.Деякі говорили, що були щасливі, поки не почалась війна на Сході нашої країни, їм боляче, що вже їхні онуки зазнають воєнного лиха. Є й такі, що вважають себе щасливими тому, що відродилася духовність, віра в Бога. Але, правда, були і такі відповіді: «Де ви побачите тепер щасливих?»
Як бачимо, що кожен розуміє щастя по-своєму. Але всі, без винятку, хочуть бути щасливими. А що говорять про щастя повір'я? Інколи бачимо, що люди дарують один одному сувеніри, талісмани на щастя. А ще кажуть, хто знайде підкову, той буде щасливим.
Ми живемо в дуже складний час. Мабуть, для кожного з нас найбільше сьогодні щастя,коли ми здорові, що здорові наші рідні і близькі, тому, що можемо милуватися прекрасною природою, золотим сонечком, вечірнім місяцем і зорями. А, може, ми просто
щасливі, що живемо на цій мальовничій землі, маємо свою державну мову, свої символи, розвиваємо традиції і щодня ми повинні молитися Всевишньому, щоб послав нашій країні довгоочікуваний мир, спокій, щоб відвернув від нас пошесть згубну, яка спіткала нас і все людство, щоб наша країна стала в ряд передових держав світу.
А вам усім, особливо нашим випускникам, бажаю досягти справжнього людського щастя. Хай кожному з вас воно усміхається впродовж усього життя. Будьте щасливі!
І для вас усіх мій власний музичний дарунок – «Пісня на добро»
1.День за днем біжить життя
І не верта воно назад,
І назад не верта.
То ж ти кожен день цінуй
І на погане не марнуй,
Зло добром ти лікуй.
Приспів:
Хай весна вам несе кохання,
Літо хай сонцем будить зрання,
Золотом хай чарує осінь,
Сніг зимовий в танці закружляє раз у раз.
Хай сія сонце вам в зеніті,
Хай завжди, хай сміються діти.
Хай літа пісня ця по світу
І добром наповнить ваші радісні серця.
2.Хай до вас іде добро,
Щоб в серці вашому жило,
Хай живе лиш добро.
То ж ти кожен день цінуй
І на погане не марнуй,
Зло добром ти лікуй.
ІV. Домашнє завдання.
Написати твір – мініатюру «Мої роздуми про щастя» або «Аби досягти щастя, що потрібно?»
У людському житті важливі
три речі:
Перше – бути щасливим. Друге – бути щасливим. І третє – бути щасливим.
( Генрі Джеймс)
Найкращий спосіб
підняти собі настрій – це спробувати ощасливити
когось іншого.
( Марк Твен)
Люди не помічають,
зима це чи літо, коли
вони щасливі.
(Антон Чехов)
Щастя – це подарунок, і особливість цього полягає не в тому, щоб чекати на щастя, а в тому, щоб насолоджуватися ним, коли воно з’являється.
(Чарльз Діккенс)
Якщо ви хочете прожити життя щасливо, пов’язуйте це з метою, а не людьми чи речами.
(Альберт Ейнштейн)